Toon posts:

Adres achterhalen van chello e-mail adres vanwege oplichting

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik zit met het volgende, het gaat zich hier ook nog om wat fluts maar ik ben toch 27,50 euro kwijt. het betreft zich hier een cradle van een ipaq 2210 die ik heb gekocht via marktplaats. Zelf weet ik dat handelen via hotmail adressen onveilig is.
Maar nu heb ik dus iemand van een chello adres die mij heeft opgelicht.

De persoon noemde zich ramon doudeyns en beweerde uit vlaardingen te komen.
zijn e-mail adres: r.p.doudeyns@chello.nl
Er wordt op dit e-mail adres helemaal niet meer gereageerd. Het volgende log gaf outlook bij het IP-adres:

*** Quote log van outlook weggehaald***

Ik wil dus eigenlijk graag contact met deze jongeman, en het liefst mijn cradle ontvangen en anders mijn geld terug. Kan ik iets met dit chello adres etc.

Overige informatie:
> Rabobank te Vlaardingen
> Rekeningnummer ---------- t.n.v.R.P.Doudeyns (weggehaald op request)
Hiernaartoe heb ik dus mijn 27,50 overgeschreven

Normaal gesproken heb ik geen problemen met internet aankopen, dus graag jullie hulp hierbij

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2004 16:15 ]

Verwijderd

politie?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
offtopic:
Sinds wanner is GoT een opsporingsdienst :?

Ik zou die gegevens maar netjes weghalen als ik jou was...Dit vind ik niet erg netjes...
Overigens kom je met die gegevens + google / telefoongids een heel eind hoor...Die achternaam is relatief zeldzaam, en wonen er maar 2 van in die woonplaats volgens DeTelefoongids.nl...

[ Voor 53% gewijzigd door RobIII op 26-02-2004 15:58 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Mailtje naar Chello en alles uitleggen en vragen of zij meer info kunnen geven?

Volgens mij wel kleine kans dat ze iemand anders z'n privegegevens geven, maar tis het proberen waard.

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

Ik weet zeker dat daar nooit iemand de gegevens zal doorgeven.. Dit doet iedere provider alleen met een gerechtelijk bevel.

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
mail eens wat naar r.doudeyns@chello.nl aangezien http://members.chello.nl/r.p.doudeyns niet werkt en http://members.chello.nl/r.doudeyns wel. (Let op de p in de naam)

werken is misschien overdreven, maar r.p.doudeyns geeft een 404 terwijl r.doudeyns de standaard pagina geeft als je niks hebt ge-upload, wat betekend dat de tweede zijn (of iemand anders) echte username is, en r.p.doudeyns een alias

[ Voor 14% gewijzigd door OnTracK op 26-02-2004 15:57 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• DukeN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-02 11:31

DukeN

ook @ www.leeralles.nl

Yeee bank gegevens, Gelijk even op wat webwinkels wat leuke spullen bestellen en laten leveren bij iemand die ik niet zo leuk vind! })

Even zonder dollen, Die gegevens kan je beter weghalen voordat zijn bankrekening leeg is... of geef ik je nu een goed idee om iets van 27.50 te bestellen voor jezelf ;) >:)

Duken.nl meer dan downloaden | Leeralles.nl - Een waffeltastische plek

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-02 13:26
Bij de bank kun je toch gemaakte betalingen terug-trekken???
Gewoon naar de bank dus en die 27,50 terug claimen..

Verwijderd

Topicstarter
OK, dacht dat daarmee niks kon gebeuren, maar toch bedankt, die r.doudeyns ga ik proberen, bedankt voor de tip

Verwijderd

Topicstarter
Sierra-NL schreef op 26 februari 2004 @ 15:59:
Bij de bank kun je toch gemaakte betalingen terug-trekken???
Gewoon naar de bank dus en die 27,50 terug claimen..
Heb ik geprobeerd, maar aangezien mijn betaling van girorekening naar zijn bankrekening was ging dat niet

• DanielB
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-08-2025
Niet netjes zonder toestemming van de eigenaar om die headers en alles te plaatsen, ookal heeft ie je -MOGELIJK- opgelicht. Ik kan enigzins snappen dat je gefrustreerd bent, maar dit is overdreven. Ik zou even contact opnemen met Chello, maar ben bang dat zij zich niet zullen bemoeien met jouw handelen en zij zich niet gedwongen voelen om een NAW-gegevens te verstrekken zonder een gerechtelijk bevel (<offtopic>daar gaat het gebeuren met Stichting Brein en Planet ook om</offtopic>). Hetzelfde met de bank. Ik handel nooit over lange afstanden (ik woon in Noordwijk en ik handel alleen maar met mensen in Katwijk, Voorhout en Noordwijkerhout), gewoon omdat ik het te onveilig vindt. Ik zou zeggen, probeer je geld terug te halen via de bank, maar je hebt geen bewijs... Net zoals in één van de eerste replies stond, zoek naar de achternaam en neem contact met ze op... Dan moet je uiteraard wel 't geluk hebben dat hij geen geheim nummer heeft. Politie zal ook weinig kunnen doen, omdat jij gewoon geen bewijs van aankoop hebt (bonnetje ofzow).

Als ik jou was, zou ik die headers toch maar weg halen... Anders heb je een kans dat een admin 't doet en dat je een OW krijgt i.v.m. privacy-schending.

Verwijderd

Topicstarter
IK weet niet precies wat met headers bedoeld wordt, maar ik had gehoopt dat jullie me misschien kunnen vertellen wat zijn IP adres was waarvan hij de e-mail verstuurde, dan kan ik kijken of ik via het net send commando contact met hem kan krijgen.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Nogmaals, haal nou eerst die gegevens uit die startpost. Maskeer ze op z'n minst met XXX ofzo. We gaan je hier echt niet helpen om die bak van hem te hacken of net senden of whatever. En die gegevens posten is echt niet netjes, zoals KewlKiddo zojuist ook al (weer) opmerkte.

En idd, zoals ik al eerder opmerkte kom je een heel eind met de telefoongids en de gegevens die je hebt. Heb je dat al geprobeerd? Wat heb je zelf nog meer geprobeerd?

[ Voor 25% gewijzigd door RobIII op 26-02-2004 16:12 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Verwijderd

Haal inderdaad die gegevens maar weg.. kan je nog wel wat last mee krijgen..
En net senden over internet?? zal lastig worden..

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
KewlKiddo schreef op 26 februari 2004 @ 16:05:
Niet netjes zonder toestemming van de eigenaar om die headers en alles te plaatsen, ookal heeft ie je -MOGELIJK- opgelicht.
als ie wist wie de eigenaar was was dit probleem zo opgelost, maar aangezien hij de eigenaar niet kent kan ie het dus ook niet vragen he :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Mijn excuses, heb even de gegevens verwijderd, ik dacht dat jullie me misschien daarmee konden helpen om te kijken of de persoon echt van vlaardingen komt
(via tracert IP adres en dan herkennen van server te vlaardingen ofzow)
Ik weet dat bij @home zo werkt met landg1 is landgraaf etc. dus vandaar dat ik het had geplaatst

Verwijderd

Topicstarter
DutchTSE schreef op 26 februari 2004 @ 16:16:
[...]

als ie wist wie de eigenaar was was dit probleem zo opgelost, maar aangezien hij de eigenaar niet kent kan ie het dus ook niet vragen he :Y)
Haha, dat is inderdaad een goeie :P , maar heb ze toch maar weggehaald

• DanielB
Verwijderd schreef op 26 februari 2004 @ 16:08:
IK weet niet precies wat met headers bedoeld wordt, maar ik had gehoopt dat jullie me misschien kunnen vertellen wat zijn IP adres was waarvan hij de e-mail verstuurde, dan kan ik kijken of ik via het net send commando contact met hem kan krijgen.
Zoals al regelmatig tegen mij gezegd is in de tijd dat ik hier kwam is: GoT is een plaats waar wel al enigzins een beetje niveau aanwezig moet zijn. Ik ben zelf nu nieuwe op I&T, titel van deze topic dwong mij toch te kijken. Headers zijn de basis-informatie uit de email. Bijvoorbeeld via welke mail-server hij verzonden is, van wie het is en heel belangrijk om na te trekken welk ID# het mailtje heeft. Aan de header kunnen ook weer dingen toegevoegd worden, b.v. voor virusscanners om aan te geven dat de mailtjes clean zijn. Overigens zal hij 't je niet in dank afnemen als jij 'm een flood (heel veel berichtjes achter elkaar) stuurt via "NET SEND", wat volgensmij alleen bedoeld is voor in 't netwerk en niet naar buiten werkt.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
KewlKiddo schreef op 26 februari 2004 @ 16:17:
[...]
<knip>
Overigens zal hij 't je niet in dank afnemen als jij 'm een flood (heel veel berichtjes achter elkaar) stuurt via "NET SEND", wat volgensmij alleen bedoeld is voor in 't netwerk en niet naar buiten werkt.
Een "Net Send" zou in theorie ook over internet werken, ware het niet dat (zo'n beetje?) iedere ISP dat soort verkeer blokkeert. Maar hoe kom je dan weer bij een flood? Wie had het daar over? TS wilde voor zover ik het begrijp alleen een berichtje sturen (ik neem aan in de trend van "Bel me even op 06-12345678" ofzo).

En @TS: Heb je nou zelf al wat gevonden m.b.v. de aangedragen (mogelijke) oplossingen?

[ Voor 51% gewijzigd door RobIII op 26-02-2004 16:27 ]

Over mij

• DanielB
RobIII schreef op 26 februari 2004 @ 16:26:
[...]
Maar hoe kom je dan weer bij een flood?
Als ie opdringerig genoeg is ermee, dan zal ie het echt niet bij één berichtje houden...

• mbooij
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-12-2025

mbooij

De Mosselman

Hey Jaromir... ik krijg toch nog een cdtje van jou :? (WM2003 update voor Acer n10) 8)7

[ Voor 31% gewijzigd door mbooij op 21-06-2004 16:12 ]

Intel i5 3570K@4.2Ghz, 2x4GB, MSI Z77A-G45, Club3D Radeon HD 7970 royalKing

• DanielB
Een mailtje kan ook geen kwaad... :X

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

mbooij: Check je mail :/

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.