Toon posts:

Problemen tv-out

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een probleem met mijn tvout.
als ik hem op de tv aansluit krijg ik wel mijn desktop te zien alleen is hij in zwart wit ???. ik draai tv-out via nview van nvidia/windowsxp.

ik heb een geforce fx5600 ?

als iemand een oplossing heeft post ut dan.

Verwijderd

Als je nou de FAQ is gebruikt:

De grote tv-out FAQ

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022
De grote tv-out FAQ

dit gelezen? :?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb alles uit de FAQ al geprobeerd

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

hoe heb je het aangesloten (kabels aansluitingen apparaten etc....)
edit:
verloopstukje YC>composiet toevallig gebruikt :?

[ Voor 33% gewijzigd door under-world op 26-02-2004 20:19 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op 26 februari 2004 @ 20:14:
ik heb alles uit de FAQ al geprobeerd
nee hoor uit de faq:
De grote tv-out FAQ
Mocht je er nog niet uitkomen zorg dan dat je in het topic wat je opent extreem duidelijk bent en alles laat zien wat je geprobeert hebt, anders krijg je 100% zeker als eerste reactie of je je tv-out wel op PAL hebt staan. De kans dat zo'n topic opgelost wordt is trouwens minimaal : tv-out werkt niet naar behoren (grijs beeld)
maar we zoeken graag nog even met je mee.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb mijn geforce fx5600 aangesloten via een S-video kabel aan zon scart blok met een input svideo poort.

aan de kabel of grafische kaart licht het in iedergeval niet.
het zou mischien aan de tv kunnen liggen hoewel me dit niet logisch lijkt.
type tv: phillips FSQ vision/txt

op de tv zitten 2 extra kanalen e1 en e2 om tvout te draaien moet ik hem op e1 zetten. ik krijg dan mooi vloeiend en scherp beeld het enige is dat het zwart-wit is. het ligt niet aan de pal of ntsc instellingen ook niet aan de kleuren instellingen.

alle dingen uit de tvout FAQ hebben geen oplossing geboden

• ascona
duw hem in e2 en schakel met de afstandsbediening,
ik heb hier ook een tv (nokia) die geeft op e1 z/w en op e2 kleur suc6 :*)

[ Voor 44% gewijzigd door ascona op 26-02-2004 22:11 ]

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Verwijderd schreef op 26 februari 2004 @ 22:07:
ik heb mijn geforce fx5600 aangesloten via een S-video kabel aan zon scart blok met een input svideo poort.
Composite al geprobeerd? Misschien dat je tv gewoon geen S-video ondersteund.

Signature?

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem gehad en er ook vreselijk lang over gedaan om het goed te krijgen.

Bij mij was het beeld op mijn Philips tv ook zwart wit, en volgens mij doordat de tv geen s-video ondersteunt.

Ik heb een composiet naar scart kabel gekocht en met een composiet naar s-video aangesloten op mijn 9600pro.

Dus probeer dit anders eens

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2004 22:18 . Reden: wat osdorp-dude dus net heeft gezegd :Y) ]

Verwijderd

Topicstarter
hoezo duw hem in e2 ??? dat is gewoon een kanaal op de tv zelf ? geen poort of iets.

als ik hem op e2 zet krijg ik namelijk helemaal zwart beeld

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2004 22:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 februari 2004 @ 22:17:
Ik heb hetzelfde probleem gehad en er ook vreselijk lang over gedaan om het goed te krijgen.

Bij mij was het beeld op mijn Philips tv ook zwart wit, en volgens mij doordat de tv geen s-video ondersteunt.

Ik heb een composiet naar scart kabel gekocht en met een composiet naar s-video aangesloten op mijn 9600pro.

Dus probeer dit anders eens
is dit duur ik mot 7 meter overbruggen?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2004 23:02 ]

Verwijderd

ik ben ook geintreseert in een oplossing voor de tv-out,

ik heb dan een fx5200 en die tv-out geeft kleur totdat de drivers
geladen worden (bios en windows opstart scherm zijn in kleur)
:?
ik heb al oudere drivers geprobeert maar die werken ook niet.

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Verwijderd schreef op 26 februari 2004 @ 23:02:
[...]is dit duur ik mot 7 meter overbruggen?
Ik heb laatst voor €18,80 een Composite video kabel van 5 meter met ingesloten audio kabels en wat verloopjes gekocht. Dus simpel composite kabel zonder frutsen zou wel goedkoper zijn.
Verwijderd schreef op 26 februari 2004 @ 23:06:
ik ben ook geintreseert in een oplossing voor de tv-out,

ik heb dan een fx5200 en die tv-out geeft kleur totdat de drivers
geladen worden (bios en windows opstart scherm zijn in kleur)
:?
ik heb al oudere drivers geprobeert maar die werken ook niet.
Als je video kaart 2 ingangen heeft (S-Video & Composite), probeer dan composite eens. Zo niet, moet je bij je plaatselijke elektronica boertje een S-Video -> Composite kabeltje kopen en misschien een s-video kabel van tig meter.

Heb zelf weinig goede ervaringen met S-Video, ook omdat m'n tv het gewoonweg niet ondersteund. Succes.

Signature?

Verwijderd

Topicstarter
en dat van die composite kabel is denk je de enige solution ?? of is er een andere optie of oplossing van ut probleem

• IronFist
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-06 19:06
Je kan ook een verloopstekker kopen van S-Video naar Composiet, dan kan je je s-videokabel laten liggen, alleen dan de composiet ingang van je scartblok gebruiken, wel iets mindere kwaliteit, maar beter dan 7 meter composietkabel gebruiken.. Kan wel in de FAQ komen te staan. kosten: €2,50 bij elke elektronicazaak.

(als ik mn v525 heb zal ik wel een plaatje van het dingetje posten.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:23

The Eagle

I wear my sunglasses at night

^^^ With Stupid
Maar zo'n verloopje van Svideo naar composiet krijg je volgens mij gewoon bij je videokaart meegeleverd :? Ik iig wel :)

Bij mediamarkt hebben ze overigens no-name kabels likke die speciaal voor PC --> TV zijn gemaakt. Liggen op de electronica resp. computerafdeling. Heb er nu zelf 1 van 10 m. Kosten: nog geen 20 euro (in tegenstelling tot de kabels die je bijv bij Dixons haalt voor dik 40 - 50 euro)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• ascona
andere scart ingang inplaats van kabeltjes kopen

er is al beeld.

Verwijderd

Philips FSQ ? Dat is een term die ze in de jaren 80 gebruikten... toen wisten ze nog niet hoe een s-video connector eruit ging zien zeg maar :o

Verwijderd

Topicstarter
oke dan denk ik dat de beste oplossing is om die composiet stekkertjes te kopen voor op mijn s-video kabel ( hoewel er in mijn videokaart alleen s-video kan dus dan zou ik aan 1 stekker voldoende hebben of niet ? )

• IronFist
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-06 19:06
Ja, 1 stekker is genoeg, die doe je op het stuk tussen s-video en scartblok.
Je hebt een S-video female -> RCA male nodig.
Let wel op: ik heb gehoord (?) dat sommige van deze stekkers het signaal niet goed omzetten.. Bij mij was het in ieder geval bij de eerste meteen raak, €2,50 is niet zoveel en je mag altijd ruilen/terugbrengen als je het ff vraagt.
Pagina: 1