[Win98] Windows start niet op en kan niet formateren

Pagina: 1
Acties:

• Bateau
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-03 10:37
Een paar dagen geleden werd mijn PC ineens heel traag, geen idee waar het aan lag en verder niets mee gedaan omdat ik geen tijd had, en nu blijft tie gewoon hangen bij het Win98 scherm.

Ik heb nog een Ghost Image liggen van C: (dus windows en program files) dus ik dacht gooi die er maar weer overheen. Maar helaas na boot van CD loop ook Norton Ghost muurvast. |:(

En het ergste probleem: Ik kan zelfs niet meer formateren! "Format is terminated" en altijd bij de 22% :?

Dus ik kan nu helemaal niets.... Is dit het einde van mijn schijf :'( of zijn er nog oplossingen....?

PC Specs:
Gateway G6
Pentium II LX systeemplaat
PII 333 Mhz
192 RAM
Ensoniq AudioPCI geluidskaart
Voodoo3 2000 grafische kaart
LS-120 floppy drive
40Gig AT Maxtor D540X-4K HD van ongeveer 2 jaar oud
Windows 98SE

Edit: Spec's aangepast

[ Voor 8% gewijzigd door Bateau op 06-03-2004 14:15 ]

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Probeer eens te booten van een floppy en gebruik eens een tooltje als scandisk (als dat werkt?) om je harde schijf op bad clusters te controleren of anders een tooltje van maxtor om de status van je HD te controleren (vast te vinden op hun site).

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022
en douwload knoppix,kun je zien of je er nog bij kan en evt dingen overzetten.

• Bateau
Somebody please help!

Ik ging vanmiddag kijken of ik met scandisk van een bootflop tot een oplossing kon komen. Maar nu wordt de hele schijf niet eens meer herkend door de bios :( Terwijl ik sinds mijn laaste post er niet eens aan heb gezeten....

Dat de C: partitie problemen had was geen onoverkomelijke ramp. Maar nu ben ik ook D: kwijt met oa Mijn Doc :'( en de rest van de partities (allemaal zelfde schijf).

Dus wat nu......??

Verwijderd

Klinkt alsof je partitie tabel naar de kl*te is :'( ...

Kijk eens of je iemand kent die wat verstand heeft van linux, en ff bij je thuis wil komen kijken met een bootable cd (met bijv. knoppix erop: http://www.knopper.net/knoppix/ )

Er zijn onder linux allemaal handige tooltjes om bijv. je partitie tabel aan te passen / opnieuw in te stellen .. (use with care!!!)

succ6

Verwijderd

hmmm als je pc erg traag werd lijkt het mij dat het niet te maken heeft met een partitie-tabel, check eens met een of ander tooltje of je harde schijf niet naar de &^(*&%^ is.

• Bateau
Ik heb even op de site van Maxtor gezocht en dit tooltje gevonden:

http://www.maxtor.com/en/support/downloads/powermax.htm

Iemand hier ervaringen mee?

Verder ben ik er ook achter dat ik nog 6 maanden garantie heb van Maxtor. Dat scheelt dus weer (een beetje).

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-03 19:01

momania

iPhone 30! Bam!

Tooltje van maxtor maakt gewoon een diskette waar je mee kan booten en dan kan je een controle laten uitvoeren :)

Omdat het waarschijnlijk toch aan de hardware ligt:
Windows Operated Systems >> Opslagmedia & I/O Controllers

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Bateau
Bootdisk met PowerMax geprobeert en er is duidelijk meer aan de hand...

Na handmatig de HD spec's in de BIOS ingevoerd te hebben wordt die wel weer herkend, MAAR

De PC start niet meer van bepaalde bootdisks en geeft nu de error

I/O fout
Vervang de diskette en durk op een toets

Bij andere bootdisks, en de Win98 CD start windows (heel traag, ong 15 min) op waarbij er veel van de floppy wordt gelezen.

De instelling in de BIOS zijn wel goed.

A: = 3.5"
B: = Disabled

Bootsequence:
Floppy
CD
Harddisk
Network (eigenlijk NVT)

Iemand enig idee?

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
1) Nieuwe HDD kopen.

2) Windows installeren, daarna GetDataBack downloaden en "kopen".

3) Oude HDD als slave eraan knopen, en GetDataBack laten draaien. (Kan rustig 10, 15 uur of langer duren)

4) Nadat de data gevonden is naar de nieuwe schijf kopieren.

5) Oude HDD er weer uit halen, boven de vuilemmer houden, en loslaten.....

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik heb hetzelfde probleem, maar echter iets anders:

Ik had er mandrake 9 opstaan, en zelfs die wil gewoon de schijf niet meer formatten, en datzelfde geldt voor de win2k installer.....

Ik heb verder een WD caviar (een oudje..... 4gb), en ik reboote linux gewoon om het te reinstallen toen ik erachter kwam. Verder staat er niks interessants op die machine, maar ik heb de HD eigenlijk wel nog nodig.

Weet iemand wat ik heiraan kan doen (een low-level-format, vanuit een ouwe bios????)?

• Bateau
Ik heb als test de HD in de Bios gedisabled om te kijken of tie dan nog boot, maar nee hoor :(

Als je dan van verschillende Bootdisk (ao van bootdisk.com) probeert te booten begint de floppy-drive wel te rattelen maar daarna gaat tie toch naar een HD zoeken. En die vindt tie niet dus: Operating system not found.

Als je de HD invoerd als user met de juiste spec's gebeurd er precies hetzelfde...

Booten van de Win98 CD gaat wel maar dan word de HD niet meer herkend, en word de floppy drive B: dus kan ik niets met PowerMax

De bootsequence klopt, dus dat is het niet. De CD-Rom en de LS-120 drive zitten via dezelfde flatcable aan het mobo, dus het zal ook niet de kabel of het moederbord zijn, denk ik.

Iemand een idee? Want ik weet nu echt niet meer hoe ik verder moet. |:(

• Sumuhtsop
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
heb je toevallig win XP / win 2k cd liggen? die boot zowiezo wel en komt dan (bijna) meteen bij het partitioneren van de disk. Kijken of hij em dan wel ziet.... Daarin kan je (als hij em ziet) alle partities wissen enz..

[ Voor 16% gewijzigd door Sumuhtsop op 10-03-2004 22:45 ]

Pagina: 1