Toon posts:

[Win98 SE] Shortcut naar Folder Options

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand hoe je een shortcut naar "Folder Options" kan maken? Ik neem aan dat het ook een applet is, maar kan het niet vinden. TIA ;)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Waarom duik je het registry niet even in om te kijken welke handler er aan het rightclick menutje hangt? Ik neem aan dat je de folder options wilt weergeven door 'rundll' uit te voeren?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

rundll32.exe shell32.dll,Options_RunDLL 0

Dit is voor XP, wellicht is het voor 98 iets anders -> kijk in je registry onder HKLM\Software\Microsoft\Windows\Explorer\ControlPanel ergens onder NameSpace welke nummer {blablabla-blablabla} voor de folder options is, en zoek daarna op dat nummer in je register -> onder HKClasses_Root\CLSID\{nummer} staat dan als het goed is het Shell Open command.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Dus er is helaas geen kant en klare shortcut? :| Tegenvaller, maar ik ga het proberen. Met A43 kan je zo makkelijk schakelen naar "show hidden/system files" bv, dat mis ik wel, vandaar m'n vraag. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2004 19:14 ]

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Wat noem jij een kant en klare shortcut?

Als je een shortcut maakt met die text erin (rundll32.exe shell32.dll,Options_RunDLL 0) krijg je op een XP bak gewoon je Mapopties...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik kom er niet uit, met kant en klare shortcut bedoelde ik eigenlijk dat je in het configiratiescherm shortcuts kan maken, maar folder options staat er natuurlijk weer niet. Heb dit wel gevonden maar het werkt niet:http://www.theeldergeek.com/create_shortcut_to_folder_option.htm

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook http://members.dialmaine.com/drdole/Apps/Fileview.zip gevonden, maar het werkt niet op mijn systeem |:( , zou iemand anders het kunnen uitproberen? TIA :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2004 20:35 ]

• ajouin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11-2025
je kan twee .reg bestanden maken en een snelkoppeling hiernaar maken
en die op je bureaublad zetten bv.

REGEDIT4

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Advanced]
"Hidden"=dword:00000000

en

REGEDIT4

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Advanced]
"Hidden"=dword:00000001

(edit)
wordt pas bij herstart van kracht op die manier

[ Voor 12% gewijzigd door ajouin op 05-03-2004 00:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap het niet, je moet toch niet elke keer je PC opnieuw opstarten om te wisselen tussen show en hide? En werkt Fileview bij jouw wel?

• ajouin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11-2025
fileview werkte eerst ook niet

deze aanpassing gedaan:

zet eerst zelf op : alles zichtbaar

verander dan in fileview:
newhide = 1- oldhide
msg = "(1 = Visible / 0 = Hidden) Hidden files are now " & newhide

tweemaal 8)7 F5 drukken om effect te zien in reeds geopend venster

[ Voor 29% gewijzigd door ajouin op 05-03-2004 17:38 ]

Verwijderd