Toon posts:

[95] Meer geheugen "faken"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallow...

Het zit zo, ik heb een 486 laptop met 4 mb geheugen erin. Windows 95 is er op geinstalled. Nu wil ik msn installeren. Dit moet msn 5.0 zijn want die andere zijnj geblokkeerd. De systeemeisen zijn minimaal 8 mb. Kan ik dit faken ofzo? Is het mogelijk om dat mischien te doen?

ALvast bedankt voor de reacties!

• narotic
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-11-2021
De vraag is eerder of jij op zo'n systeem wel MSN 5.0 wilt draaien... :)

Maar goed, geeft de installatie problemen? Vereisten worden niet altijd hard in de code van software gezet namelijk.

- = Step Into The Pit | Industrial Strength = -

Verwijderd

Topicstarter
Ja hij zegt egt van kan niet verder installeren... vandaar :o

• newpegasus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-03 19:50

newpegasus

Hertog

mijn laptop met p2 266 mhz en 160 mbram heeft het af en toe al zwaar met msn 6.0, dus ik geef je heel weinig kans msn 5.0 op een 486 te draaien. ze zullen er echt niet voor niets 8mb ram bijzetten he?

maar om antwoord te geven: ik heb nog nooit gehoord van een programma ofzo, dat memory faked. suc 6 er mee...

• De-Fault
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-10-2025
denk dat je zal moeten accepteren dat je 486 niet meer draait op messenger. probeer trillian of zo? misschien dat dat nog werkt.

• Libido
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Misschien raar idee, mare zou je niet gewoon toegeven (ik weet het, het is moeilijk) en er 4 hele MB'tjes extra inzetten?

Verwijderd

Topicstarter
hmm ... :X

Versie 3.6 werkt wel! Maar die &*#%$&#^$ Mensen van microsoft hebben die geblokked dat je die moet upgraden.. :S

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2004 19:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja idd dat zou wel heel makkelijk kunnen zijn! Maar het probleem is.. het geheugen is nergens te verkrijgen! Ik ga pas over een tijdje weer naar een beuers.. Maar daar kan ik niet op wachten. Ik wil er ook niet egt veel geld in stoppen

• newpegasus

newpegasus

Hertog

wat is het voor een laptop trouwens? ik heb zelf ook nog zon 486 van ibm (thinkpad 365e geloof ik) met daarin 8 mb ram. daar is die 4 mb volgens mij ook uitgebreid.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb er ook nog nooit van gehoord. Het is dan ook werkelijk belachelijk dat je dit niet mag installeren. :X
Je moet nu meer geheugen kopen om door de installatie te komen waarna je het weer lekker mag gebruiken. Of zou het geheugen aantal constant worden gecheckt waardoor MSN zo zwaar wordt? :?

Anyway: Ik raad je aan om MSN niet te installeren. Ga voor Miranda IM (http://www.miranda-im.org). Een erg lichte chat client wat ook op het MSN netwerk kan werken.
Standaard is alles heel basic (dus licht), extra dingen die je nodig hebt kun je realiseren door middel van de vele beschikbare plugins. :)

🌞🍃

Verwijderd

Topicstarter
jaja een toshiba T2100 :P
met wel een hele hdd erin van 250 MB _/-\o_

• newpegasus

newpegasus

Hertog

of je gaat gaim gebruiken. ik gebruik het in linux, en het is echt heel fijn. het is er nu ook voor windows: http://gaim.sourceforge.net/downloads.php

• Libido
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Kan inderdaad moeilijk te vinden zijn, Daar heb je gelijk in.

Misschien dat je hier wel iemand vindt die de 4MB(extra) met je wil ruilen voor een postzegel.

[ Voor 3% gewijzigd door Libido op 26-02-2004 20:10 ]

• The_Greater
  • Laatst online: 13-05 10:21
heb je het al voor geinstalleerd op een andere computer?
Zip het even en zet hem op de flaptop.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Verwijderd

Topicstarter
The_Greater schreef op 26 februari 2004 @ 20:10:
heb je het al voor geinstalleerd op een andere computer?
Zip het even en zet hem op de flaptop.
verklaar je nader aub?

• newpegasus

newpegasus

Hertog

hij bedoelt dat je msn installeert op een andere computer, en dan die map op diskette zet. dan in de laptop, dan kopieren naar de harde schijf. en dan msn-en, (hoop je).

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Als je MSN 5.0 installeert op een andere computer die wel genoeg geheugen heeft kan je misschien die (geinstalleerde) MSN inpakken en dan weer uitpakken op je laptop, zodat het er in ieder geval geinstalleerd staat.
Al denk ik niet dat het zo goed gaat werken, want meestal hebben programma's ook nog codes in het register nodig :)

The devil is in the details.

• The_Greater
  • Laatst online: 13-05 10:21
December schreef op 26 februari 2004 @ 20:14:
[...]
Als je MSN 5.0 installeert op een andere computer die wel genoeg geheugen heeft kan je misschien die (geinstalleerde) MSN inpakken en dan weer uitpakken op je laptop, zodat het er in ieder geval geinstalleerd staat.
Al denk ik niet dat het zo goed gaat werken, want meestal hebben programma's ook nog codes in het register nodig :)
Op die manier draaide ik altijd msn op school.
Daar had je ook geen rechten :D

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand mischien dit al geunzipped en al staan? Met de benodigde bestanden?

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-04 07:53

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

ik zou meer voor de alternatieven kiezen zoals die hierboven genoemd worden, ik denk niet dat je MSN 5.0 op deze manier aan het werk krijgt. En zoals je zelf al aangeeft, RAM bijkopen is een lastige zaak, dus dan zou ik een ander progsel gebruiken.
Pagina: 1