Toon posts:

[XP] login probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 77 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mezelf buitengesloten op mijn eigen laptop, vanzelfsprekend vind ik dit niet leuk, dus ik hoop dan ook dat iemand me kan helpen. Want de FAQ en google wordt ik niet veel wijzer van.

wat is het geval, ik heb windows XP pro, en zit gewoonlijk in een domein campus.tue.nl (voor me netwerk) en login met username wachtwoord en domein TUE nou was ik aan het proberen die computer in een ander netwerk te plaatsen, en daarbij ben ik zo stom geweest |:( het domein weg te halen en te kiezen voor aanmelden in een workgroup, nu krijg ik na opnieuw opstarten de mogelijkheid username en wachtwoord te geven, maar het veld domein is weg. na invoeren van username en wachtwoord krijg ik echter de melding een verkeerd domein te hebben opgegeven en kom ik niet verder.

wat ik nu dus wil is gewoonde mogelijkheid om dat inloggen op workgroup weer terug te zetten naar domein, dat zou het probleem moeten oplossen. (denk ik)
Terugzettend van laatste bekende goede instellingen mocht niet baten.

• BoutWout
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-05 21:21
inloggen als local admin en je laptop weer in het domein aanmelden. (als je daar rechten toe hebt)

[ Voor 2% gewijzigd door BoutWout op 26-02-2004 14:26 . Reden: typo's ]

Red een boom, eet een bever

Verwijderd

Topicstarter
Die rechten zou ik moeten hebben, maar hoe log ik op die manier in?

Verwijderd

Username: Administrator
Password: leeg behalve als je de admin zelf een password hebt gegeven.

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Iedere XP-bak heeft toch gewoon een lokaal administrator-account? Kan je daar niet mee inloggen?

laat...

[ Voor 10% gewijzigd door Wokkels op 26-02-2004 14:28 ]

Permanent wintericon!

Verwijderd

Topicstarter
Goed idee, ik wou dat ik het kon proberen, maar zit inmiddels met een groter probleem, om de een of andere reden werken mijn toetsenbord en muis niet meer...

wordt denk ik toch een tripje naar de servicedesk... :'(

Verwijderd

Of je belt NSC-Centraal die kunnen je ook helpen...

Verwijderd

Topicstarter
ook wanneer mijn toetsenbord dood is?

Edit oke, begin beetje hyper te worden, toetsenvbord doet het alweer. inloggen met gewoon administrator zonder paswoord werkt niet

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2004 14:35 ]

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:00

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Je kan als administrator inloggen door op te starten in Veilige modus en te kiezen voor Administrator bij het inlogscherm als hij niet standaard wordt weergegeven bij je normale inlogscherm

Verwijderd

Topicstarter
ook in veilige modus lukt het me niet om als administrator in te loggen, hij blijft beweren dat mijn domein niet correct is (safe mode zonder netwerk, en met netwerk maakt geen verschil)

Verwijderd

Topicstarter
even voor de geintereseerde, het probleem is opgelost, met een beetje hulp van het service desk die me konden vertellen dat mijn administrator account standaard van hun een wachtwoord meekreeg.

• stratje
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-01 18:15
Je tikt in administrator en je wachtwoord dat je zelf gekregen hebt. Dan stel je het domein uiteraard weer in en je hebt weer toegang tot je eigen laptop

de vraag is alleen wat het domein is, want als ik een domein intik (campus.tue.nl) dan geeft ie een foutmelding :s

[ Voor 28% gewijzigd door stratje op 27-08-2004 16:40 ]

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:01
stratje schreef op 27 augustus 2004 @ 16:33:
Je tikt in administrator en je wachtwoord dat je zelf gekregen hebt. Dan stel je het domein uiteraard weer in en je hebt weer toegang tot je eigen laptop

de vraag is alleen wat het domein is, want als ik een domein intik (campus.tue.nl) dan geeft ie een foutmelding :s
Hallo stratje,

Zou je de volgende keer geen topics meer willen kicken van 6 maanden oud, als je een probleem hebt of een soort gelijk probleem mag je daar een nieuw topic voor openen :).

Let er bij je nieuwe topic even op, dat je hem opzet via de richtlijnen van de faq: Algemene gedragsregels (Netiquette) #pre-topic _/-\o_
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.