Toon posts:

De juiste manier van linken naar GoT ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag Admins / Mods

Ik heb een vraagje over het deep-linken naar jullie forum.

In t kort; Mogen wij vanaf onze 'helpdesk' site linken naar bijv. de php faq op tweakers.net ?

P&W FAQ - PHP

En zo ja, wat is de beste manier ? Zijn de url's van dit soort posts blijvend, of wisselen ze regelmatig? Of hebben jullie t liefste dat er alleen gelinkt wordt naar de gathering.tweakers.net frontpage ?

Ik werk als helpdesk medewerker bij een provider - noem geen naam O-) - en we gaan straks php aan onze klanten aanbieden.

Nu heb ik de taak om enige 'documentatie' voor onze toekomstige klanten te gaan verzorgen. Aangezien het ondoenlijk is zelf in korte tijd een boek vol te schrijven over php, ben ik nu dus bezig met het samenstellen van een soort van links pagina met diverse (nederlandstalige) bronnen over php.

Persoonlijk vond ik de php faq in het Devschuur forum een van de beste die ik tot nu toe ben tegengekomen. Vandaar deze vraag.

Met vriendelijke groet,

Bas Janssen

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:57
Volgens mij kun je dus de 'gewone' links houden, maar het deeplinken, en dus bijvoorbeeld plaatjes laten zien die op t.net servers staan willen ze denk ik niet :)

|>

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:34

Luke!

#Treinbaas
Wacht gewoon even tot iemand van Tweakers dat zelf bevestigd. Zometeen hebben we hier een hele waslijst mogelijkheden staan, zonder dat iemand van Tweakers er zelf naar heeft gekeken.

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Ik denk dat een link naar een faq beter gewaardeerd wordt dan alleen een plaatje linken :)

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-10 09:28
Het liefst zouden we zien dat je de klanten doorverwijst naar. We verdienen ons geld aan bezoekers die hier komen neuzen en dus o.a. een bannertje zien ;). Zeker de FAQs zijn we heel zuinig op, omdat daar vaak heel veel werk van crew en users in zit. Neem anders per mail even contact op.

ACM komt met het tech verhaal, maar ik denk dat we er wel uitkomen als het gaat zoals ACM beschrijft ;)

[ Voor 37% gewijzigd door zeef op 26-02-2004 17:46 ]

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:08

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Zijn de url's van dit soort posts blijvend, of wisselen ze regelmatig?
De url van de FAQ blijft meestal wel bestaan. Mocht deze wijzigen, dan komt er een bericht te staan dat er een nieuwe FAQ is + url :). Meestal dan :P.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

In principe kun je gewoon doorlinken naar een topic, je loopt een risico dat de topicnummers veranderen in de loop der jaren voor de inhoud, omdat men nog wel eens bedenkt dat de "oude faq" interessant is om te laten staan.

In principe doen wij niet moeilijk over dat soort dingen, mits er gewoon duidelijk is dat de gebruiker op een andere site (de onze) terechtgekomen is en er dus geen trucjes met frames en dergelijke uitgehaald worden. En de informatie overnemen en zelf tonen is natuurlijk uit den boze, maar dat vraag je ook niet :)

• We Are Borg

We Are Borg

ACM schreef op 26 februari 2004 @ 17:48:
In principe kun je gewoon doorlinken naar een topic, je loopt een risico dat de topicnummers veranderen in de loop der jaren voor de inhoud, omdat men nog wel eens bedenkt dat de "oude faq" interessant is om te laten staan.
Gelukkig blijft het sticky meestal wel bestaan en worden er alleen maar extra onderdelen toegevoegd :). Ik denk niet dat Bas Janssen veel tijd kwijt zal zijn met het up to date houden van de link. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties allemaal.. t is me duidelijk
De mooiste manier lijkt me dan om t zo op te lossen:

-- Lees ook de {link:phpfaq} op het forum van {link:tweakers.net}

Frames zijn natuurlijk heeeel erg vies _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Verwijderd schreef op 26 februari 2004 @ 17:55:
Bedankt voor de reacties allemaal.. t is me duidelijk
De mooiste manier lijkt me dan om t zo op te lossen:

-- Lees ook de {link:phpfaq} op het forum van {link:tweakers.net}

Frames zijn natuurlijk heeeel erg vies _/-\o_
Ik denk dat ze dat een mooie manier vinden _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Dat denk ik ook :) :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

offtopic:
jij moet niet echt gaan denken :X :P

maar moshto: is het gelukt met het linken naar faq op de helpdesk.
en wat vinden ze ervan?

[ Voor 7% gewijzigd door Outerspace op 27-02-2004 11:24 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die pagina's gaan pas over een maandje ofzo online op onze site.. Ben nu zelf vooral bezig met voorbereidend werk enzo .. (php voor een paar duizend man gaan aanbieden is een aardige klus ;-)

De reden dat ik t hier vroeg was vooral omdat ik zelf dit soort zaken altijd zo netjes mogelijk wil doen.. Even toestemming vragen is een kleine moeite, en nooit verkeerd nietwaar?

off topic: Niet denken ?? Ach t is weer bijna weekeind ... ? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
outerspace schreef op 27 februari 2004 @ 11:23:
[...]

offtopic:
jij moet niet echt gaan denken :X :P
pas op he, quod licet jovi non licet bovi >:) :+ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Search user: Jupiter
No results found (0 hits).

In hoeverre is dat dan relevant :?
:P

[ Voor 27% gewijzigd door DarkX op 27-02-2004 14:46 ]

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

zeef schreef op 27 februari 2004 @ 14:40:
[...]

pas op he, quod licet jovi non licet bovi >:) :+ :P
wat de baas mag, mag de ondergeschikte nog niet

offtopic:
_o_ baas :> ik houd hier mee op ;)
DarkX schreef op 27 februari 2004 @ 14:46:
Search user: Jupiter
No results found (0 hits).

In hoeverre is dat dan relevant :?
:P
verkeerde topic? ofzo? Jupiter?

[ Voor 32% gewijzigd door Outerspace op 27-02-2004 14:52 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

outerspace schreef op 27 februari 2004 @ 14:51:
[...]

wat de baas mag, mag de ondergeschikte nog niet

offtopic:
_o_ baas :> ik houd hier mee op ;)

[...]

verkeerde topic? ofzo? Jupiter?
Nee hoor, jou vertaling is verkeerd :) Letterlijke vertaling is: wat Jupiter mag mag een rund nog niet :P

ofja, echt verkeerd is ie niet, maar het is een interpretatie, geen vertaling :)

[ Voor 12% gewijzigd door DarkX op 27-02-2004 14:54 ]

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op 27 februari 2004 @ 14:06:
De reden dat ik t hier vroeg was vooral omdat ik zelf dit soort zaken altijd zo netjes mogelijk wil doen.. Even toestemming vragen is een kleine moeite, en nooit verkeerd nietwaar?
Zeker :*

Overigens zijn er af en toe wel aanpassingen aan de diverse FAQ's. In de regel verbeteringen en toevoegingen maar toch moet je het wel even weten. In het geval van P&W staan de aanpassingen overigens onderaan Welkom in P&W: FAQ en Beleid *updated: 26-01* :)

offtopic:
Quidquid latine dictum sit, altum viditur

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Oeps zal ik als P&W-figuur ook nog maar even reageren :)

De kennis die we in die FAQ beschikbaar stellen is een samenvatting van 5 jaar PHP-topics in ons lieve subforumpje. Die kennis is voor iedereen beschikbaar die ons forum bezoekt, en dus middels een nette link graag te bezoeken vanuit sites die daar belang bij menen te hebben. Dus een eerlijke link met bronvermelding is wmb geen probleem.

Voordeel: leest iemand tenminste het ding nog eens, want we hebben wel eens het gevoel dat de /14-bezoekers zelf het niet doen ;)

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
F_J_K schreef op 27 februari 2004 @ 15:04:
[...]

Zeker :*

Overigens zijn er af en toe wel aanpassingen aan de diverse FAQ's. In de regel verbeteringen en toevoegingen maar toch moet je het wel even weten. In het geval van P&W staan de aanpassingen overigens onderaan Welkom in P&W: FAQ en Beleid *updated: 26-01* :)

offtopic:
Quidquid latine dictum sit, altum viditur
Curry, dank voor de input uit PW. Ik hoop dat door deze gezamelijke krachtsinspanning we over enkele weken duizenden nieuwsgierigen tot een uitstapje naar de PHP FAQ kunnen verleiden :)

offtopic:
FJK : In dentibus anticis frustum magnum spiniciae habes :P
en voor die prachtige quote gaan alle credits naar de deelnemers aan dit topic :)

[ Voor 10% gewijzigd door zeef op 28-02-2004 03:10 ]

Pagina: 1