[onboard geluidskaart] Last van krakend geluid

Pagina: 1
Acties:
  • 166 views sinds 30-01-2008

• Andre-85
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ik heb problemen met de onboard geluidskaart van mijn mobo (abit NF-7s rev 2.0) Ik heb last van krakend geluid.
Mijn pc speelt bv. een uur lang vrolijk mp3's af en in een keer is het over, of ik zit een half uur te gamen en opeens verschrikkelijk brak geluid. Er komt dan krakend geluid uit mijn speakers (creative 2.1) En niet een klein beetje op de achtergrond, maar hard en overheersend, niet om aan te horen. Na een reboot is het weer in orde...
Ik heb geen flauw idee wat dit veroorzaakt.

Heeft iemand enig idee wat ik hieraan kan doen?

[ Voor 5% gewijzigd door Andre-85 op 26-02-2004 19:25 ]

Lorem
Whenever we feel the need to comment something, we write a method instead. - Martin Fowler
People who think they know everything really annoy those of us who know we don't - Bjarne Stroustrup

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:07
Waarschijnlijk komt dat omdat je geluidschippie overhit raakt na een tijdje gebruik.
probeer er eens een heatsinkje op ter zettenb dit wil nog wel eens helpen.
Khad het zelf ook met m'n ac'97 geluid op me msi bordje maar heb er nooit echt op gelet ( heb nu een audigy 2 dus ).

• Andre-85
  • Niet online
Dat zou natuurlijk kunnen, maar na een reboot is het weer over, die chip blijft dan net zo warm (lijkt mij) Dus hoe zit dat dan?

Een audigy 2 is natuurlijk heel mooi :9 maar ik stel geen verschrikkelijk hoge eisen aan geluid en die onboard kaart levert normaal gesproken goed geluid vind ik.

[ Voor 1% gewijzigd door Andre-85 op 26-02-2004 19:43 . Reden: type tyfis... ]

Lorem
Whenever we feel the need to comment something, we write a method instead. - Martin Fowler
People who think they know everything really annoy those of us who know we don't - Bjarne Stroustrup

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-02 16:56

PnD

like in Pinda ^_^

www.nvidia.com laatste update dl-en
heb hetzelfde probleem gehad met hetzelfde mobo

• Andre-85
  • Niet online
Nieuwe drivers ga ik proberen. Had ik zelf niet aan gedacht |:(
Lijkt me ook niet helemaal logisch omdat het probleem pas na een tijdje optreed.
Maar ik ben benieuwd B)

Lorem

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05:59

Harrie

NederVlaming

Ik heb er ook last van gehad... Nieuwste drivers zou het probleem idd op kunnen lossen, want ik heb het eik. al een tijdje niet meer :Y)

• MixingMastersM
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-12-2025

MixingMastersM

Ik heb ramen.....

Sinds waarneer is het? Sinds je je heatsink op je mobo-chip hebt gezet toevallig?

• Andre-85
  • Niet online
Ik denk dat het toch aan de drivers heeft gelegen. Ik heb namelijk de nieuwste drivers geïnstalleerd en daarna heb ik het probleem niet meer gehad. :*)
MixingMastersM schreef op 27 februari 2004 @ 21:29:
Sinds waarneer is het? Sinds je je heatsink op je mobo-chip hebt gezet toevallig?
Nee daarvoor had ik er ook wel eens last van...

Lorem

• t0byman
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-10-2025
Ey, ik heb geluidsproblemen, na een verse installatie van vista, heb ik na drie dagen onwijs last van krakend geluid, ik heb de nieuwste drivers voor zowel nforce, gforce, als mn geluidskaart (creative) en de allernieuwste BIOS, het gebeurt als ik youtube/itunes gebruik (dus gewoon geluid-output heb) en dan mijn processor hevig ga belasten door bijv. snel te scrollen. Wat eigenlijk abnormaal is want het is een dualcore van 3.2 ghz en op mijn oude harde schijf (die is pas versleten geraakt) heb ik nooit problemen gehad. Het geluid gaat in ieder geval dan echt kraken als een malle. Ik denk dat het iets met de sampling-frequentie/sample(bit)rate is, ik heb m nu staan op 96hz en 24 bits. In ieder geval zit er nu over na te denken ff te formatteren en niks aan de geluidsinstellingen wijzingen. Of weet iemand een andere oplossing? :/

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:40

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

maar wacht ff.. je hijackt een topic uit 2001 én uit 2004.....

Ik stel voor dat je kijkt naar De Algemene Voorwaarden en Het algemeen beleid. Ook dit subforum heeft een beleid: AUD beleid. Lees ze goed door. Dat voorkomt teleurstellingen in de toekomst.

Wise enough to play the fool

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.