Toon posts:

de internet verbinding wordt steeds trager

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een draadloos netwerk aangelegd bij mijn familie!! Met 1 probleem: de internetverbinding wordt steeds trager!! de eerste 10 min is hij constand volgens de speedtest op startpagina.nl!! Daarna is er niet meer echt te spreken van een verbinding. weet iemand waar dit aan kan liggen?? Ik heb een eminent wireless router met ingebouwd adsl modem gebruikt in combinatie met sitecom ontvangstkaarten 10/100!!

Alvast bedankt

Paul O-)

• Flipmo2K
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Volgens mij blijft je uitroep- en vraagteken de hele tijd hangen... Vaag!!

Verwijderd

Topicstarter
daar schiet ik dus niks mee op! Laat ff iemand wat weten als hij iets zinnigs er over weet!!

Greetz Puil

Verwijderd

misschien heeft die jongen die je heeft geholpen met het aansluiten van de hele zooi het wel verneukt! |:(

• M4rk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-06 17:06

M4rk

Doet dingen met spullen

Verwijderd schreef op 26 februari 2004 @ 15:31:
ik heb een draadloos netwerk aangelegd bij mijn familie!! *KNIP* Ik heb een eminent wireless router met ingebouwd adsl modem gebruikt in combinatie met sitecom ontvangstkaarten 10/100!!
Wireless is toch max 54 mbit.. maar buiten dat feit, is het misschien zo dat je pc de kaart in stroom spaarstand zet? of is er een storingsbron in de buurt?

Plat dak opstelling met 9x 340W JA-Solar Panelen op een Goodwe GW3000-XS omvormer en schaduw op zuid-west

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

stukje uit hoe een post te openen:

Welke protocollen gebruik je ? (TCP/IP, IPX/SPX, NetBEUI, enz.)

Wat voor OS draai je ? (Op de diverse machines.)

Wat voor type netwerkkaarten gebruik je ?

Wat zit er voor de rest voor Hardware in je netwerk ? (Type Hubs, Switches, Routers, enz..)

Wat voor overige Software gebruik je ? (Proxy/Firewall/enz)

Wat is/zijn de foutmelding(en) die je krijgt ?

Wat voor stappen heb je zelf al ondernomen ?

Kunnen de machines elkaar pingen ? (Ook al zien ze elkaar bijvoorbeeld niet in Network Neighborhood)

Kun je de localhost pingen ? ( 127.0.0.1 / machinenaam) De volgende die je pingt is de IP van je eigen machine, en daarna probeer je de rest van het netwerk. (Zo kun je verifiëren of je TP/IP stack goed geladen is.)

Zitten de machines wel in dezelfde IP-range ?

Dit mis ik toch wel enigzins? Geef dus eens wat meer info!

Kun je ook even je data verkeer monitoren misschien zit er wel iets te spammen.
Pagina: 1