[Access/VBA] call uit andere dBase

Pagina: 1
Acties:

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Topicstarter
Situatie:
We zijn bezig met het opbouwen van een nieuwe dBase, met daarin adressenbestanden van klanten.
Aangezien we er ook nog een zwik bewerkingen op moeten loslaten, zitten we die in VBA te schrijven.

Het schrijven in VBA lukt prima, maar er komen dus vaak routines bij, of we passen ze aan. Aangezien we 1 Access dBase per klant gebruiken, en dus alle mdb's moeten gaan aanpassen, is dat niet zo fijn.

Nu wil ik het volgende doen:
1 dBase bouwen waar alle routines instaan en waarin geupdate gaat worden. Een soort developer dBase. Ik wil dus 1 routine gaan maken, die uit de developer-dBase alle VBA-routines haalt die we dan op alle dBasen kunnen loslaten.
Momenteel heb ik dus 1 formulier vol met Subs, en elke Subs roept weer een Function aan.

Help:
Is dit uberhaut mogenlijk, modules uit een secondair bestand in een dBase te gebruiken? Zo ja, hoe roep ik dat aan?
Vanuit een Sub roep ik een function gewoon aan met: Call

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

zou een mogelijkheid niet kunnen zijn dat je een template database maakt met al je procedures, en deze met een ODBC koppeling ofzo koppelen aan een 'data' base, waar je al je tabellen inzet? Vanuit je centrale template database kun je dan eenvoudig nieuwe systemen genereren voor alle verschillende klanten. Of is dit in jullie geval niet mogelijk?