Ik heb een celly 600@600 nogwel met een spire MA324-15 koeler erop. Best ding denk ik zo! maar soms slaat die fan uit. Ik die fan kapot of hoort dit?? Moet allemaal niet gekker worden!
Verwijderd
Heb je hem geplugd op je mobo?
Meestal als je een koeler op je mobo zet, dan regelt je mobo wanneer deze aan/uit gaat (hij meet gewoon de warmte, en laat de fan aanslaan als de proc lekker ligt te bakken).
Meestal als je een koeler op je mobo zet, dan regelt je mobo wanneer deze aan/uit gaat (hij meet gewoon de warmte, en laat de fan aanslaan als de proc lekker ligt te bakken).
Bedankt, snuffel! de scsi man! Ik heb echt wat geleerd van je.......ik dacht dat die fan nou al naar de haaien was.....ik heb het nooit! geweten gewoon.
Als ik snuffel de snuf niet had!was het
geweest.
Als ik snuffel de snuf niet had!was het
Ik zie dat je mijn advies hebt opgevolgd. Verstandig want de Spire is een goede koeler voor weinig geld.
Dat afslaan van de fan op de koeler komt mij bekend voor.
Jij had toch ook een AX6BC moederbord? Voor het uitlezen van de temperatuur gebruik ik het programma MotherBoard Monitor. Wanneer ik MBM 4.18 gebruik, wordt de temp 1x uitgelezen, en vervolgens slaat de fan af. Wanneer de mobo temp. boven ca. 28 graden stijgt, slaat hij weer aan. Nu ik MBM 5.02 gebruik, slaat de fan niet meer af!
Jij had toch ook een AX6BC moederbord? Voor het uitlezen van de temperatuur gebruik ik het programma MotherBoard Monitor. Wanneer ik MBM 4.18 gebruik, wordt de temp 1x uitgelezen, en vervolgens slaat de fan af. Wanneer de mobo temp. boven ca. 28 graden stijgt, slaat hij weer aan. Nu ik MBM 5.02 gebruik, slaat de fan niet meer af!
Nou ik maak me geen zorgen ik draai nu standaard op 1,7 volt op 600@600 en met mijn koeler van een geeltje denk ik die SPIRE doet het perfect! 20graden gewoon op volle toeren:9.
Het hoeft niet duur te zijn om goed te zijn!
Het hoeft niet duur te zijn om goed te zijn!
Ik gebruik dus ook MBM 5.02, erg leuk programmaatje, maar waar kan ik dat veranderen die temperatuur van moederbord....want bij mij slaat die even af en daarna begint die weer!Op donderdag 14 december 2000 18:45 schreef CornelisJ het volgende:
Ik zie dat je mijn advies hebt opgevolgd. Verstandig want de Spire is een goede koeler voor weinig geld.
10 draaien, 2 seconde stil....10 minuten draaien ......ga zo maar door!
Dan reageert je moederbord anders dan de mijne. Bij mij slaat de fan niet af wanneer ik MBM 5.02 gebruik. Bij MBM 4.18 slaat hij wel af, maar wanneer de temp. stijgt begint ie weer te lopen. Geen idee hoe dit is in te stellen.Op donderdag 14 december 2000 23:43 schreef alex21 het volgende:
Ik gebruik dus ook MBM 5.02, erg leuk programmaatje, maar waar kan ik dat veranderen die temperatuur van moederbord....want bij mij slaat die even af en daarna begint die weer!
10 draaien, 2 seconde stil....10 minuten draaien ......ga zo maar door!
Pagina: 1