Laatst heb ik een laptop met 802.11G aan boord aangeschaft. Nu is het zo dat steeds als ik het ding opendoe, hij na een paar seconde meldt dat hij een ad-hoc netwerkje met een ander heeft opgezet met een 'excellent' signaalsterkte. Ook netstumbler ziet dit andere "AP" en noemt het een Peer to Peer (altijd kanaal 11, heel soms WEP enabled, meestal 'no security'). Het vreemde nu is echter dat mijn 'partner' om de haverklap van MAC adres verandert, ik heb er al minstens 2 dozijn langs zien komen. De verbinding valt dan even weg, en 2 tellen later is-tie er weer met een ander MAC adres. Verder kan ik niet zo heel veel met deze verbinding, of althans ik zou niet weten wat ik ermee zou kunnen proberen. Iemand enig idee wat er hier aan de hand kan zijn?
Kun je eens een scan doen me bv look@lan of elk ander progsel?
(ben wel benieuw nl)
(ben wel benieuw nl)
ik heb Look@lan net van het net gevist. Geweldig programmaatje lijkt het. Alleen zit ik nu niet thuis. Volgens een collega konden het wel telefoons in de flat zijn, maar daar heb ik nog nooit van gehoord.
Look@LAN hielp me niet echt, omdat ik geen bijbehorend IP kon vinden. Heb ik nu een mogelijkheid gemist? Enfin, ik stuur hierbij wat ge-merge-te netstumbler logs (de AP's hebben met dit verhaal even niets te maken, daarvan weet ik wat het is)

Wie snapt dit? Van de signaal en ruis van -100 snap ik ook niet zo veel. Onder de standaard configuratietool ziet het er als volgt uit:

Zelf krijg ik steeds sterker het idee dat mijn compu zichzelf of zo vindt, dit weekend wat ik heel ergens anders, en ja hoor: weer een ad-hocje

Wie snapt dit? Van de signaal en ruis van -100 snap ik ook niet zo veel. Onder de standaard configuratietool ziet het er als volgt uit:

Zelf krijg ik steeds sterker het idee dat mijn compu zichzelf of zo vindt, dit weekend wat ik heel ergens anders, en ja hoor: weer een ad-hocje