ultra dma 33/66/100

Pagina: 1
Acties:

• mca2
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-08 15:07
Diverse mobo's zijn tegenwoordig uitgerust met udma 66 of zelfs 100. Nu heb ik nog gewoon udma33 hds en kabels. Passen die oude kabels op zo'n nieuwe controller of vereist dit allerlei verloop stekkertjes?

Verwijderd

Nee dit werkt gewoon met de kabels die je bij je nieuwe mobo krijgt of met de oude dat maakt niet uit.

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
je kan geen UDMA66 halen via oude kabel, alles werkt wel, maar als je een UDMA66 HD op UDMA66-controller zet met UDMA33(en lager) kabel, dan krijg je fouten.
In jouw geval werkt het wel, omdat je HD geen UDMA66 is.
UDMA66 en UDMA100 zijn wel helemaal compatible kwa kabels, en ook kwa mixen van controller en HD (voor zover ik weet).

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
volgens mij is het onzin dat je fouten krijgt als je een ata 33 kabel gebruikt in een systeem waarvan de rest ata 66 is. alles zal alleen maar op ata 33 lopen (zwakste schakel)

• wiewatwaar
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 15:05

wiewatwaar

whatever

De kabels zijn in principe hetzelfde. Alleen is de UDMA66 kabel voorzien van aardedraden tussen de sporen ter afscherming. Er zullen anders wel degelijk fouten optreden.

Fotoalbum: https://jp.vroemen.eu

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
U66 kabels passen niet op U33 controllers want U66 kabels 'missen een gaatje' zodat het niet past. kan dus moeilijk misgaan. vergeet ook niet dat bij U66 de master op zwart moet, slave op grijs en blauw op mobo.

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

Psycho heeft er duidelijk niets van berepen..
Kort en duidelijk ..je kan de kabels door elkaar gebruiken ...maar met een stadard IDE kabel heb je geen ATA 66...
verder de blouw grijze conector op de controller.
meer is er niet aan...
gaatje minder of meer ...wat een gelul zeg..
het past gewoon.

Verwijderd

ata66 kabel mist idd een gaatje, maar bij m'n a7v heeft zowel de gewone ide controller als de ata100 geen pinnetje op die plek.

ik vind ze er wel stoer uitzien die ata66 kabels :)

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
door de mooie kleurtjes zeker?

BTW.. als ik een ATA 100 hd heb en ik sluit het met een udma 33 kabel op een udma 33 mobo.. is dit dan langzamer dan een udma 66 kabel op een udma mobo?

Lijk me toch niet hû of is er een klein mogelijkheidje van wel

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Op donderdag 14 december 2000 18:41 schreef smvs het volgende:
volgens mij is het onzin dat je fouten krijgt als je een ata 33 kabel gebruikt in een systeem waarvan de rest ata 66 is. alles zal alleen maar op ata 33 lopen (zwakste schakel)
ik heb het gedaan, ik dacht ff niet na, nou mooi dat ie win2k niet af kan booten (om de reden + uitleg van wiewatwaar)

Verwijderd

Ide kabels zijn Ide kabels, je kan ze compleet door elkaar heen gebruiken. En btw er zijn ook "oude" udma/33 kabels die een gaatje minder hebben dat is #@$&(* irritant en daar hebben ze een boor voor uitgevonden! :)

Als je udma/33 kabels gebruikt dan werkt je systeem dus niet op udma/66/100! Volgens mij kan je dit ook in je bios aangeven. Maar dat zal nooit nodig zijn want bij ieder beetje zichzelf respecterende mammaplankjes bakker stoppen ze zo'n kabeltje in de doos!

Verder is een udma/66 hdd op een udma/66 ofcourse sneller dan een udma/100 hdd op een udma/33 plankje, want dan werkt het heele zootje gewoon op dma/33 ;)

Nixs om je druk over te maken dus die Ide kabels.

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
geez mensn... ata 33 kabels en ata66 kabels zijn gewoon door elkaar te gebruiken... als je bv een ata-66 schijf hebt en ata-33 kabel zal je hardeschijf geen ata-66 halen..
maar de meeste hd's komen toch niet boven de 33 mb/s uit dus dat is niet zo'n probleem.

Greetz
Pagina: 1