Toon posts:

SATA HDD word niet gezien

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

heb vanmiddag een samsung sp1614c hdd gekocht
sata, 160 gig

nu heb ik hem in mijn kast gebouwd en aangesloten maar nu word hij niet gezien.
als ik de pc opstart staat er weleven iets van spc1614c maar verder kan ik niks terugvinden van die schijf in de bios of in windows xp prof

moet ik nog iets extra's doen of installeren?

groeten darkster

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

probeer eens een driver voor je sata controller te installeren.

If you choose to criticise you choose your enemies

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
klik rechts op deze computer -> beheren -> schijfbeheer. Daar moet je 'm wel kunnen zien. Maak je partities aan en formatteer ze, en je kunt 'm gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
sata controller? mmm heb een a7v600 moederboard van asus, moet dat daar opzitten.
wat is een sata controller en waar weg te halen?

• HunterPro
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 februari 2004 @ 18:38:
sata controller? mmm heb een a7v600 moederboard van asus, moet dat daar opzitten.
wat is een sata controller en waar weg te halen?
als je iets bij het booten zag heeft je bios 'm herkend. Windows ook wel, er zijn echter nog geen actieve partities. Eventjes in schijfbeheer koekeloeressen dus.

Verwijderd

Heb je windows xp er al opgezet? Of wil je deze op je nieuwe hdd installeren. Als dat zo is, moet je tijdens de install op f6 drukken en je driver voeren via de diskette, van je mainbord, of s-ata controller. Als je windows er al op hebt staan, en de schijf als extra opslag gebruikt. Moet je hem activeren en partitie maken.

Verwijderd

Topicstarter
HunterPro schreef op 26 februari 2004 @ 18:38:
klik rechts op deze computer -> beheren -> schijfbeheer. Daar moet je 'm wel kunnen zien. Maak je partities aan en formatteer ze, en je kunt 'm gebruiken.
thanx, werkte meteen.
trouwens clustergrootte moet worden ingesteld is dat hetzelfde als cache?

nogmaals bedankt.

Verwijderd

dit moest met de search en/of de handleiding van je mobo gemakkelijk op te lossen zijn....

Verwijderd

Topicstarter
ik moet dus alleen nog ff de schijf onder windows formatten>>> welke waarde moet ik hem zetten voor clustergrootte?
mijn schijf heeft 8 mb cache (als dat er iets mee te maken heeft>>> noob ik weet het)

• HunterPro
  • Niet online
gewoon op z'n standaardwaarde laten staan. Komt prima in orde.
Pagina: 1