Toon posts:

[CPU] AMD 2800+ op 1,24 GHz

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een AMD 2800+ op een ASUS A7N8X-X moederbord met 512 MB geheugen. De FSB staat nu op 100 mhz, voor de 2800+ hoort deze op 166 mhz te staan. Echter, als ik dit doe blijft bij het opnieuw booten de pc hangen... Wanneer ik vervolgens terug ga naar het BIOS en de FSB weer op 100 mhz zet, blijft de pc ook hangen. Pas als ik de "default setup" laad, boot de pc weer normaal. Met als gevolg dat de processor op 1,24 GHz draait en er slechts 256 mb geheugen wordt herkent...

Heeft iemand misschien een oplossing?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:23
Ja, op je moederbord zoeken naar een jumper die zorgt voor je FSB. Staat anders vast ook wel in de handleiding van je moederbord als je het niet kan vinden ;)

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
Het gekke is dat die 2800+ wel eerst goed draaide, dus op het juiste aantal mhz... hier heb ik geen jumpertje voor hoeven te verzetten....

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

Een andere jumper op je mobo zoeken, degene die voor een CMOS reset zorgt namelijk. Voer die reset uit volgens je moederbord-handleiding, en kijk of er dan weer 1,24 GHz komt te staan ipv 2800+.

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

Topicstarter
ReemF schreef op 26 februari 2004 @ 17:01:
Een andere jumper op je mobo zoeken, degene die voor een CMOS reset zorgt namelijk. Voer die reset uit volgens je moederbord-handleiding, en kijk of er dan weer 1,24 GHz komt te staan ipv 2800+.
Ik denk dat je het niet helemaal vat... Die 2800+ hoort niet op 1,24 Ghz maar hoger.

• zoooper
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
probeer eerst maar eens een cmos clear.. dat helpt meestal

heb je trouwens met de instellingen in de bios wat gedaan voordat hij de lagere snelheid aangaf?

• jeroen-v
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-01 20:50
Of kijk ff naar de temps, misschien wordt hij wel zo heet dat hij hem automatisch op 100 mhz fsb zet.

Verwijderd

p 1-10 van het boekje vanonder.
Jumper op266/333/400 zetten i.p.v 200 :O

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:49
Eh, als hij maar 256 van de 512 herkent, zou ik eens een geheugentest doen! Trek er eens een Dimm uit (als je er 2 hebt) en probeer hem nog eens op 166 Mhz te zetten. Kijk idd ook eens wat je temperaturen zijn.

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-08 22:46
www.memtest86.com

kan je je geheugen testen. Misschien dat dat het probleem is, testen kost niks.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is opgelost, betrof inderdaad een van de 256 mb dimmetjes :(

Thnx voor de hulp!
Pagina: 1