Toon posts:

Mirc download boot device not found

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Soms download ik wel eens een groot bestand met mirc en dan laat ik de pc snachts aanstaan. Ik weet niet precies hoe laat, maar iig snachts hoor ik een irritante BIEP BIEP en dan staat er dat er geen boot device is gevonden. Dan heb ik de keuze om naar het bios te gaan en dan staat er ook dat er geen hard drive is gevonden. Maar als ik de pc uitzet (gewoon met de uitknop) en dan weer aanzet dan start winxp gewoon op Nu wil ik snel hulp omdat ik nu weer een bestand aan het downloaden ben en dat is niet voor morgenmiddag klaar, dus ben ik bang dat het bovenstaande voor de derde keer gaat gebeuren. Met de search en google kon ik nix vinden

SPecs: Dell dimension 8250 p4 2.66 ghz intel 850i mobo, ati radeon 9700P en een WD 200 gb met 8mb cache en 512MB RDRAM

• Theuno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:31

Theuno

Da Devil Crew

Waarschijnlijk heeft dit niets te maken met Mirc, en klopt je topic dus niet helemaal. Mirc zorgt in dit geval voor veel i/o voor je schijf. Waarschijnlijk kan je schijf dit om de ene of andere reden niet (meer) aan.
Wat ik aan zou raden is even opzoek gaan naar een diagnose tooltje voor je schijf (vaak heeft de fabriakant van de schijf wel zoiets).
Is dat niet het probleem dan is er iets anders wat het niet leuk vind om veel schijf i/o te doen, dit hoeft dan niet perse hardware te zijn, maar kan bijvoorbeeld ook je windows zijn. Eventueel kan je het ook even proberen met een andere versie van mirc, maar dat lijkt me vrijwel uitgesloten omdat dit al heel lang goed gaat in vele versies van mirc.

Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...

Verwijderd

Kijk eens even in je event log via administratie funties in het config scherm meestal geeft ie er vrij duidelijk aan wat er aan de hand is. Kan een virus zijn maar ook een tool welke iets uitvreet wat ie niet mag doen! post anders maar je event ik ken de code wel beetje