Toon posts:

hoe: Mailserver, win2k3, phpbb

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb al behoorlijk lang op search gezocht en veel topics bekeken maar nergens vind ik echt een antwoord behalve gebruik die mail server, of die proggie, die werkt makkelijk, etc.. maar ik snap er nog niks van.

Wat wil ik? Ik heb phpBB forum draaien op mijn server. Als iemand hier moet registreren krijg ik een fout melding dat er iets met de mail niet goed is, dit komt omdat de SMTP mailserver niet werkt, en die moet ik dus nu opzetten! Ik zet wel ff alle informatie over mijn server en mijn vraag hier neer.

Webserver: Apache, PHP, en MySQL.
ISP: Planet Internet
Domein: GEEN
verbinding: ADSL van planet, met router.
- Router: 10.0.0.138
- server: 10.0.0.153

Ik wil dus phpBB werkend hebben, en omdat mensen moeten registeren moeten ze een e-mail ontvangen die het forum na registratie verstuurd. Voor dat e-mail sturen heb ik een SMTP server nodig. Ik weet echt niet hoe ik dit moet aanpakken en search heeft me geen stap verder geholpen omdat ik ook niks snap van die instellingen van zo'n mail server. Kan iemand mij dit stap voor stap uitleggen? De mailserver van windows snap ik ook helemaal niks van! en ik heb ook gehoord dat je wat instellingen in apache moet maken omdit werkend te krijgen?

Alvast hartelijk bedankt!

Verwijderd

even php.ini opzoeken, deze staat waarschijnlijk in C:\Windows

Daar moet je zoeken naar een regel met SMTP =

Deze moet dan bijvoorbeeld worden:
code:
1
SMTP = smtp.hccnet.nl

Daarna even de Apache service herstarten.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2004 17:14 ]

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08 21:24

Tachyon

pop the glock

phpBB heeft zijn eigen settings voor de SMTP-server, dus het hoeft niet eens in php.ini.
Waarom vul je niet gewoon de SMTP-server van je ISP in :? Werkt hier ook prima.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Verwijderd

Topicstarter
Zal het even proberen Cheatah!

Tachyon: omdat planet port 25 blockt werkt dat niet maarzo heb ik begrepen, want ik heb allang de SMTP van planet geprobeerd. Ook de eigen smtp-server settings van phpBB werken gewoon niet, maar mss kwam dat omdat wat Cheatah zei nog niet goed was ingestelt? ga het nu proberen!

Verwijderd

Topicstarter
Cheatah:
[mail function]
; For Win32 only.
SMTP = smtp.planet.nl ; for Win32 only
sendmail_from= woutoosterink@planet.nl ; for Win32 only

Deze staan al goed, dus dat is het ook niet. Ik moet gewoon een mailserver opzetten, maar hoe?

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08 21:24

Tachyon

pop the glock

Tachyon: omdat planet port 25 blockt werkt dat niet maarzo heb ik begrepen
Dat doen ze juist om te voorkomen dat je zelf een SMTP-server gaat draaien...

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-06 18:56

igmar

ISO20022

Verwijderd schreef op 26 februari 2004 @ 17:26:
Zal het even proberen Cheatah!

Tachyon: omdat planet port 25 blockt werkt dat niet maarzo heb ik begrepen,
Jezelf wat beter laten voorlichten : Alleen poort 25 inkomend.
want ik heb allang de SMTP van planet geprobeerd. Ook de eigen smtp-server settings van phpBB werken gewoon niet, maar mss kwam dat omdat wat Cheatah zei nog niet goed was ingestelt? ga het nu proberen!
Dit is toch wel uit FAQ's en/of google te halen lijkt me.

Verwijderd

Topicstarter
google was zinloos net zoals de search of got werd ik hier nauwslijks tot niets wijzer was. Ik zal nog wel is even de FAQ's door snuffelen. post zo wel reply.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan zie weinig in de FAQ's staan die mij mijn probleem te maken hebben. Maar er is ook niemand verder die hier ervaring mee heeft?

Verwijderd

Je hóeft geen SMTP-server te draaien en ook geen SMTP-server van je provider in te vullen. De ingebouwde functie voldoet!

Ik heb een jaartje geleden voor hetzelfde gestaan, als je de ingebouwde gebruikt moet het gewoon goed gaan :)

Verwijderd

Topicstarter
en hoe activeer, zet ik deze aan? gewoon SMTP Disablen in de configuratie toch?

Verwijderd

Topicstarter
ahh. ik heb het ontdekt! Ik heb dus SMTP gedisabled en toen kreeg ik idd weer fout melding van mail dit dat, blah blah. toen heb ik nog eens goed naar de vraag gekeke: 'use windows local smtp settings', toen dacht ik mss moet ik outlook wel instelle. en idd, outlook ingestelt en alles werkte perfect :S

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:14

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > NT

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1