PC hangt bij games

Pagina: 1
Acties:

• Eekhoorn
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 21:17
Yo,
Kwas laatst op een lan, alles werkt fijn enzo, maar na een tijdje hing elk spel na een tijd.
Ik format pc op de lan, (ik formatteer erg snel:P) en install de zooi weer opnieuw..
Dan begint het hangen weer hoor, kheb het toen maar even gelaten zoals het was en vandaag ben ik er ff mee bezig geweest, (kheb behoorlijk veel verschillende videodrivers geprobeerd, andere VIA drivers, direct x opnieuw etc.)
Ik test dan op de game Splinter Cell.
Ik start op, alles fijn enzo, ik load een save, en dan begint na een tijdje het flikkeren. Dan hangt de ene keer de game met normaal beeld, de andere keer met alles grijs en nog weer een andere keer met allerlei objecten die verdwenen zijn.(Zo ook met andere games dat het hele menu enzo weg is,; weaponstats enzo ook.)
Weet iemand mischien waardoor dit komt of hoe dit te verhelpen is?
Mn sysspecs:
AMD ahtlon XP 2400+
Asus A7V8X-X moederbordje (Sound+Lan onboard)
512 RAM
Geforce 4 Ti 4200 64mb

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Na een tijdje? Wellicht is het een ordinair temperatuur probleem?

Check je temps voor zo ver mogelijk. Doe en eens wat stress-testen. Deze zullen niet zullen crashen ivm drivers maar wel met te hoge temps.

[ Voor 4% gewijzigd door kamerplant op 26-02-2004 18:49 ]

🌞🍃

Verwijderd

Hoi eekhoorn.

Een maat van mij had laatst precies hetzelfde probleem als jij.
Na een hoop gedoe kwamen er uiteindelijk achter dat de cooling
op zijn cpu niet voldeed. De koelpasta was teveel en de cooler
zelf zat er scheef op! Je zou eens moeten kijken wat de temperatuur van
je systeemkast en cpu is. Dit kan je zien in je bios. Je moet wel eerst ff
flink gamen zodat je daadwerkelijk goed kan meten of je cpu niet te warm wordt.
Als dit nou het probleem is zou ik je een zalmman cooler aanraden. Nadat we deze
bij mijn maatje hadden geinstallt had ie geen probleem meer en temp. (CPU)was gezakt van 58 naar 42 :P

Succes

• UnderFlow
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-01-2024
Hehe, flikkeringen, artifacts en meer visuele meuk gevolgd door het niet meer werken van het geheel.

Dat is 99,99% een koeling probleem.

Kijk even of al je fans goed draaien, dus die van de cpu en van de videokaart. Als dat allemaal werkt zou je even je cpu temperatuur moeten meten via een stukkie software (zijn zat progjes die dat kunnen laten zien). Als die behoorlijk hoog is, terwijl je weinig aan het doen bent met je pc, dan zou ik de koeler van de processor even controleren. Misschien moet je em er even af halen en wat nieuwe koelpasta aanbrengen.

Oja en niet overklokken :)