Toon posts:

Verschil tussen amd athlon XP en amd athlon 64

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
wie kan me uitleggen wat het verschil is tussen deze 2 soorten processoren
en welk ik beter kan pakken voor m'n nieuwe computer

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-08 16:31

M-ThijZ

Riding on Rails

Nou een 'gewone' Athlon XP is 32bit, en een AMD Athlon 64 is 64bit.

/edit:
Zou iemand mij precies kunnen uitleggen wat nu het verschil is tussen een 64bits en een 32bits CPU? Wat heeft er precies een lengte van 32bit?
Zelf werk ik bij een elektronica bedrijf waar ook embedded systemen gemaakt worden, de cpu's daarbij gebruikt zijn meestal 8mhz.

[ Voor 70% gewijzigd door M-ThijZ op 26-02-2004 17:19 ]

• Entity_Razer
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-04 09:54
als je veel geld hebt neem de 64,deze is een 64 bit processor die veel sneller is dan de huidige processoren. natuurlijk betaal je ook voor de performantie. je hebt ook een Nforce 3 moederbord nodig dewelke ook weer veel geld kost. dus heb je veel geld en ben je iemand die performance wilt,deze nemen.

De XP's zijn de "normale" processoren. nogaltijd snel maar de "gewone" 32 bit processoren. ook snel maar natuurlijk niets vergeleken mett 64 bit.
Wil je goede performantie maar t egen een niet TE hoge prijs dan moet je deze hebben
Xp's kosten dorogaans rond de 100euro per processor en een moederbord daarvoor Maximum 200 terwijl een AMD 64 voor 1CPU een 300 kost ofzo een een moederbord zeker zoveel(ik geloof dat een 64 500 of 600 kost zelfs)

edit: ow ja de XP's werken met een Nforce 2 chipset

[ Voor 7% gewijzigd door Entity_Razer op 26-02-2004 17:19 . Reden: bijvoeging van info ]

The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy

Verwijderd

Je kan natuurlijk ff de search gebruiken en het ff opzoeken...

Als je een nieuwe pc wilt samenstellen zou ik toch voor de athlon 64 gaan aangezien de Athlon XP stervende is. Dus met het oog op de toekomst en snelheid: Athlon 64

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-08 16:31

M-ThijZ

Riding on Rails

Entity_Razer schreef op 26 februari 2004 @ 17:18:
De XP's zijn de "normale" processoren. nogaltijd snel maar de "gewone" 32 bit processoren. ook snel maar natuurlijk niets vergeleken mett 64 bit.
Zoals jij het zegt is het net of de 32 bit CPU's helemaal in het niet staan in vergelijking met de 64 bit, klopt dat wel? Het echte grote verschil zul je pas zien met de software die voor een 64 bit CPU speciaal geschreven zijn (zal dat ook met emulatie onder een 32bit CPU lopen?).

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-08 13:30

André

Analytics dude

Verwijderd schreef op 26 februari 2004 @ 17:20:
Je kan natuurlijk ff de search gebruiken en het ff opzoeken...

Als je een nieuwe pc wilt samenstellen zou ik toch voor de athlon 64 gaan aangezien de Athlon XP stervende is. Dus met het oog op de toekomst en snelheid: Athlon 64
De Athlon XP stervende? Het is juist DE cpu die een normale pc gebruiker de komende tijd gaat aanschaffen als hij upgrade. De 64 is gewoon nog te duur en alleen voor de fanatiekelingen weggelegd (of rijke lui ;) ).

• Entity_Razer
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-04 09:54
nee de Xp's staan nogaltijd hun mannetje maar als je 64 bit software draait dan zal je veel verschil merken volgens mij. een XP 2500+ overclocked naar een 3200+ draait ook erg snel en vlot maar een AMD 64 is nogaltijd een beetje sneller denk ik(niet proefondervindelijk achtergekomen)

64bits zijn snel maar ze laten de "gewone" natuurlijk niet in het niets verdwijnene. de Xp's zijn nogaltijd zeer goed maar 64 zijn echte performantiebeesten. zeer geschikt voor Modeling,rendering,multimediatoepassingen en gamen :)

The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens op de website van de fabrikant :) www.amd.com

Hier in PMG hebben we een discussietopic over de Athlon64:
[rml][ Discussie] AMD Athlon 64 & Opteron - Deel 4[/rml]

Veel leesplezier :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.