Divx stopt gewoon

Pagina: 1
Acties:

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:10

FreakNL

Well do ya punk?

Topicstarter
Na heel veel uitgeprobeerd te hebben post ik het toch maar eens hier. Ik heb een HTPC in de huiskamer staan (zelf gemaakt). De specs hiervan zijn:

Intel Celeron 1700
Matrox G550 (met tv-out uiteraard)
256mb geheugen
Windows 2000

Dit alles bestuur ik met de interface van www.myhtpc.net. De divxplayer is MicroDVD. Alles werkt perfect, alleen ik heb 1 probleem:

Soms als ik een divx afspeel 'stopt' de divx op willekeurige punten. Als het een film is van 1 deel dan begint de film overnieuw (dat is logisch, gewoon een instelling van MicroDVD), en als het een film is van 2 delen, en hij stopt half in deel1 gaat hij verder naar deel 2 (dit is op zich ook gewoon goed). Probleem is dus dat hij 'soms' de films niet geheel afspeelt.

Erg irritant als je midden in het verhaal zit, en hij stopt en begint overnieuw/gaat naar het volgende deel. Dan moet je handmatig helemaal weer opzoeken waar je gebleven bent.

Ik heb de volgende dingen al geprobeerd:

ffdshow gebruiken ipv codecs
codecs updaten/opnieuw installeren
andere players (bsplayer/zoomplayer)

het probleem blijft echter. Vroeger speelde ik af via een Wireless netwerk (films staan op mijn fileserver), en ik dacht dat het daaraan lag, maar sinds ik een kabeltje getrokken heb is het probleem nog steeds. Het zou een netwerk probleem kunnen zijn, maar ik denk het niet, want hij stopt gewoon en begint gelijk weer overnieuw, zonder problemen, en als het netwerk eruit zou liggen dan zou hij ook niet gelijk opnieuw beginnen lijkt me. Ik heb een windows 2000 server als fileserver.

Ik ben ten einde raad, heeft iemand dit probleem ook weleens gehad???

filters die ik gebruik zijn
Directvobsub
Reclock

codecs
Divx
Xvid

sound filters
ac3filter van sourceforge
mpeg layer 3 filter

/EDIT / UPDATE::
Ik ga dit topic natuurlijk niet meer kicken na meer dan 4 jaar, maar sinds ik een tijdje geleden (nou ja, heel lang geleden eigenlijk al) het geheugen ge-upgrade heb van 256 naar 768 mb heb ik zelden meer last van dit probleem... Handig als er mensen de search gebruiken en hier uitkomen ofzo....

[ Voor 14% gewijzigd door FreakNL op 14-11-2008 00:06 ]

Verwijderd

dit gebeurt volledig willekeurig bij elke willekeurige film?
Of zijn het wel steeds dezelfde films die het doen.

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Topicstarter
Ik heb het idee dat het volledig willekeurig gebeurd.

Ik heb het nagekeken met gspot codec information, en het gebeurd met alle mogelijkheden

divx films met ac3
divx films met mpeg layer 3
xvid met ac3
xvid met mpeg-3

enz.

Als ik het punt opnieuw opzoek met doorspoelen, (tot 10 seconden ervoor bijvoorbeeld) dan 'gaat' hij wel gewoon over het punt heen, dus je zou zeggen dat het geen foutje in de film is

Het vreemde is ook dat ik niks op het web kan vinden over .avi's die 'zomaar' stoppen middenin een film. Wel over avi's die crashen (freeze enzo), maar niet dit soort dingen :? :?

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Topicstarter
Kick ?? ;(

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04:26
Heb je al eens een andere player geprobeert?

Roomba E5 te koop

Verwijderd

nou ehm, ik heb de laatste tijd ontzettend veel codecs + codecspack uitgeprobeerd, gek werd ik ervan. die fddshow is wel erg verouderd, de laatste is van halverwege 2003. de enige goed werkende in ALLE programmas en spelers is kazaalitecodecspack. gooi alle codec weg die je al hebt, ac3 filters enz enz en installeer kazaalitecodecpack eens.

ik heb versie 2.24f en is 7,10 mb groot.

hoe ik er ook al weer aankom weet ik echt niet meer.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2004 14:21 ]

• sig69
Codec packs heb je niets aan (mijn mening, het is niet de bedoeling om weer een codec-pack welles-nietes discussie te starten)
Ik heb DivX, Xvid en AC3 codec geinstalleerd en kan alles afspelen.

Roomba E5 te koop

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Topicstarter
Ik kan ook alles afspelen, geen probleem. Mijn probleem is dus juist dat het 'stopt' halfin soms :?

Andere players allang geprobeerd, check de startpost maar

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Er is toch iets als divxanti-freeze ofzo? Moet je anders daar maar eens op Googlen, divx+freeze oid :)

edit:
Eerste hit op "divx anti freeze": http://www.tac.ee/~prr/videoutils/divxaf.html :)

[ Voor 32% gewijzigd door Osiris op 27-02-2004 16:37 ]

• sig69
FreakNL schreef op 27 februari 2004 @ 16:32:
Ik kan ook alles afspelen, geen probleem. Mijn probleem is dus juist dat het 'stopt' halfin soms :?

Andere players allang geprobeerd, check de startpost maar
Ik zie geen andere players in je startpost staan?
Laat maar....

[ Voor 7% gewijzigd door sig69 op 27-02-2004 20:03 ]

Roomba E5 te koop

Verwijderd

in kazaalitecodecpack zit ook een antifreeze voor divx in.

nogmaals ik heb weken zitten kutten met diverse codecpack en zelfs losse codecs geprobeerd.

uninstalleer alles (al die codecs en spelertjes behalve bsplayer) VOORDAT je dit installeert.

http://www.k-litecodecpack.com/

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2004 22:26 ]

Verwijderd

Zoals je zelf zegt zou het misschien aan je netwerk kunnen liggen. Heb je geprobeerd een of een paar films vanaf de harde schijf van je multimedia pc af te spelen? Daarmee weet je zeker dat je netwerk het niet is als hij dat dan nog fout doet.

Verwijderd

ok ff iets anders..... ik had een ingeving (8>

waarom kijk je niet in logboek van windows?

op het moment dat hij overspringt of vastloopt of spontaan stopt kijk je op je klok en dan in het logboek wat er bij die tijdstip staat.

viola je hebt dan het probleem gevonden

ik weet niet waar in 2000 de logboek zit, maar het volstaat om in search > bestanden/mappen> logboek in te tikken

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2004 18:03 ]

• sig69
-Geheugen al eens getest?
-Trek alle hardware eruit, alleen videokaart, kijk eens wat-ie dan doet

Roomba E5 te koop

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

418O2

u mad?

je zegt dat je streamed, probeer anders eerst de file lokaal opde HTPC te zetten alvorens je hem afspeelt
Pagina: 1