hallo allemaal.
ik moet als extra opdracht voor het afronden van mn opleiding een uitzoekverslag maken. De opdracht is de tekst hieronder.
>>
Opdracht Datacommunicatie.
Bedrijf:
Een bedrijf van 40 werknemers is aangesloten met het netwerk op internet via een
ISDN- router op internet. De router is een ciscorouter (250?), de router draait een pix firewall.
Het verkeer wat toegestaan wordt is http poort 80 en email functies.
De bedrijfs voorkeur gaat er naar uit om met Cisco apparatuur te werken.
Doel:
Het bedrijf moet omgezet worden naar een ADSL verbindingen. Het bedrijf wil in de toekomst in eigen beheer een Webserver (op vast ipnummer) laten draaien. Het bedrijf gaat geen gebruik maken van vast ip nummering voor het interne netwerk.
Uitgezocht moet worden:
- Welke router is geschikt voor dit bedrijf.
- Welke firewall wordt gebruikt.
- Welke provider wordt gekozen. (prijzen)
Subdoelen:
Geef een korte beschrijving van de werking van ADSL.
Gegevens:
Intern netwerk draait op 100 Mb/s en dit is ruim voldoende.
De ip nummering van het bedrijf is een klasse C netwerk (192.168.0.0).
Op de ISDN router wordt een NAT translatie uitgevoerd.
>>
Nu heb ik bij de cisco router een 2503 gekozen. in de tekst van de leraar staat ciscorouter (250?) en deze zou een Pix firewall moeten draaien. maar ik kom er niet helemaal uit wat nou precies een Pix firewall is. ik heb al cisco.com gezocht maar daar kan ik niet echt de info vinden wat het nou precies is.
Ik moet dus uitzoeken wat de oude situatie van ISDN internet ongeveer is. en daarna moet ik uitzoeken wat de beste ADSL router met firewall, en abonnement is voor dat bedrijf. ook omdat ze eventueel in de toekomst een webserver willen draaien.
zou iemand misschien voor mij wat duidelijkheid kunnen scheppen wat een pix firewall precies inhoud?
alvast bedankt.
gerrit
ik moet als extra opdracht voor het afronden van mn opleiding een uitzoekverslag maken. De opdracht is de tekst hieronder.
>>
Opdracht Datacommunicatie.
Bedrijf:
Een bedrijf van 40 werknemers is aangesloten met het netwerk op internet via een
ISDN- router op internet. De router is een ciscorouter (250?), de router draait een pix firewall.
Het verkeer wat toegestaan wordt is http poort 80 en email functies.
De bedrijfs voorkeur gaat er naar uit om met Cisco apparatuur te werken.
Doel:
Het bedrijf moet omgezet worden naar een ADSL verbindingen. Het bedrijf wil in de toekomst in eigen beheer een Webserver (op vast ipnummer) laten draaien. Het bedrijf gaat geen gebruik maken van vast ip nummering voor het interne netwerk.
Uitgezocht moet worden:
- Welke router is geschikt voor dit bedrijf.
- Welke firewall wordt gebruikt.
- Welke provider wordt gekozen. (prijzen)
Subdoelen:
Geef een korte beschrijving van de werking van ADSL.
Gegevens:
Intern netwerk draait op 100 Mb/s en dit is ruim voldoende.
De ip nummering van het bedrijf is een klasse C netwerk (192.168.0.0).
Op de ISDN router wordt een NAT translatie uitgevoerd.
>>
Nu heb ik bij de cisco router een 2503 gekozen. in de tekst van de leraar staat ciscorouter (250?) en deze zou een Pix firewall moeten draaien. maar ik kom er niet helemaal uit wat nou precies een Pix firewall is. ik heb al cisco.com gezocht maar daar kan ik niet echt de info vinden wat het nou precies is.
Ik moet dus uitzoeken wat de oude situatie van ISDN internet ongeveer is. en daarna moet ik uitzoeken wat de beste ADSL router met firewall, en abonnement is voor dat bedrijf. ook omdat ze eventueel in de toekomst een webserver willen draaien.
zou iemand misschien voor mij wat duidelijkheid kunnen scheppen wat een pix firewall precies inhoud?
alvast bedankt.
gerrit