Toon posts:

3Com Officeconnect Wireless Routere problemen met @home

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb een 3COM officeconnect Wireless Router. Aan deze router hangt (bedraad) mijn pc. Ook de pc van mijn pa en mijn zus hangen hier bedraad aan. Mijn laptopje hangt hier wireless aan. Dit is tot dus ver nog geen probleem.

Alleen nu heb ik sinds 2 weken (ongeveer) het probleem dat ik mijn verbinding met @home eruit ligt. Ik heb al gebeld met die sjakies. Maar na testen kwamen ze erachter dat mijn router te veel data zou oversturen, en dat daardoor mijn internet het niet meer zou doen. :? Ik moest het maar even een tijdje direct aansluiten. Maar omdat we dus met zoveel gebruikers hier thuis zitten. Moeten we allemaal internet hebben op onze pc. Dus dat is geen oplossing.

Heeft iemand wel eens dit probleem (eerder) gehad. (dat de router te veel data door zou sturen) en hoe is dit opgelost? Ik heb namelijk in de search nix gevonden en op de 3com site stond hierover ook nix boeiends. |:(

Ohja, ik heb de firewall van de router ook uit gezet, en dat maakte ook geen verschil. |:(

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:02
Is je router wel goed beveiligd? Misschien internet er iemand gewoon vrolijk op je verbinding. Wat voor een abbo heb je bij @ home precies?
Als je een goede beveiliging wilt hebben, dan moet je je WEP encryption aanzetten. Dit kan gemakkelijk in je routermenu. Ook moet je dan op je laptop je beveiliging instellen. Sccs

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb @home breedband. De grote jongens verbinding dus :P Natuurlijk heb ik WEP encryptie aanstaan, ik heb zelfs de MAC beveiliging aanstaan.

Maar het vreemde is dat ik sinds ik mijn firmware gedowngrade heb naar een versie lager dan de nieuwste doet ie het wel goed. Net alsof in de nieuwste firmware versie een controle element zit die constant de verbinding controleert en daardoor (miss.) te veel data over de modem heen stuurt.

Verwijderd

Ik heb dus ook een soortgelijk probleem. Als ik veel data verstuur/ontvang, dan ligt meestal mijn WIFI eruit. Soms ook zelfs mijn internet verbinding. Nadat ik de router reset werkt alles weer.

Toevallig heb ik vandaag mijn firmware ge-upgrade van versie 1.02.00 naar versie 1.02.13

Ik ga nu eens kijken of dat helpt.

Verwijderd

Mooi. Nieuwe firmware is bij mij wel stabieler. Als de verbinding verbroken wordt (wireless connection not available) dan hersteld mijn router deze automatisch. Da's al beter dan dat alles eruit blijft liggen, maar het is nog wel shit DAT de verbinding soms wegvalt.
Ik zit namelijk nog geen 2 meter van mijn router af.

Verwijderd

Ik heb nu dus precies hetzelfde probleem als de TS :(

Welke van de 2 firmwares ik ook gebruik, mijn router BLIJFT data versturen naar mijn com21 modem. Als ik mijn gateway ping net nadat ik de router reset heb, zie je die ook oplopen van 30 naar 4000 ofzo, binnen 10sec en dan is het afgelopen... Dan kan ik dus niets meer.

Ik weet dus ook niet of ik het probleem moet zoeken bij mijn router of mijn modem, of is het iets tussen die 2 apparaten :?

Zijn er nog meer mensen van hier met dezelfde opstelling? Het lijkt me overigens wel...

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, ik weet echt niet meer wat ik kan proberen nu :'(
Pagina: 1