Wij hebben een probleempje met ons netwerk.
Eerst even de relevante specificaties:
Computer 1: (PC1)
Pentium IV 2,4 GHz
Windows XP Professional (Nederlandstalig)
3Com 3C905TX-based Ethernet Adapter
ASUS P4S533 Moederbord
Creative Inspire 5.1 Boxen
Soundblaster Audigy Platinum Geluidskaart
Computer 2: (PC2)
Pentium II 200 MHz
Windows '98 (Nederlandstalig)
Internet:
XS4ALL ADSL Lite
Speedtouch 510 Ethernetmodem (Single-user)
Vanuit het modem gaat er een netwerkkabel naar een Ethernet Switch, vandaaruit gaat er een kabel naar PC1 en een naar PC2.
Wat is nu het probleem?
Na een tijdje internetten (vooral bij downloaden grote bestanden), gamen via netwerk of grote bestanden versturen via netwerk, valt de netwerkkaart van PC1 uit. De PC met XP is dan niet meer te bereiken en kan niet meer op internet. IP-adres herstellen lukt niet. Op de andere PC (Win '98) kan ik gewoon door blijven internetten en hierop treden geen problemen op. De 3 controlelampjes op de Speedtouch blijven allemaal groen branden (dus internetverbinding is er nog). Bij versturen van grote bestanden via netwerk krijg ik op de andere PC foutmelding: "Netwerk is bezet".
Af en toe, wanneer na internetten verbinding wegvalt, begint op PC1 ook het geluid te kraken.
Ik heb al van alles geprobeerd:
* Netwerkkaart vervangen voor eenzelfde (had nog liggen, heeft niet geholpen)
* 10 Mbps Half-Duplex ingesteld op beide kaarten (probleem leek ietsjes minder, maar nog steeds aanwezig...)
* Netwerkbrug van XP verwijderd (geen effect)
* Geluidskaart op ander slot gezet (verder weg van netwerkkaart i.v.m. mogelijke storingen; geen effect)
* Oud inbelmodem eruit gehaald (idem)
* PC geformatteerd (geen effect)
Hebben jullie misschien nog een oplossing?
Heb overigens geen eMule of Kazaa geïnstalleerd, wel MSN Messenger.
Eerst even de relevante specificaties:
Computer 1: (PC1)
Pentium IV 2,4 GHz
Windows XP Professional (Nederlandstalig)
ASUS P4S533 Moederbord
Creative Inspire 5.1 Boxen
Soundblaster Audigy Platinum Geluidskaart
Computer 2: (PC2)
Pentium II 200 MHz
Windows '98 (Nederlandstalig)
Internet:
XS4ALL ADSL Lite
Speedtouch 510 Ethernetmodem (Single-user)
Vanuit het modem gaat er een netwerkkabel naar een Ethernet Switch, vandaaruit gaat er een kabel naar PC1 en een naar PC2.
Wat is nu het probleem?
Na een tijdje internetten (vooral bij downloaden grote bestanden), gamen via netwerk of grote bestanden versturen via netwerk, valt de netwerkkaart van PC1 uit. De PC met XP is dan niet meer te bereiken en kan niet meer op internet. IP-adres herstellen lukt niet. Op de andere PC (Win '98) kan ik gewoon door blijven internetten en hierop treden geen problemen op. De 3 controlelampjes op de Speedtouch blijven allemaal groen branden (dus internetverbinding is er nog). Bij versturen van grote bestanden via netwerk krijg ik op de andere PC foutmelding: "Netwerk is bezet".
Af en toe, wanneer na internetten verbinding wegvalt, begint op PC1 ook het geluid te kraken.
Ik heb al van alles geprobeerd:
* Netwerkkaart vervangen voor eenzelfde (had nog liggen, heeft niet geholpen)
* 10 Mbps Half-Duplex ingesteld op beide kaarten (probleem leek ietsjes minder, maar nog steeds aanwezig...)
* Netwerkbrug van XP verwijderd (geen effect)
* Geluidskaart op ander slot gezet (verder weg van netwerkkaart i.v.m. mogelijke storingen; geen effect)
* Oud inbelmodem eruit gehaald (idem)
* PC geformatteerd (geen effect)
Hebben jullie misschien nog een oplossing?
Heb overigens geen eMule of Kazaa geïnstalleerd, wel MSN Messenger.