Acer TravelMate 803LCi tv-out mindere kwaliteit?

Pagina: 1
Acties:

• FaZe
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-01 13:23
Ik heb niet het bekende probleem dat het alleen maar zwart-wit te krijgen is, maar nu dat de beeldkwaliteit niet al te best is op de TV.
Op mn Geforce3 met zelfde kabel en aansluiting was het perfecte kwaliteit.
Het beeld is niet zo erg overal, maar letters zijn zo goed als niet te lezen en vooral met bepaalde tinten wit begint hij wat met blauw te trillen enzo.
Ik heb al andere drivers geprobeerd (momenteel nieuwste omega), maar dat hielp niks.
Wat wel eigenaardig is, is dat als ik hem op NTSC instel, het dus wel zwart-wit is, maar het beeld verder wel mooi stabiel is.
Iemand nog een idee?

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Er zijn ook nog verschillende PAL dinges.. Ik moest PAL-B hebben (wel met tv-in, weet niet of dat in zoverre verschil maakt met de standaard)..

Helpt het door aan het stekkertje/draad te friemelen :?

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

• FaZe
nee is het helaas niet... alles is dus verder in orde omdat het met mn normale PC wel perfect werkt...

niemand anders dit ooit gehad?

• kipfel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:17
Er is een appart topic over deze laptop, denk dat je het beste daar kunt proberen.

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03:12
Je bedoelt dat je de text niet goed kan lezen?

Dit is volgensmij normaal. Van vga naar tv-out is altijd kwaliteit verlies ook al is dat geintegreerd in de computer. Heb je er geen stekkertje bij gekregen die overal voor zorgt? Misschien je beeldscherm instellingen even veranderen?

Met dat zwart-wit probleem heb ik ook. Maar dat komt volgensmij door de niet zo goede refreshrate.

[ Voor 16% gewijzigd door LED-Maniak op 27-02-2004 22:03 ]

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• FaZe
LED-Maniak schreef op 27 februari 2004 @ 22:02:
Je bedoelt dat je de text niet goed kan lezen?

Dit is volgensmij normaal. Van vga naar tv-out is altijd kwaliteit verlies ook al is dat geintegreerd in de computer. Heb je er geen stekkertje bij gekregen die overal voor zorgt? Misschien je beeldscherm instellingen even veranderen?

Met dat zwart-wit probleem heb ik ook. Maar dat komt volgensmij door de niet zo goede refreshrate.
ja de tekst is niet zo goed te lezen... maar niet zoals dat "normaal" is. Op mn GeForce is de tekst normaal ook niet zo goed te lezen, maar met tvtool krijg je dat helemaal goed.
Het is gewoon dat bij een bepaalde tint wit (bijv ondertiteling) er trillende streepjes van alle kleuren van de regenboog doorheen komen. Heel onrustig beeld dus.
Dan ook wel bij bepaalde donkere scenes dat alles wat zwart is, langzaam soms beetje rood wordt, dan groen, enz.
Ik kan me niet voorstellen dat de onboard tv-out zo slecht is. Nog wel een ATI kaart :) En met NTSC zoals ik al eerder zei is het zwart/wit, maar verder wel perfect scherp en rustig beeld... (dus ik denk dat hij het wel aan moet kunnen
Misschien dat ik toch van S-video af moet stappen en gewoon composiet) proberen...
Het is dus echt zo dat bij dezelfde films, met dezelfde bekabeling het op een GeForce veel beter is.

Iemand nog tips?

• FaZe
Sorry. Moet hem toch even schoppen. Is toch vast ook wel iemand die dit heeft (gehad) ??

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
FaZe schreef op 06 maart 2004 @ 12:10:
Sorry. Moet hem toch even schoppen. Is toch vast ook wel iemand die dit heeft (gehad) ??
In mijn topic kun je lezen dat het 1 van de bekende problemen is, het komt zelfs nog voor bij de nieuwe .076 revsions.

Helaas dus niks aan te doen.
Acer zelf zegt dat bios updaten helpt, en dat kun je proberen alleen ik heb nog van niemand gehoord dat het heeft geholpen :)

Ps: Deze post had ook in het TM-80x Ervaringen topic gemogen ;)
Pagina: 1