Toon posts:

Hyperthreading probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Acer aspire 1705sci notebook met een P4 3.06 gig cpu, ik ben er erg tevreden over, maar heb toch nog een paar vraagjes.

Als ik hyperthreading aanzet in de bios loopt windows Xp home altijd vast, terwijl het mobo en de cpu dit wel ondersteunen, ik heb ook al opnieuw een schone installatie gedaan met HT aan in de bios, dit helpt ook niet.
Hoe krijg ik het nu voor elkaar dat het wel werkt, er schijnt een patch voor te zijn , maar die heb k nog niet gevonden.

Ook zo ik graag als het mogelijk is de Dvd/Cd-rw speler vervangen door een Dvd/Dvd-rw en deze bestaan want die zit namelijk in de Acer aspire 1705Smi , zie url

http://www.beva.be/BC/PC-Center/laptops/defaultasp.htm

Ik weet niet of het mogelijk is de videokaart te vervangen door die van de 1705Smi.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-07 12:18

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Een de cd-rw vervangen door een dvd-rw moet wel te doen zijn kosten buiten beschouwing gelaten. het vervangen van de videokaart gaat niet want die zit ingebakken in het mobo.

het vervangen van de dvd wordt wel heel duur denk ik!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:01
ondersteund XP home wel hyperthreading? want voor zover ik weer ondersteund XP home ook geen dual cpu's?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

XP Home ondersteunt out the box idd geen HT. Installeer SP1 voor XP Home :)

• Mastasidaz
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-06 18:26
Home ondersteunt het wel heb ik zelf ook maar pas vanaf service pack 1, na het installeren van de service pack moet het probleem verholpen zijn. Bij mij staat de HT ook enabled in de bios

suc6 ;)

Verwijderd

Ik weet niet of het mogelijk is de videokaart te vervangen door die van de 1705Smi
Dit kan in de eerste plaats niet, eigenlijk kan je bij geen enkele laptop de videokaart (misschien wel bij hele speciale, maar dat weet ik niet)

En heeft het wel zin om hem te vervangen (als het zou kunnen), volgens de link die je gaf heeft die andere latop de zelfde chipset voor de videokaart en alleen meer geheugen voor de videokaart. Dit verschil is in de praktijk echt heel klein!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb SP1 geinstalleerd, opnieuw, want hij stond al geinstalleerd, maar ook hiermee werkt het niet, ik heb Acer een paar dagen geleden geemaild, maar nog geen reactie gekregen, ik heb wel eens eerder gemaild, maar nooit meer iets
gehoord toen, oftewel, ze laten je dus gewoon met het probleem zitten.

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
wel eens van BELLEN gehoord? bel ze dan op, zeg dat je garantie wilt omdat die laptop niet goed werkt. Met zon duur ding kan je beter lekker teruggaan naar de leverancier...

Verwijderd

Kijk ook eens in deze thread

HT enabled in bios maar niet geactiveerd in XP

Verwijderd

Volgens mij hebben die acers een vrij slot voor een ander agp kaart, teminste dat is wat de vertegenwoordiger heeft gezegd.
Wij vekopen die laptops namelijk.

Maar misschien een domme vraag waarom heb je niet +/- 300 euro meer betaald voor de uitvoering met dvd brander?? en nog een paar opties meer geloof ik!!

nu wil je hem gaan vervangen en dat gaat je meer kosten dan die 300 pleuro.

En waarom mailen als je belt heb je binnen een minuut iemand aan de lijn?? teminste ze beweren binnen 27 sec de klant te helpen aan de helpdesk lijn.

Ervaring leert dat het wat langer is maar heb nog geen slechte ervaring met ze gehad.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2004 00:49 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
BalusC schreef op 26 februari 2004 @ 15:22:
XP Home ondersteunt out the box idd geen HT. Installeer SP1 voor XP Home :)
Ook XP Home ondersteunt zonder SP1 gewoon Hyper Threading hoor. :)
Pagina: 1