Toon posts:

[mod_rewrite] werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gegroet,

Om te beginnen heb ik de search al veelvuldig gebruikt, zowel GoT als Google en kom er nog steeds niet uit. Dit probleem is vaker voorbij gekomen, maar hier dus nogmaals.

Ik zou graag zien dat de URL /en/1.html herschreven wordt naar /page.php?lang=en&aid=1, transparant voor de gebruiker. Hier wil ik geen multiviews voor gebruiken, maar mod_rewrite.

Ik weet zeker dat mod_rewrite geladen is binnen Apache en heb de volgende global directives gezet:
code:
1
2
3
RewriteEngine on
RewriteLog "/var/log/apache2/rewrite_log"
RewriteLogLevel 9

Vervolgens heb ik het volgende in de betreffende virtualhost gezet:
code:
1
2
RewriteBase /
RewriteRule ^/([a-zA-Z]+)/([0-9]+)\.html /page.php?lang=$1&aid=$2

Dit werkt helemaal niet. In /var/log/apache2/rewrite_log komt zelf geen vermelding te staan als ik iets van dien aard opvraag bij Apache. Ook heb ik geprobeerd:
code:
1
RewriteRule ^/test$ /page.php

Maar dit werkt ook niet, ik krijg simpelweg een 404 en de rewrite_log geeft geen vermelding.

Hoe zou ik dit moeten oplossen?

Bvd, :)

Verwijderd

"You will not be able to use mod_rewrite with AllowOverride set to "None"."

Bij mij hielp het om AllowOverride All neer te zetten in mijn .htaccess bestand tussen <Directory> tags. Zie apache docs voor meer informatie.

Verwijderd

Topicstarter
code:
1
2
3
4
5
Options +FollowSymlinks
AllowOverride All

Order allow,deny
Allow from all

Had ik niet vermeld in mijn startpost, maar stond al wel in mijn config. Heb de docs namelijk al uitvoerig doorgespit :)

[edit]
Kan AllowOverride uberhaupt wel in een .htaccess staan? AllowOverride is er toch voor om toe te staan bepaalde dingen in je .htaccess te zetten?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2004 14:22 ]

Verwijderd

Heb je behalve die rewrite_log geen normale access log van Apache? Daar kan je misschien ook zien welke URL er wordt opgevraagd en daar vanuit weer checken of je regex wel goed is.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-09 21:01

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Dit soort serverconfiguratievragen stellen we natuurlijk altijd nog in Software Algemeen
(ja ik weet het, het is een beetje dubieus aangezien er vaker mod_rewrite vragen in P&W staan; deze hebben dan meer te maken met ingewikkelde regexps e.d., en de geoefende mod_rewriters zitten wat dat betreft meer in P&W dan in SA, maar dit blijkt een gewone configuratievraag)

PW -> SA

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.