Keyboard toetsen veranderen

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Valigarmanda
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 13:47
Ik heb hier een los Qware USB numeriek keypad voor aan de laptop. Heel fijn, maar ik heb een klein probleempje. Na een update van een programma moet ik voortaan de TAB toets gebruiken om naar het volgende vakje te gaan om in te typen. Eerst was dat altijd de ENTER, maar nu is dat veranderd. Heel lastig dus, want nu moet ik van mijn numerieke toetsenbord naar het gewone toetsenbord en dan weer terug. In het programma zelf kan ik niet veranderen dat ik de TAB weer enter maak, en ik moet ook perse dit programma blijven gebruiken (ns-administratieprogramma).

De enige weg hieromheen lijkt mij dan een toetsenbord-tweakprogrammatje. Bestaat er zo'n proggie, die mij de toetsen op mijn toetsenbord laat verwisselen? En zal dat ook werken op een laptop met USB-keypad?

Alvast bedankt voor de hulp! _/-\o_

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:36

breinonline

Are you afraid to be known?

Je spreekt over een update van een programma. Over welk programma heb je het en is het eventueel een optie om daar de oude versie weer van te installeren? Zaten er drivers bij het lossen numpad-toetsenbord? Zo ja, heb je al geprobeerd die opnieuw te installeren?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Valigarmanda
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 13:47
Nee, het is niet mogelijk terug te gaan naar de oude versie. Het is een administratieprogramma van de NS voor op het werk. Het moet dus perse via een toetsenbord tweak. En nee, er zaten geen drivers bij dat toetsenbord, allemaal plug&play (zelfs onder win98). Maar ik heb al wat progjes gevonden die ga ik morgen eens proberen....

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

[google=edit keyboard keys] ==> http://www.klm.freeservers.com
This program allows you to create and modify Microsoft keyboard layout files. It works with Windows 95, Windows 95-OSR/2, Windows 98 and Windows ME operating systems. Also, it works with Windows NT 4.0, Windows XP, and Windows 2000 operating systems.
Probeer dat even :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)