Toon posts:

BSOD's met Fastfat.sys

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een paar dagen aan het kl*ten en zoeken naar de oplossing voor een bootprobleem.

Het probleem:

bij het booten van mijn systeem krijg ik (als win.XP bijna start Welkom........) de volgende error, "Fastfat.sys" in een donkerblauw scherm.
1 van de 5 boots gaat goed en kan ik zonder problemen benchmarks draaien.

Als ik google, vind ik gerelateerde problemen. Maar allemaal over corrupte DIMMS.
Ik heb het geheugen getest met MemTest86 en bij 1 DIMM geeft hij elke x dezelfde error (368Mb)... de andere DIMM is goed.

Dus ik het weer proberen met alleen de goeie DIMM in het 1e bankie, geeft hij nog steeds die Fastfat.sys error en gaat rebooten.
Ligt het wel aan mijn geheugen of is het gewoon de HD die f*cked is?

Ik weet niet of het er mee te maken heeft maar als ik mn HT frequence naar bijv. 201 gooi krijg ik een fatal crash en moet ik mn c-mos clearen........

specs:
Asus K8V deluxe
AMD64 3200
Corsair 2x512 LL DDR400
Raptor 36 gig ( op prommise sata)
9800 pro
Xp Pro SP1

Thnx in advance

Neles.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Welke voeding heb je?

Verwijderd

Topicstarter
380 watt Antec 380 sp.

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:20
Ik heb hetzelfde gehad , en een andere voeding was bij de oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
380 watt moet toch voldoende zijn???

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je kunt eventueel de R9800 tijdelijk vervangen door een PCI videokaart, zodat je voeding minder te verduren heeft. Kijk dan toe of het probleem zich oplost. If not, dan blijven de HDD's, CPU en mobo over. HDD's kun je eenvoudig testen met het tooltje van de harddiskfabrikant. Linkjes en achtergrondinformatie kun je in de FAQ van dit subforum vinden onder "Mijn HDD doet vaag, gaat/is het nu kapot?". Indien de HDD's in orde zijn, dan blijven de CPU/mobo over. Deze zijn alleen te testen met een andere CPU en/of mobo. Raadpleeg je PC-boer :)

Verwijderd

Topicstarter
Hey BalusC dank je voor je reply, ik heb geen pci videokaart liggen................
Wel heb ik de HD getest met een diagnostic tool van WD en het geheugen met memtest86. Het geheugen (1 van de 2 dimms) is brak en gaat RMA bij de pcboer.
Ik zou t wel erg vreemd vinden als mn voeding zwak zou zijn, ik heb de kast + voeding net en werd me aangeraden door de pcboer

Is dat BSOD fastfat.sys geen software probleem??? Ik vind op mn hd 2 bestandjes met die naam.
1: win\servicepackfiles\i386
2: win\system32\drivers
Pagina: 1