Slechte performance Hercules 9800 PRO

Pagina: 1
Acties:

• Yanik
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-08 13:44
Hey,

Ik heb sinds kort een hercules 9800 pro, maar het loopt allemaal niet zo lekker.

Ik werk veel met 3d studio max en ik dacht dat met deze kaart alles iets sneller zou lopen.
Hiervoor had ik een geforce 3 en daar liep alles veel flotter in 3d studio max. Ik heb geprobeerd te switchen van opengl naar direct3d maar beiden gaan bijna even langzaam.
Virtueel geheugen staat ingesteld op 1,5 gb.

Als ik een scene maak van ongeveer 20.000 polygonen begint het al te stotteren, ik kan zo moeilijk werken.

Ik heb m'n pc een weekje geleden geformatteerd, maar dat hielp niet.

Ik heb de 4.1 drivers geinstalleerd van de hercules site, daarvoor had ik ook de 3.3 en 4,2 drivers geprobeerd van ati.
Mijn mobo ondersteund AGP 4x en daar staat ie nu op ingesteld, fast writes staat aan. Ik heb volgens mij alle drivers geinstalleerd. De bios is volgens mij ook recent.
Aperture size staat ingesteld op 64 mb.

Weet ieman waar het aan kan liggen(kun je het ook een beetje simpeler uitleggen want ik begrijp niet zoveel van al die hardware-begrippen)?

Thanx voor jullie hulp.

Systeem specs.

CPU:
Pentium 4 2,4 GHz
Windows XP Home
Mobo:
Asus P4PE
RAM:
DDR333 1024 mb
Video:
Hercules 9800 PRO 128 mb
Storage:
Western Digital 60 GB IDE 7200 RPM
Audio:
Sounblaster live 5.1 + Creative Inspire 5300

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-08 21:43
zet igg je agp aperture size op 128

ATI's kunnen niet goed omgaan met fast writes op aan, bij toeval en incidenteel wil t wel s werken, maar zet t s uit.

doe ook s "start" "run" en tik in dxdiag en dan naar tab "display" gaan

staan de onderste 3 dingen op enabled? directdraw, direct3d en agp texture accel. enzo

[ Voor 36% gewijzigd door Turismo op 26-02-2004 15:25 ]

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

• Yanik
Ok ik heb het veranderd, maar ik merk geen verschil, waar kan het verder aan liggen?

Alles in direct x diagnose stond goed ingesteld.

[ Voor 24% gewijzigd door Yanik op 26-02-2004 15:34 ]

Verwijderd

Misschien is kijken bij apparaat beheer, schijf controlers en dan ide ata controlers en dan kijken of alles op ultra dma staat, als dit op bv pio modes staat dan wordt de cpu zwaar belast bij het schrijven naar de hd.
Heb zelf wel is gehad dat de hd op piomodes stond terwijl die daarvoor wel gewoon op ultra dma stond,even een kwestie van opnieuw laten detecteren in je bios en dus opniew opstarten en kijken of de schijf dan wel op ultra dma modus staat.
suc6

• Yanik
Er staat apparaat 0 en 1, ik weet niet naar welke ik moet kijken, maar hier zijn de instellingen:

Primair IDE kanaal staat ingesteld op:

Apparaat 0 : Ultra DMA mode 5
Apparaat 1 : Niet van toepassing

Secundair IDE kanaal:

Apparaat 0 : Multi-Word DMA mode 2
Apparaat 1 : Ultra DMA mode 2

In de bios staat DMA aan en Pio ook.

Wat kan er verder mis mee zijn ?

[ Voor 12% gewijzigd door Yanik op 26-02-2004 16:51 ]

• Turismo
wilde gok maar kijk s naar irq resources.

kan je vinden in "device manager" daarboven dan "view" en dan "resources by connection" mischien dat de soundblaster irq deelt met de radeon.

Zoiets wil nog wel s voor problemen zorgen, tenzij je acpi aan hebt staan in je bios, dan moet je niet vreemd opkijken als alle apparaten hetzelfde irq delen.

[ Voor 13% gewijzigd door Turismo op 26-02-2004 17:34 ]

• Yanik
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~yanik001/screen.jpg

Beide hebben verschillende IRQ's. Wat kan er verder mis mee zijn?

• Remco20
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:05
ik las laatst dat iemand last had van stotterend beeld omdat z'n USB een IRQ sharede met z'n videokaart... wat jij dus ook hebt zo te zien. Hij heeft z'n gestotter opgelost door z'n USB te disablen in de bios...

[ Voor 10% gewijzigd door Remco20 op 26-02-2004 18:41 ]

Verwijderd

merk net t zelfde na een driver update... 4.2 vertraagt echt extreem tov 3.x

• Yanik
Ik heb het uitgeschakeld door het in apparaatbeheer uit te schakelen, want ik wist niet hoe ik het kon uitschakelen in de bios(hij laat maar alleen IRQ 1 t/m 15 zien in de bios).

Maar nog steeds is ie langzaam. Ik heb 3dmark2001 uitgeprobeerd en ik krijg maar een score van 13.000 .

• Remco20
  • Laatst online: 22:05
Nightwalker schreef op 26 februari 2004 @ 19:19:
Ik heb het uitgeschakeld door het in apparaatbeheer uit te schakelen, want ik wist niet hoe ik het kon uitschakelen in de bios(hij laat maar alleen IRQ 1 t/m 15 zien in de bios).

Maar nog steeds is ie langzaam. Ik heb 3dmark2001 uitgeprobeerd en ik krijg maar een score van 13.000 .
heb je voor de rest van je systeem wel de nieuwste drivers ?
ga anders even al je bios instellingen langs.. USB moet ergens bijstaan :)

• Oguz286
  • Laatst online: 30-07 14:48
Kijk eens bij Integrated Periphals, daar moet USB bij staan :)

• Yanik
Ok ik heb goed gezocht naar USB in de bios maar ik kon maar 1 ding vinden, namelijk usb 1.1 controller.
Die heb ik dan gedisabled en toen ik mijn pc opstarte deden al mijn usb apparaten het niet. Ik heb met de keyboard 3dmark2001 gestart, maar de score is hetzelfde gebleven.

• Oguz286
  • Laatst online: 30-07 14:48
Dus het ligt niet aan je USB-controller... ehm probeer anders weer even je geforce 3? als het weer goed gaat, is er blijkbaar iets met de drivers denk ik dan...

• Yanik
Ik heb hem niet meer ;(. Ik heb alle drivers goed geinstalleerd, ik weet echt niet wat er mis mee is.

• Yanik
Kan het misschien aan mijn processor liggen?

http://service.futuremark.com/compare?2k1=7599841

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
Waarom stel je Virtueel geheugen in op maar 1.5 gig als je 3dbewerking gaat doen ? :/
Laat windows het zelf regelen en maak desnoods een apart partitie voor je swapfile.
En je weet cker dat je ALLE drivers van je Gforce3 verwijderd hebt ? Ook in je register ?
Driver Conflicts kunnen je performance zeer negatief beïnvloeden.

dikzak

• Yanik
Chello200 schreef op 26 februari 2004 @ 22:28:
Waarom stel je Virtueel geheugen in op maar 1.5 gig als je 3dbewerking gaat doen ? :/
Laat windows het zelf regelen en maak desnoods een apart partitie voor je swapfile.
En je weet cker dat je ALLE drivers van je Gforce3 verwijderd hebt ? Ook in je register ?
Driver Conflicts kunnen je performance zeer negatief beïnvloeden.
Ik heb mijn pc vorige week geformatteerd, er kunnen onmogelijk nog drivers van de oude geforce3 er op staan. Ik had ook precies nadat ik de kaart kreeg de pc geformatteerd.

• Yanik
Heeft iemand nog misschien een mogelijke oplossing ?

Ik heb Hercules gisteren gemailed, ik wacht nog steeds op bericht.

Verwijderd

probeer eens de nieuwe VIA drivers erop te zetten
dit hielp bij mij tenminste wel.. :)

• Turismo
Verwijderd schreef op 27 februari 2004 @ 12:31:
probeer eens de nieuwe VIA drivers erop te zetten
dit hielp bij mij tenminste wel.. :)
dude op een Intel mobo :X

kan die beter intel application accelerator installeren, maar meestal boost dat niet veel.

• Yanik
Turismo schreef op 27 februari 2004 @ 12:35:
[...]

dude op een Intel mobo :X

kan die beter intel application accelerator installeren, maar meestal boost dat niet veel.
Ik heb intel application accelerator al geinstalleerd. Wat kan er verder mee mis zijn?

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Heb je het meest recent bios geinstalleerd? Bios instellingen zijn erg belangrijk.

Zet PNP OS op no en ACPI bios dacht ik ook op no. Kijk anders ff op www.rojakpot.com hoe je je bios goed moet instellen. Ik heb het zelf in een word doc gezet dat ik je vanavond evt. wel ff wil mailen. Werkt nl makkelijker als je het uitprint.

Het agp slot deelt dacht ik het 1 en ander met het 4e of 5e pci slot. Dit staat in je mobo handleiding. Laat dat bewuste PCI slot leeg.

Alle laatste drivers downloaden had je al gedaan. Installeer ze in de juiste volgorde.
Volgensmij kun je het beste eerst XP sp1 dan de Intel chipset / agp drivers e.d. installeren en vervolgens de laatste DirectX versie 9.0b en daarna pas Catalyst 4.2.

Heb je 3dmark wel in de goede settings gedraaid ? Anders is het lastig vergelijken met de rest.

Is er voldoende vrije ruimte op je partities.

Verder, niet lullig bedoeld, maar heb je wel een 9800pro of is het een gewone 9800.
Check met bijv. rage3d op wat voor clocksnelheid het geheugen en de core je videokrt draait.
Zit de heatsink er wel goed op / wordt de core niet te heet? (dan zou die ook artifacts moeten geven of vastlopen)

Zet dingen als automatisch bestanden indexeren in WinXP uit.

Oh ja, hoe heb je je ATI 3d instellingen staan. Stel dat je daar AA 8* en Aniso 16* geforceerd hebt dan lijkt het me logisch dat je laag scoort.

[ Voor 32% gewijzigd door Help!!!! op 27-02-2004 13:42 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

• Yanik
Met PNP OS bedoel je Plug and play OS? Die staat uit.

ACPI kon ik maar 1x vinden, er staat ACPI suspend to RAM en die staat als Disabled ingesteld.

Ik heb rage3d net geinstalleerd en ik heb deze frequenties 378/337,5.

Ik heb nog 20 gb vrije schijfruimte.

Onnodige services staan ook uit, zoals indexing service.

Ik heb ook de nieuwste bios.

[ Voor 15% gewijzigd door Yanik op 27-02-2004 14:27 ]

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Nightwalker schreef op 27 februari 2004 @ 14:25:
Met PNP OS bedoel je Plug and play OS? Die staat uit.

=>die bedoel ik. Het moet echter uit staan voordat je XP installeert

ACPI kon ik maar 1x vinden, er staat ACPI suspend to RAM en die staat als Disabled ingesteld.

=>weet niet zeker. Zou thuis ff moeten kijken

Ik heb rage3d net geinstalleerd en ik heb deze frequenties 378/337,5.

=> dat zijn de goede snelheden (ff uit mijn hoofd)

Ik heb nog 20 gb vrije schijfruimte.

=> verdeeld over hoeveel partities?

Onnodige services staan ook uit, zoals indexing service.

Ik heb ook de nieuwste bios.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

• Yanik
20 GB verdeeld over 1 partitie.

Ik heb ook niet aan de 3d instellingen gezeten van ATI.

Dus als ik straks mijn pc weer formatteer, moet ie het dan wel doen ?

[ Voor 23% gewijzigd door Yanik op 27-02-2004 15:17 ]

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Nightwalker schreef op 27 februari 2004 @ 15:00:
20 GB verdeeld over 1 partitie.

Ik heb ook niet aan de 3d instellingen gezeten van ATI.

Dus als ik straks mijn pc weer formatteer, moet ie het dan wel doen ?
Het is lastig. Zo te zien doe je niet echt iets verkeerd en aangezien je al een keer geformateerd hebt kan ik me voorstellen dat je niet veel trek hebt om te formateren aangezien je een schijf van 60gig hebt met slechts 1 partitie waarop 20gig vrij is. Dat betekent dat je 40gig opnieuw moet gaan installen.

Wat ikzelf zou doen als laatste poging is:
Zijn alle kaarten op de "handigste" manier in je pci sloten geplaatst.
Zit je harde schijf als master op je primaire IDE poort. (liefst als enige)
Zit je geheugen op de aanbevolen manier in de dimm sloten? (ken je config niet)
Mijn bios helemaal nalopen aan de hand van de link die ik je gaf en goed instellen.
XP sp1 installeren
Alles netjes instellen. (dma van je drives etc)
Swapfile instellen naar behoefte.
Chipsetdrivers e.d. installen
DirectX 9.0b installen
Catalyst 4.2 installen (sommigen vinden dat 3.7 e.d. sneller zijn, ik zou gewoon voor 4.2 gaan)
Soundlblaster drivers (laatste versie en fixes) installen.
Alleen 3dMark 2001 en 2003 installen, op standaard manier runnen en vergelijken met scores die anderen hebben. (die moeten natuurlijk wel dezelfde hardware hebben maar dat snap je zelf ook wel) De rest van je software installeer je later zodat je met een relatief "schoon" systeem de benches runt.

Nog steeds onbevredigend? => set weggooien en nieuwe kopen. B) :Y)

Veel meer kan ik op afstand ook niet verzinnen.

ps de 9800pro moet apart op de voeding aangesloten zijn. (ik neem aan dat je dat ook gedaan hebt :o .)

[ Voor 15% gewijzigd door Help!!!! op 27-02-2004 15:57 ]

PC Specs

• mymind*
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:09

mymind*

A Beautiful Mind

Help!!!! schreef op 27 februari 2004 @ 13:26:
... Ik heb het zelf in een word doc gezet dat ik je vanavond evt. wel ff wil mailen...
Zou je het ook even naar mij willen mailen? Ik heb namelijk hetzelfde probleem en ben nu begonnen met een verse install. Ik heb net op die site gekeken, maar daat kwam ik niet helemaal uit...

• oeLangOetan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-02 15:22
FSB 133 MHz

'nuff said

• mymind*

mymind*

A Beautiful Mind

Ik heb nog steeds slechte performance met een sapphire 9800pro. 30 frames in ut 2004 demo terwijl ik met mijn ti4200 75 frames gemiddels haal.

Ik heb precies gedaan wat hierboven beschreven staat. Schone install, alles erop gezet zoals het hoort.

Systeem:
P4 1.5 gig 100FSB(williamette) @ 2gig 133FSB
ASUS P4PE-BP
512 MB DDR333
Windows XP pro

Ik zag dat de TS ook een P4PE heeft. Zou het aan het moederbord kunnen liggen? of is het toch gewoon m'n processorsnelheid?

• Turismo
nee zoals ik t zie moeten jullie velen malen beter presteren, zelfs mijn 9700pro gaat harder als ik die 3dmark vergelijk.

t zou best t mobo kunnen zijn, maar die's vrij bekend hier op got, en hoor je nooit echt klachten over.

• Yanik
Komt het daardoor? Wat kan ik er aan doen?

Moet ik een nieuwe processor halen of moet ik weer in de bios dingen veranderen?

Verwijderd

Je Processor hoef je niet te veranderen , je 133 FSB is geen 133 FSB maar gaat X 4.
dus ong 533 MHz FSB.

Ligt aan je vid kaart, ps is je kaart niet een totaal verkeerde keuze?
Voor zover ik lees gebruik jij hem alleen maar voor 3D rendering en daarin heerst Nvidia nog steeds op dit moment de Quaddro FX dus. of anders een 5950 Ultra en die softmodden

• Yanik
Verwijderd schreef op 28 februari 2004 @ 01:59:
Je Processor hoef je niet te veranderen , je 133 FSB is geen 133 FSB maar gaat X 4.
dus ong 533 MHz FSB.

Ligt aan je vid kaart, ps is je kaart niet een totaal verkeerde keuze?
Voor zover ik lees gebruik jij hem alleen maar voor 3D rendering en daarin heerst Nvidia nog steeds op dit moment de Quaddro FX dus. of anders een 5950 Ultra en die softmodden
Ik had een review gelezen op Rendernode. De radeon 9800 pro bleek goed te presteren in 3dsmax, het kwam dicht in de buurt bij de quadro fx.

Thanx voor jullie hulp allemaal, ik zie wel of het me lukt.

[ Voor 6% gewijzigd door Yanik op 28-02-2004 16:19 ]

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:36
je zou ook je 9800 in een FireGL kunnen proberen te softmodden.
kan met deze drivers http://www.iron.ru/files/FreeFireGL_6343.exe (zijn niet de allernieuwste maar kon niet zo snel andere vinden ;) ).
zit dachtik ook speciale 3dsmax drivers bij, dus altijd het proberen waard :)

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• Yanik
Puppetmaster schreef op 28 februari 2004 @ 14:29:
je zou ook je 9800 in een FireGL kunnen proberen te softmodden.
kan met deze drivers http://www.iron.ru/files/FreeFireGL_6343.exe (zijn niet echt de nieuwste maar kon niet zo snel andere vinden ;) ).
zit dachtik ook speciale 3dsmax drivers bij, dus altijd het proberen waard :)
Thanx, maar ik mod mijn kaart of pc liever niet, ik probeer problemen te ontwijken maar toch krijg ik ze.

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:36
ach, 't is maar software-matig he?
als het niet werkt de-install je het zaakje en is het weer weg...
heb zelf geen 3dsmax oid en doe alleen aan gamen dus ik heb het nog niet geprobeerd omdat ik daar dan geen winst van krijg qua performance.
anders had ik het wel ff geprobeerd denkik :+

[ Voor 3% gewijzigd door Puppetmaster op 28-02-2004 14:44 ]

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• oeLangOetan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-02 15:22
Verwijderd schreef op 28 februari 2004 @ 01:59:
dus ong 533 MHz FSB.
recht uit je 3dmark
Mobo: Manufacturer ASUSTeK Computer INC.
Mobo Model P4PE
AGP Rates: (Current/Available) 4x / 1x 2x 4x
CPU: Intel Pentium 4 2430 MHz
FSB: 133 MHz
Memory: 1024 MB
tis raar, normaalgezien moet het aangepast worden in 3dmark, controleer je bios

[ Voor 30% gewijzigd door oeLangOetan op 28-02-2004 17:51 ]

• Yanik
oeLangOetan schreef op 28 februari 2004 @ 17:46:
[...]

recht uit je 3dmark

[...]

tis raar, normaalgezien moet het aangepast worden in 3dmark, controleer je bios
Kijk maar naar de scores van anderen, daar staat ook dat ze een 200 of een 133 fsb hebben, dus het moet wel x4, misschien staat het bij 3dmark03 anders.

Ik heb mijn pc gister weer geformatteerd, windows xp pro met sp1 geinstalleerd.

Ik heb alles in de goede volgorde geinstalleerd, maar nog steeds heb ik geen performance verbetering. :'(
Ik begin de kaart een beetje te haten, hercules heeft nog steeds niet terug gemailed. Heeft iemand nog een mogelijke oplossing?

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:58
Iets wat ik nog niet heb zien voorbij komen:
Heb je je kaart wel goed in het AGP slot zitten?
Zijn eventuele stroomkabels goed aangesloten?
En levert je voeding wel voldoende stroom?

En dat 3dmark2k1se de FSB niet goed weergeeft klopt wel.
Bij mij geeft ie zelfs een FSB van 8750MHz!!! aan :X
http://service.futuremark.com/compare?2k1=7399177

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Yanik
Sorry, maar ik weet niet zoveel van hardware af.

Ik heb net een foto genomen, misschien dat het iets helpt.

http://home.planet.nl/~yanik001/kast.JPG

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

zit de stroomkabel wel echt goed in de kaart geprikt? Bij mij thuis zit die molexstekker er dacht ik verder in.

En heb je nou je bios goed nagelopen?

Download anders CPU-Z http://www.cpuid.com/download/cpu-z-121.zip en post hier dan ff de screenies.
Met dit programma kan je in 1 oogopslag zien hoe je processor/FSB en geheugen ingesteld staat.

[ Voor 53% gewijzigd door Help!!!! op 01-03-2004 14:30 ]

PC Specs

• Yanik
Bedoel je die 4 pins kabel ? Die zit er goed in.

Ik heb net ook andere ram geprobeerd, ik heb nu 1024mb pc2700 infineon ram ofzo, die wou niet samen werken met mijn oude 512mb pc2700 samsung ram, maar het wisselen hielp ook niks.

http://home.planet.nl/~yanik001/cpuz.htm
http://home.planet.nl/~yanik001/pcilist.txt

Screengrabs:

http://home.planet.nl/~yanik001/cpuz.gif

[ Voor 17% gewijzigd door Yanik op 01-03-2004 15:53 ]

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Nightwalker schreef op 01 maart 2004 @ 15:48:
Bedoel je die 4 pins kabel ? Die zit er goed in.

Ik heb net ook andere ram geprobeerd, ik heb nu 1024mb pc2700 infineon ram ofzo, die wou niet samen werken met mijn oude 512mb pc2700 samsung ram, maar het wisselen hielp ook niks.

http://home.planet.nl/~yanik001/cpuz.htm
http://home.planet.nl/~yanik001/pcilist.txt

Screengrabs:

http://home.planet.nl/~yanik001/cpuz.gif
Die kabel bedoel ik idd.

De screenprint van je CPU ziet er normaal uit uit, PIV 2400/533 (FSB*Multiplier=PRocessorsnelheid 133*18=2400 en FSB*Quadpumped=bussnelheid 133*4=533).

Bij je memory valt op dat
1) Je memory niet 1 op 1 met je FSB loopt. Er staat 4:5 wat betekent dat je mem sneller loopt (168.7) dan je FSB (135). Voorzover ik weet levert dit niet noodzakelijkerwijs de beste prestaties bij een PIV. Dat hebben ze op Xbitlabs een tijdje terug nog uitgebreid bekeken. Standaard hoort het 1:1 te zijn. Je kunt ff kijken of je je memory in je bios op 135mhz kunt krijgen.
2) Verder kunnen de timings wellicht nog iets lager ingesteld maar ik weet niet of jouw geheugen dit aankan. denk aan 2-3-2-6 Als je hier geen ervaring mee hebt moet je dat misschien ff laten zitten omdat indien te scherp ingesteld, je pc soms bij het rebooten vastloopt. Kan in principe niet kapot hoor maar toch.

Of 1 en 2 echt een grote invloed hebben op de snelheid van je videokaart durf ik niet te zeggen. Is kwestie van uitproberen.

De rest ziet er naar mijn id normaal uit. Wellicht anderen die hier nog iets over willen vertellen?

[ Voor 13% gewijzigd door Help!!!! op 01-03-2004 16:46 ]

PC Specs

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-07 14:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

ja, brak geheugen op de kaart zelf, kan dat een optie zijn?

Verwijderd

je Vsync uit zetten kan ook wonderen opleveren ;)

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde met mijn P4T, p4 1,7 GHZ (willamette), 640 mb rdram, radeon 9700. Ik haal ook maar hoogstens 25 frames. Ik heb egt alles al geprobeerd maar niks werkt. :'(

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Verwijderd schreef op 01 maart 2004 @ 18:10:
Ik heb precies hetzelfde met mijn P4T, p4 1,7 GHZ (willamette), 640 mb rdram, radeon 9700. Ik haal ook maar hoogstens 25 frames. Ik heb egt alles al geprobeerd maar niks werkt. :'(
Er zit natuurlijk wel een relatie tussen de snelheid/kracht van je Processor en de prestaties van je videokaart. Een 1.7p4 is relatief langzaam.

PC Specs

• Yanik
Verwijderd schreef op 01 maart 2004 @ 17:21:
je Vsync uit zetten kan ook wonderen opleveren ;)
Hoe doe ik dat ? Bedoel je via de 3d tab van ati ?

Ik kan de frequenties van de geheugen alleen op 333, 266 en nog zo'n ander getal zetten, maar niet op 135 of 133.

[ Voor 22% gewijzigd door Yanik op 01-03-2004 19:46 ]

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Nightwalker schreef op 01 maart 2004 @ 19:40:
[...]

Ik kan de frequenties van de geheugen alleen op 333, 266 en nog zo'n ander getal zetten, maar niet op 135 of 133.
Dan moet je het op 266 zetten want het geheugen draait dan in realiteit op 133 mhz. Omdat het DOUBLE data rate geheugen is werkt het zogenaamd op 266 wat beter is voor de markteting.

Dus zet em op 133 en bekijk dan nogmaals CPU-Z en run 3dmark metdezelfde settings als hiervoor.

Ben benieuwd

PC Specs

• Yanik
De FSB:Dram ratio staat nu wel 1:1, maar ik heb nu een verlies van 1000 punten met 3dmark.

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Nightwalker schreef op 01 maart 2004 @ 20:14:
De FSB:Dram ratio staat nu wel 1:1, maar ik heb nu een verlies van 1000 punten met 3dmark.
Dan moet je het gauw terugzetten ;) :o B)

welke timings gaf cpu-z voor je geheugen?

[ Voor 9% gewijzigd door Help!!!! op 01-03-2004 20:19 ]

PC Specs

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
Help!!!! schreef op 01 maart 2004 @ 20:01:
[...]

Dan moet je het op 266 zetten want het geheugen draait dan in realiteit op 133 mhz. Omdat het DOUBLE data rate geheugen is werkt het zogenaamd op 266 wat beter is voor de markteting.
offtopic:
Marketing ? :?

Nix marketing, DDR 133 werkt 2x zo snel als PC133. Dus effectief op 266mhz.

dikzak

• Yanik
2-3-3-6

Ik had het daarvoor ook op 2-3-2-6 gezet maar dat hielp volgens mij niets.

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Chello200 schreef op 01 maart 2004 @ 20:22:
[...]
offtopic:
Marketing ? :?

Nix marketing, DDR 133 werkt 2x zo snel als PC133. Dus effectief op 266mhz.
Wat mij betreft wel marketing. De echte kloksnelheid van DDR266 is nl. 133mhz. Alleen kan het tov SDR zowel op de rising als falling flank een signaal afgeven.
Het is dus wel twee keer zo snel als SDR. Het had ook gewoon DDR133 kunnen heten tov SDR133. DDR266 ziet er gewoon beter uit.

Maar goed. laten we er geen ruzie over maken. Ieder zijn eigen mening ;)
Nightwalker schreef op 01 maart 2004 @ 20:23:
2-3-3-6

Ik had het daarvoor ook op 2-3-2-6 gezet maar dat hielp volgens mij niets.
Lager is altijd beter maar zal niet je te lage videoprestaties verklaren.

Helaas weet ik ook niet echt meer ideeen. Misschien is je kaart idd stuk.

[ Voor 3% gewijzigd door Help!!!! op 02-03-2004 11:39 ]

PC Specs

• Yanik
Thanx voor je hulp Help!!!!.

Ik las op het guru3d forum dat veel 9700 en 9800 gebruikers ook veel problemen hebben met hun kaarten, ze veranderen dan de voltage van 1,5 naar 1,6 of 1,7.

Als ik dat doe, heb ik dan nog steeds garantie op de kaart ?

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Nightwalker schreef op 01 maart 2004 @ 21:12:

Ik las op het guru3d forum dat veel 9700 en 9800 gebruikers ook veel problemen hebben met hun kaarten, ze veranderen dan de voltage van 1,5 naar 1,6 of 1,7.

Graag gedaan. Ik heb zelf ook een Hercules 9800pro en bij mij werkt hij goed. Mijn config is alleen heel anders dan de jouwe.

Tav je vraag over het voltage verlagen en de garantie, dat weet ik niet. Misschien kun je de vraag bij Guru3d stellen.

Veel succes iig !

PC Specs

Verwijderd

Help!!!! schreef op 01 maart 2004 @ 18:16:
[...]

Er zit natuurlijk wel een relatie tussen de snelheid/kracht van je Processor en de prestaties van je videokaart. Een 1.7p4 is relatief langzaam.
Maar 25 frames is tog wel erg laag zelfs met een p4 1.7 en hierboven was ook te lezen dat iemand hoger haalde met zijn geforce 4 dan met zijn radeon 9700

waar las je dat??

Verwijderd

Nightwalker schreef op 01 maart 2004 @ 19:40:
[...]

Ja dat bedoelde ik jah ;) Bij Direct3D als bij OpenGL.

Veel Suc7 :7

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde met mijn P4T, p4 1,7 GHZ (willamette), 640 mb rdram, radeon 9700. Ik haal ook maar hoogstens 25 frames in ut 2004, het vreemde is dat als ik alles op low zet hij precies dezelfde waardes blijft geven, zou nvidia hiiervoor hebben gezorgd :/ .

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2004 17:08 ]

• mymind*

mymind*

A Beautiful Mind

Verwijderd schreef op 05 maart 2004 @ 17:07:
Ik heb precies hetzelfde met mijn P4T, p4 1,7 GHZ (willamette), 640 mb rdram, radeon 9700. Ik haal ook maar hoogstens 25 frames in ut 2004, het vreemde is dat als ik alles op low zet hij precies dezelfde waardes blijft geven, zou nvidia hiiervoor hebben gezorgd :/ .
Ik heb hetzelfde probleem, ook een P4 willamette (1,5 Ghz). Maar als ik mijn 3dMark scores vergelijk met mensen met een vergelijkbaar systeem lijkt de kaart wel naar behoren te werken.

Ik haal wel weinig frames in UT2004, maar het ziet er wel veel mooier uit dan met m'n Ti-4200. Ook speelt het wat lekkerder. Met die Ti had ik nog wel eens last van schokken ondanks dat ie 70 frames/sec draaide. Nu met die radeon heb ik wel lagere framerates maar wel stabieler.

Volgende week maar eens een Proc en een mobo bestellen (P4 2,8 op een P4P800 ofzo) dan kunnen we er weer even tegenaan :)

Verwijderd

mymind* schreef op 05 maart 2004 @ 17:20:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem, ook een P4 willamette (1,5 Ghz). Maar als ik mijn 3dMark scores vergelijk met mensen met een vergelijkbaar systeem lijkt de kaart wel naar behoren te werken.

Ik haal wel weinig frames in UT2004, maar het ziet er wel veel mooier uit dan met m'n Ti-4200. Ook speelt het wat lekkerder. Met die Ti had ik nog wel eens last van schokken ondanks dat ie 70 frames/sec draaide. Nu met die radeon heb ik wel lagere framerates maar wel stabieler.

Volgende week maar eens een Proc en een mobo bestellen (P4 2,8 op een P4P800 ofzo) dan kunnen we er weer even tegenaan :)
wel vreemd, niet dan.

Komt gewoon allemaal door nvidia denk ik zomaar.
Pagina: 1