Toon posts:

LG DVD ROM probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen

Ik zit met een vrij groot probleem

In mijn systeem zit een LG DVD ( DRD 8160B)

Wanneer ik normale cd's (cd-r of cd-rw) wil afspelen werkt het perfect
Wanneer ik een orginele DVD erin doet... doet hij het perfect
Doe ik een dvd-R of een dvd+R (gekopieerde dvd's) dan vind hij het niet... op mijn standalone dvd speler werkt hij perfect... op de dvd speler van mij vader een LITE ON dvd speler werkt hij ook perfect

Wat kan de oplossing zijn?

Ik heb al een firmware erin gegooit .. lost niets op...

Ik heb windvd...... msi windvd speler..... powerdvd... en zovoorts al geprobeerd niet lukt

alvast bedankt voor u antwoord

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kan hij de disk uberhaupt wel lezen? Kan zo zijn dat je speler incompatible is met dat type DVD

Verwijderd

Ik heb dezelfde DVD-ROM speler, en ook die van mij pakt geen DVD-R, en ik zou niet weten wat hij met DVD+R doet.
Ik heb er nog geen oplossing voor gevonden, maar ik vind dat ook niet zo belagrijk omdat er toch ook een DVD brander in diezelfde PC zit die wel alles leest.
Dat wil niet zeggen dat het niet prettig zou zijn als het gewoon zou werken :)
Maar ik heb helaas geen oplossing voor je.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

http://www.lgeus.com/pdf/drd_8160b.pdf

Even de PDF met de specs ervan voor je opgedoken en zoals je kunt zien is hij enkel compatible met de -R variant en niet de +R.
Enige oplossing is om een andere speler te kopen.

Verwijderd

Topicstarter
- leest hij ook niet... en een vriend van mijn heeft een ander merk met dezelfde specificaties... en bij hem leest ie ook + en - en rw

Dus .... waarschijnlijk is mijn dvd speler kapot

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op 26 februari 2004 @ 19:37:
- leest hij ook niet... en een vriend van mijn heeft een ander merk met dezelfde specificaties... en bij hem leest ie ook + en - en rw
Ander merk met andere specificaties waarschijnlijk. Anders zou die van jou het wel lezen.
Dus .... waarschijnlijk is mijn dvd speler kapot
Het feit dat hij geen -R(w) wil lezen wil niet per se aangeven dat je drive kapot is, maar misschien dat hij wel incompatible met dat media type is (gebeurd nogal eens).

Verwijderd

Topicstarter
Hij is pas nieuw.. en de verkoper zei.. hij ondesteund alles :'( ... dan is dit toch een beetje raar .. maarja dan koop ik wel een nieuwe :(

mochten jullie nog sugesties hebben .. ik hoor het graag ;)

Verwijderd

Hij is pas nieuw? Ik weet niet hoe lang ik hem al heb, maar ik zou zeggen anderhalf jaar ofzo?

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:12
ik heb deze speler ook, tot mijn spijt leest ie idd geen +R.

Ik heb pas een nieuwe dvd brander, en kwam er zo achter, beetje jammer.

Ik zit nu ook te kijken naar een nieuwe, pioneer lijkt me wel leuk kwa ondersteuning en ript ook snel

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Verwijderd

Topicstarter
Dit vind ik zo raar.... een dvd speler hoort toch + en - te ondersteunen:S

maar - leest ie bij mij ook niet :S
Pagina: 1