Server niet te bereiken vanaf internet?!

Pagina: 1
Acties:

• Rene59
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-07 20:34
Ik heb dus een server en een client staan hier.
Het servertje draait windows internetverbinding delen en daar maakt de client gebruik van. Werkt perfect. De client is ook gewoon te bereiken vanaf internet door anderen met bijv. icq, werkt prima.
Maar nu het volgende:
ik heb een unreal tournament dedicated server geinstalleerd op het servertje.
Werkt ook prima, op 1 erg vervelend ding na.
Ik kan met de client zo joinen op de UT server, maakt niet uit welk IP adres ik kies, 192.168.0.1 of mijn @home adres. Werkt allebei.
MAAR, als iemand vanaf internet op mijn server wil spelen gaat dit dus niet. De server is onbereikbaar en ze kunnen er geen verbinding mee maken.
Hoe kan dit nou?

Verwijderd

Als windows internet deling het zelfde werkt als winroute dan is het zo dat je alleen verkeer kan hebben dat je zelf initieert, op een paar veel gebruikte services na (zoals icq).
Wil je hier meer over weten zoek dan eens op network address translating (NAT).
Of lees eens de manual op www.winroute.com
Hier kan je ook Winroute Pro 4.1 downloaden, en in dat progje zit een optie portmapping en daarmee kan je je UT server van af het internet bereikbaar maken.

Placebo

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:38
ICS is idd ongeveer hetzelfde als WinRoute, maar aangezien de UT server draait op de internet-pc, heeft hij niets aan een portmapping.

Staat de ut-server niet op "optimized for lan"? Weet zo ook niet of dat in dit geval boeit, maar het zou kunnen...

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

Op donderdag 14 december 2000 18:42 schreef pnieuwkamp het volgende:
ICS is idd ongeveer hetzelfde als WinRoute, maar aangezien de UT server draait op de internet-pc, heeft hij niets aan een portmapping.
Ja wel want hij moet de poort die UT gebruikt mappen van zijn internet-netwerkkaart/ip naar zijn lan-netwerkkaart/ip. Op zijn lan-netwerkkaart/ip zit namelijk geen NAT en dus ook geen beperkingen.

• Rene59
dus als ik het goed begrijp moet ik winroute installeren en daar moet het mee lukken?
en vervangt winroute de windows internet sharing of draaien die goed naast elkaar?

Verwijderd

Ik zou Windows internet deling uit zetten. Winroute draagt daar namelijk ook zorg voor.

• Rene59
oke ik ga het straks proberen
mocht ik nog problemen hebben dan post ik ze hier
thanks! :)

• smoove
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-06 21:01
Kan het ook zonder winroute??
met de routing tabellen?

---

• Rene59
oke ik heb winroute erop staan en de internet verbinding wordt goed gedeeld.
maar nu:
in dat progje zit een optie portmapping en daarmee kan je je UT server van af het internet bereikbaar maken.
hoe moet ik dit dan instellen in het port mapping venster?

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:35

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Ehm.. 1 vraag: die andere UTspeler, woont die in dezelfde wijk als jou? (je mag het zelfs wel ruim nemen: stad)

Dani heb je namelijk een leuke ""beveiliging"" van @home...

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Rene59
kees: valt deze te omzeilen?

• Rene59
oke het is allemaal gelukt. ik kan een directe verbinding maken met @home gebruikers door hun IP te routen.
Dat werkt :)

MAAR, ze kunnen nog steeds niet op mijn server spelen!
Wie helpt me?!
Pagina: 1