heej mensen,
ik heb dus nu een probleem op mijn ouders hun pc,
na een flinke dosis barmhartigheid van mijn kant heb ik hun mijn oude configuratie gegeven.
amd 1800
kt3 ultra
1gig geheugen.
dit verder terzijde.
ik heb dit systeempje voor hun in elkaar gezet, oude spulletjes van hun pc (mobo,proc,geheugen) eruit gehaald, en heb de c partitie netjes geformatteerd en windows er weer opgeblazen.
nu kom ik net vandaag thuis, en hoor van mijn zusje dat de pc "kuren" heeft.
ik kijk dus, stond ie op windows setup(had de cd-rom van windows er nog in zitten)
de pc gaf aan dat de partitie die beschikbaar was om te installeren 20 gig was.
dit is ook de grote van de schijf.
nu was deze schijf verdeeld in 4 partitie's, maar geen kon ik er terug vinden.
ik haalde daarna de schijf uit hun pc, om um te proberen in mijn eigen.
in windows zag ik verder niets, geen schijf, wel detecteerde windows andere hardware, dit was de schijf die ik erin had zitten.
mijn conclusie was dus dat de schijf kapot was, aangezien ik geen van de 4 partities in mijn windows zag, laat staan .
nu maar weer naar beneden, de computer opnieuw opgestart en een nieuwe partitie (2gig) aangemaakt op de schijf, tot mijn verbazing staat windows er nu weer op geinstalleerd.
wat dus nu mijn vraagtekens opwekt is:
kan een schijf zomaar zichzelf formatteren, zodanig dat ie weer zijn originele grote heeft?
dus geen partities meer?
of is deze schijf hard op weg om prullebak voer te worden.
natuurlijk stonden/staan er belangrijke gegevens op de schijf, is er nog een manier om die terug te halen?
ik heb dus nu een probleem op mijn ouders hun pc,
na een flinke dosis barmhartigheid van mijn kant heb ik hun mijn oude configuratie gegeven.
amd 1800
kt3 ultra
1gig geheugen.
dit verder terzijde.
ik heb dit systeempje voor hun in elkaar gezet, oude spulletjes van hun pc (mobo,proc,geheugen) eruit gehaald, en heb de c partitie netjes geformatteerd en windows er weer opgeblazen.
nu kom ik net vandaag thuis, en hoor van mijn zusje dat de pc "kuren" heeft.
ik kijk dus, stond ie op windows setup(had de cd-rom van windows er nog in zitten)
de pc gaf aan dat de partitie die beschikbaar was om te installeren 20 gig was.
dit is ook de grote van de schijf.
nu was deze schijf verdeeld in 4 partitie's, maar geen kon ik er terug vinden.
ik haalde daarna de schijf uit hun pc, om um te proberen in mijn eigen.
in windows zag ik verder niets, geen schijf, wel detecteerde windows andere hardware, dit was de schijf die ik erin had zitten.
mijn conclusie was dus dat de schijf kapot was, aangezien ik geen van de 4 partities in mijn windows zag, laat staan .
nu maar weer naar beneden, de computer opnieuw opgestart en een nieuwe partitie (2gig) aangemaakt op de schijf, tot mijn verbazing staat windows er nu weer op geinstalleerd.
wat dus nu mijn vraagtekens opwekt is:
kan een schijf zomaar zichzelf formatteren, zodanig dat ie weer zijn originele grote heeft?
dus geen partities meer?
of is deze schijf hard op weg om prullebak voer te worden.
natuurlijk stonden/staan er belangrijke gegevens op de schijf, is er nog een manier om die terug te halen?