Toon posts:

[Demon] Internet delen met switch

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist m'n sweex switch binnen gekregen die ik besteld had om internet te delen. Allemaal leuk en aardig maar heb het handeltje nog niet aan de praat gekregen.

Ik ben flink op zoek geweest met de search wat nu precies de exacte instellingen zijn voor de modem. Maar het werk nog niet.

Mijn modem en eerste pc zijn op de switch aangesloten nu
Mijn modem is ingesteld op routing mode
De DHCP server van mijn modem is aangezet
Dynamisch ip van de pc is ingesteld

Wat voor handelingen of exacte instellingen moet ik nu nog meer hebben? Want ik weet niet meer wat ik nu nog verder zou kunnen instellen.

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-05 15:42

Robtimus

me Robtimus no like you

"Het werkt nog niet". Wat werkt er niet? Wat gebeurt er wel? MEER INFO!!

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg wel een intern ip (192.168.1.133 oid) maar ik heb geen internet verbinding...

Wat wil je meer weten?

Dus totaal geen internet toegang

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2004 15:34 ]

• Henneo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-05 23:21
Wat krijg je als je een ipconfig geeft in een dosvenster?? IP, gateway, etc...

Draait je modem routed config, NAT, etc???

Wat kan je allemaal instellen op je modem en hoe heb je het nu ingesteld???

Lian-Li PC-65 / Asus P6T Deluxe / Core i7 920 / 6GB Corsair 1333 / Sapphire Radeon 4870X2 / 2 x 1TB Samsung / OCZ Gamestream 700W / Logitech G15 / Logitech G5

• G1itch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02:24
En heeft je modem wel een verbinding gemaakt? Zo niet geeft ie een zinnige error?
Heb je je demon login info enzo er goed ingezet?
Staat ie op always on of connect on demand o.i.d?
Mischien handig om even te vermelden wat voor modem 't is...

Verwijderd

Is je modem ook een router?

Welke gegevens krijg je bij IP-config?
Staat daar een dns en gateway bij?

Ik was weer te traag dus

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2004 15:40 ]

• Henneo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-05 23:21
Hmmm... zijn wel een heleboel vragen ineens... zal wel ff duren voordat er weer antwoord komt.

Had je niet beter even kunnen Googlen en dan de instellingen zoeken voor jouw merk router ism internet delen?

Lian-Li PC-65 / Asus P6T Deluxe / Core i7 920 / 6GB Corsair 1333 / Sapphire Radeon 4870X2 / 2 x 1TB Samsung / OCZ Gamestream 700W / Logitech G15 / Logitech G5

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-05 11:00
Ik las net het volgende onderaan de vragen op de site van Demon.

"Als u het antwoord op uw vraag niet vindt kunt u uw vraag stellen via het formulier of bel 0800-025 12 34".

Ik heb zelf bij een andere provider wel eens problemen gehad met het configureren van zo'n apparaat en als je dan de helpdesk belt wordt je over het algemeen wel netjes geholpen.

Succes!

Verwijderd

Topicstarter
Sierra-NL schreef op 26 februari 2004 @ 15:48:
Ik las net het volgende onderaan de vragen op de site van Demon.

"Als u het antwoord op uw vraag niet vindt kunt u uw vraag stellen via het formulier of bel 0800-025 12 34".

Ik heb zelf bij een andere provider wel eens problemen gehad met het configureren van zo'n apparaat en als je dan de helpdesk belt wordt je over het algemeen wel netjes geholpen.

Succes!
Ik had natuurlijk gehoopt dat er meer mensen zijn die snel zouden weten wat voor instellingen ik moet hebben.

Ok, wat shots (Het is een zyxel 650R) (sorry voor de grootte :P )

Afbeeldingslocatie: http://www.moz84.net/shotA.bmp

Afbeeldingslocatie: http://www.moz84.net/shotB.bmp

Afbeeldingslocatie: http://www.moz84.net/shotC.bmp

Afbeeldingslocatie: http://www.moz84.net/shotD.bmp

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-05 22:11

pistole

Frutter

demon, dus bbned, toch?
bbned, dus mac adres validatie.

Is je modem ook geschikt voor bbned? VCI:35 geloof ik... (okee, die staat goed)

Kan je ergens in dat modem bekijken wat je ADSL status is? Linesync etc?

Als je namelijk wel sync hebt, maar niet je juiste mac adres zou je uiteindelijk op http://www.demon.nl/support/services/macadres.html uit moeten komen.

[ Voor 56% gewijzigd door pistole op 26-02-2004 16:09 ]

Ik frut, dus ik epibreer

Verwijderd

Veel gemaakte fout...modem moet naar Bridged Mode (originele instelling) en de Sweex router/switch moet dan te configureren zijn en alles moet dan werken.
Ikzelf heb soortgelijke opstelling met een Edimax BR-6104 (vergelijkbaar aan de Sweex) aan de praat en werken als een speer.

Probleem kan ook nog zijn dat je pc beschikt over een interne netwerkkaart die geen originele macadres heeft. Er zijn moederborden in omloop met interne netwerkkaarten die hetzelfde macadres hebben. Oplossing: netwerkkaartje inprikken en de on-board disablen...hierop de netwerkaansluiting richting Sweex router realiseren. Suc6! ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal even kijken

Ik zit nu ook te internetten via dezelfde modem en via die switch. Probleem is, als ik bridged mode aan laat staan krijg ik natuurlijk IP conflicten als ik beide pc's aanzet.

Ik heb dus geen verbinding meer zodra ik van bridge naar routing mode overschakel

(+ dhcp aanzet, en nat op full feature?)

Ik doe dus bij die instellingen iets fout?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 februari 2004 @ 16:16:
Veel gemaakte fout...modem moet naar Bridged Mode (originele instelling) en de Sweex router/switch moet dan te configureren zijn en alles moet dan werken.
Ikzelf heb soortgelijke opstelling met een Edimax BR-6104 (vergelijkbaar aan de Sweex) aan de praat en werken als een speer.

Probleem kan ook nog zijn dat je pc beschikt over een interne netwerkkaart die geen originele macadres heeft. Er zijn moederborden in omloop met interne netwerkkaarten die hetzelfde macadres hebben. Oplossing: netwerkkaartje inprikken en de on-board disablen...hierop de netwerkaansluiting richting Sweex router realiseren. Suc6! ;)
Het is geen onboard netwerkkaart :), dus daar moet het probleem niet zitten.

Mijn sweex is ook enkel en alleen switch, en dus zou ik routing wél aan hebben moeten staan? Ik heb al meerdere posts op tweakers gezien waar mensen hun modem als router hadden geconfigureerd, en hun internet vervolgens gedeeld hadden via een switch.

Verwijderd

Routing moet inderdaad dan aanstaan...Ik denk verder....
Pagina: 1