Toon posts:

[XP] Account zonder password -> profiel probleem*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de volgende situatie:

Netwerk met tot nu toe allemaal Windows 98 werkplekken, en een Windows 2000 domeinserver. Maken gebruik van een standaard account voor alle standaard gebruikers (leerlingen), welke niet van een wachtwoord is voorzien, en voor bepaalde gebruikers (leraren) een wachtwoord beveiligd account.

Tot nu toe altijd goed gewerkt.

Nu gaan we langzaam aan over op XP Pro machines. In principe geen probleem, echter doet het volgende zich voor. Als ik opstart en met het password vrije account in log, dan krijg ik de melding: "kan zwervend profiel op de server niet localizeren ....."

Zodra ik het account van een password voorzie, dan is dit probleem er niet.

Dit is ook alleen op de XP machines.

Mijn vermoeden is dat het ergens een instelling in de domein of computer GPO is, omtrend gast account, of anonieme gebruiker of iets dergelijks, maar ik kan het alleen nergens vinden.

Iemand hier ervaring mee?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2004 14:46 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Titel edit :)

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-04 13:34

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Zou het niet zo kunnen zijn dat "zwervende proefielen" (roaming profiles) niet zonder password kunnen onder XP?

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Verwijderd

Topicstarter
Lijkt het wel enigsinds op, maar dan zou dit toch een algemeen bekend iets moeten zijn? Maar kom er nergens iets over tegen, ook niet bij MS zelf, alsof het probleem niet zou bestaan :)

Ik denk ook niet dat het PC gebonden is, maar echt iets met het beveiligings beleid van de active directory (vandaar dat ik hem ook in het netwerk topic had geplaatst) te maken heeft.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kan je als je geen password hebt ingesteld wel probleemloos de share benaderen waar je roaming profile normaal staat?

Overigens - AD past prima in WOS hoor :)

Verwijderd

Topicstarter
Qua rechten zit alles wel goed ja, heb overal toegang waar ik het moet hebben, en de toegepaste GPO's werken ook netjes. Ik krijg alleen die melding bij het opstarten, en het profiel wordt dan dus ook niet gesynchroniseert.

Ben er nu ook achter dat het zich alleen voordoet wanneer de PC opstart en als eerste met dat account zonder wachtwoord inlogt. Gebruik ik eerst een andet account, dan afmelden, en daarna weer met dat probleem account inloggen, en ik krijg geen medling betreffende het profiel. :?
Overigens - AD past prima in WOS hoor
Klopt, maar ben nog niet zo bekend hier :)

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-05 16:56
Log hier zelf (ik draai XP Pro) op ons eigen domein aan (Win2k Server) zonder wachtwoord en heb nergens last van. Moet dus kunnen zonder ww.

Systeem Specs

Verwijderd

Topicstarter
Gebruik je ook roaming profiles?
Pagina: 1