Dvd+R probleem in combinatie met standalone player

Pagina: 1
Acties:

• slash24
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-11-2025
Ik heb een vreemd probleem: Ik brand mijn thuisvideo's op DVD+R schijfjes en mijn eigen s/a player (pioneer) speelt die hartstikke mooi af. Mijn vriend die mee op vakantie is geweest wil de film ook hebben en dus kopie gemaakt. In zijn DVD speler: TOM-TEC DVD-100 (kruidvat) werkt die film niet!

We dachten eerst dat het aan de compatibiliteit van de el cheapo DVD speler lag, maar nadat we een geleende DVD+R van een van zijn collega's erin propten bleek die wel te werken.

Kort gezegd: zijn geleende +R schijven werken in beide DVD spelers, mijn schijven doen het alleen in de mijne (en ook in spelers van meerdere kennissen en familieleden, maar niet in de el-cheapo) Kan ik nog iets proberen (in Nero of zo) om die film ook in de el-cheapo werkend te krijgen?

Ideeen zijn altijd welkom, bruikbaar of niet want ik kan zelf nix meer bedenken.

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-03 08:56
op www.dvdrhelp.com kun je kijken of de dvd spelers dvd+r ondersteunen

• slash24
Ja, dat weet ik ook wel, maar die speler staat er niet op en zoals ik al zei doen dvd+r schijven die we geleend hebben het WEL in de speler, dus hij ondersteunt het!

De vraag is alleen wat er ANDERS gedaan is met die geleende schijven

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-03 13:50
heb je ook goed op de booktype gelet?

• slash24
QSYS schreef op 26 februari 2004 @ 15:50:
heb je ook goed op de booktype gelet?
Ik weet niet helemaal waar je het nou over hebt, maar mijn eigen schijven doen het WEL in mijn eigen speler en in die van een heleboel andere mensen die ik ken.
De schijven van mijn vriend doen het bij mij ook en andersom niet. Als die "booktype" daar iets mee te maken kan hebben, laat het me dan even weten en verklaar je nader want ik volg je dan niet helemaal meer.....

• Fresh T.
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:37
Zit er verschil in media die jij en je vriend gebruiken? Een dvd-speler kan dan wel dvd+/-r ondersteunen, het hangt natuurlijk ook af van de media. De een slikt het wat makkelijker dan de ander. Probeer iig eens dezelfde media te gebruiken waarvan je weet dat ze het bij beide doen.

Wat betreft de booktype, op bepaalde branders kun je het booktype van dvd+r veranderen in dvd-rom, wat een verhoogde compatibiliteit voor dvd-spelers met zich meebrengt. Feitelijk wordt een dvd+r dan gezien als een dvd-rom en heb je minder kans op bovengenoemde problemen. Maar zoals al gezegd, niet elke dvd+r brander ondersteund het setten van het booktype naar dvd-rom. Ik weet iig dat de NEC-1300 dat doet, maar verder geen idee. Gewoon ff kijken in Nero (bij het burn tabblad) of zoeken op internet.

• GrrRon
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-12-2024
Bekijk de geleende DVD van zijn collega met DVDinfopro, dat is hier te halen www.dvdinfopro.com .
Dan kan je bekijken of deze DVD de booktype dvd-rom heeft gekregen en dan speelt deze dus wel af op de TomTec.
Het is zowiezo handig om standaard je DVD+r in booktype DVD-rom te veranderen, dan heb je volgens mij nergens meer problemen.

"Soylent Green is people!"

• Fresh T.
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:37
GrrRon schreef op 28 februari 2004 @ 10:14:.
Het is zowiezo handig om standaard je DVD+r in booktype DVD-rom te veranderen, dan heb je volgens mij nergens meer problemen.
Nergens is overdreven. Er zijn spelers die ook dan nog moeilijk gaan doen, maar de compatibiliteit van die dingen worden iig een heel stuk vergroot dmv booktype dvd-rom. Bij mij werkt het iig altijd met succes

• FUBAR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-03 15:19

FUBAR

F*ed up beyond all recognition

wat ik nergens tegen kom maar wat bij mijn philipsen heel belangrijk is: Als ik een +R brand, dan moet daar minimaal 3.8 Gig data op staan, anders pakt hij hem niet.

Met +RW heb ik dat probleem niet.

To be, or not to ...ehh.... what was the question?

• slash24
GrrRon schreef op 28 februari 2004 @ 10:14:
Bekijk de geleende DVD van zijn collega met DVDinfopro, dat is hier te halen www.dvdinfopro.com .
Dan kan je bekijken of deze DVD de booktype dvd-rom heeft gekregen en dan speelt deze dus wel af op de TomTec.
Bedankt voor de tip, ik heb het geprobeerd, maar zie geen verschillen tussen de 2 dvd's alleen het programma waarmee het gebrand is verschilt, daarbuiten precies hetzelde.....de 1 doet het niet en de andere wel

ideeen??

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-03 08:16
Ik heb hier ook een TOM-TEC staan .. zelf 0 problemen gehad..
hij leest echt ALLES .. meer kan ik niet voor je doen ;(

PVoutput

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Welk merk media wordt gebruikt door beiden? Soms kan het ook zijn dat een DVD die op lagere snelheid is gebrand (bijv 2x) beter leest in DVD spelers dan op een hogere snelheid. Verder branden de branders *net* iets anders, de ene brander is preciezer dan de andere, waardoor sommige DVD spelers de media niet lezen en anderen weer wel.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

Ik heb zelf met mijn panasonic standalone dat ie alleen dvd's leest van bepaalde mediacodes (Ricohjpn001 en cmc-mag), en het ligt er ook aan welk brandprogje gebruikt is en welke versie daarvan. Ik gebruik Nero 6.3.0.3 met een Philips +r brander en alles werkt met dvd's van Philips en Fuji (mediacode ricoh of cmc mag.)
Een vriend van me had dvd's van platinum, die leest de panasonic niet (mediacode ritek). En nog vreemder: een dvd van mij op zijn brander met nero 5 gebrand, leest de panasonic ook niet. Dus het ligt er ook aan welke versie van Nero je gebruikt.

• slash24
Verwijderd schreef op 09 april 2004 @ 23:29:
Ik heb zelf met mijn panasonic standalone dat ie alleen dvd's leest van bepaalde mediacodes (Ricohjpn001 en cmc-mag), en het ligt er ook aan welk brandprogje gebruikt is en welke versie daarvan. Ik gebruik Nero 6.3.0.3 met een Philips +r brander en alles werkt met dvd's van Philips en Fuji (mediacode ricoh of cmc mag.)
Een vriend van me had dvd's van platinum, die leest de panasonic niet (mediacode ritek). En nog vreemder: een dvd van mij op zijn brander met nero 5 gebrand, leest de panasonic ook niet. Dus het ligt er ook aan welke versie van Nero je gebruikt.
Laatste post van mij in dit topic!
Ik wil alleen even laten weten dat het opgelost is! Dankzij jouw post overigens!
Branden met een nieuwere versie van Nero, 6.3.0.0 i.p.v. 5.5 en alles gaat nu als een speer!

Bedankt _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Verwijderd

slash24 schreef op 17 mei 2004 @ 11:11:
[...]

Laatste post van mij in dit topic!
Ik wil alleen even laten weten dat het opgelost is! Dankzij jouw post overigens!
Branden met een nieuwere versie van Nero, 6.3.0.0 i.p.v. 5.5 en alles gaat nu als een speer!

Bedankt _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Bij 5.5 moet je niet voor video dvd kiezen maar voor udf. Bij 6 is het precies andersom. Was (is) een bug in Nero 5.5.
Pagina: 1