Onstream tape back-up; of toch een extra HD?

Pagina: 1
Acties:

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
heeft iemand ervaring met zo'n onstream?

Wil m'n 30 gig vol legale mp3s en movies toch een keer gaan backuppen en cdtjes zie ik niet zo zitten.....

Of kan ik voor 400 pieken beter een extra 30 gig kopen?

MZL Spyro

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 06:59

4POX

Everybody is wired

Onstream is 30 GIGA met compression.. Dus let op dat onstream maar 15 giga is..

Een nadeel van een extra harddisk is dat die ook vol raakt.. Op de HCC kocht ik 45 giga.. Nu is er nog maar 10 vrij

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

Is idd een leuke drive. Maar het blijft een tape...

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08-05 12:45
Als je echt een backup wilt maken en die regelmatig bijwerken, dat is RAID-1 een veel betere oplossing. hd kapot? nog een hd :)

Wil je gewoon dingen van je HD af halen, kan je beter kiezen voor CDR. Ik denk dat bijna niets goedkoper is per MB en tevens zo makkelijk overal in te lezen.
CDs kostte op de HCC dagen maar 85 cent ofzo :) (was dat inclusief belasting :) )

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Moeilijk, moeilijk

als ik een extra HD koop zit ie inderdaad zo weer vol.....

En cd's: mijn verzameling mp3 groeit en groeit en groeit, kan ik elke keer weer opnieuw cdtjes gaan branden... Wil het wel allemaal een beetje bij elkaar hebben; dus niet mijn dir hollands van 1500 mb verspreid over drie cds....

En die onstream, tja ik weet het niet.. het is bijna goedkoper om een 60 gig te kopen...

MZL Spyro

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

de ellende van een 2e harddisk is dat ie je niet beschermt tegen virussen (die wist gewoon alle schijven tegelijk) en ongelukjes zoals blikseminslag enzo.

tapes kun je ergens veilig wegleggen (liefst niet dichtbij de pc) zodat je altijd je tape nog hebt als je pc om een of andere reden naar de *** is.

Verwijderd

8-) Kijk, een tape is gewoon echt bedoeld voor het maken van een backup. Dus voor het geval dat je huis of pc in brand vliegt. Of dat je hd het begeeft of je gewoon hebt vergist. Daarom kiezen bedrijven vaak voor raid5 vd hd's, in combo met dlt als tape. (kan ook in raid5) echter, dlt is voor de normale tweaker onbetaalbaar. met adr heb ik geen ervaring.

(8> kortom is m'n advies: -grote- hd's als snel/'werk'-opslagmedium. (bij voorkeur raid5), en je onstream voor als het goed misgaat.
Pagina: 1