Toon posts:

exchange NDR naar Public folder re-routen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben domein mailserver.nl indien een mail wordt gestuurd naar een onbekend adres in dit domein wordt dit door de exchange (2000) server naar de systeembeheerder gestuurd. Het leek ons handiger om dit naar een public folder te sturen.

Rede: meer systeembeheerders kunnen nu in deze public folder kijken en unknown mail verwijderen of naar de juiste persoon sturen.

Oplossing I:
In System manager van Exchange instellen dat het naar een public folder gestuurd moet worden, dit gaat echter niet (zie eerdere post hierover).
Oplossing II:
naar een extern adres sturen en vervolgens middels POPCON (deze hebben we al in huis) wegpoppen en naar een mail-enabled public folder sturen.

Probleem:
Mail komt aan in pop3 box, (hebben we getest door direct te mailen naar de pop3 box en met webmail te bekijken).
Mail wordt ook uit de box gehaald door POPCON en aangeboden aan exchange echter gewone mail wat wordt verstuurd naar die popbox wordt in de public folder gegooid. De mail van de administrator (is Exchange) wordt gedropt, of verdwijnt. We zien het in ieder geval niet meer terug.

Waarom zet Exchange dit bericht niet gewoon netjes in deze public folder? Heb ik een creative work around bedacht begint Exchange ineens slim te doen.

we hebben nog 1 oplossing:

Oplossing III:
Maak een extra account aan, stuur de NDR naar dat account en deel dit account voor alle systeembeheerder.. Niet handig in mijn ogen..

Iemand een suggestie om Exchange wijs te maken dat hij die mail van administrator@mailserver.nl gewoon in die public-mail-enabled box gaat gooien.

Verwijderd

Je zou serverside een regeltje in kunnen stellen dat alle mail van dat adres linea recta naar je pub folder moet, maar eerlijk gezegd vind ik oplossing III veeeeel beter en vooral veel professioneler. Je wilt immers niet dat fout geadresseerde maar wel belangerijke (of persoonlijke!) gegevens in een pubfolder komen waar elke snurker zomaar bij kan.
Ik moet er niet ana denken dat de klantgegevens van onze verzekerden zomaar abusievelijk bij jullie in een pubfolder terecht komen, om zomaar wat te noemen. Ik ken toch een aanal Beruchte Nederlanders die daar heel pissed om zouden worden, als ze met telefoon en faxnummers in een publiekelijk toegankelijke mailbox terechtkomen. Van je ICT crew kun je enige vertrouwelijkheid verwachten (zowieso mag ik aannemen dat jullie non-disclosure papiertjes tekenen voor je gaat werken) maar van Griet de Geile Muts op de afdeling Tiepmiepen weet ik niet of die niet 500 euro bij wil verdienen door toevallig opgelopen gegevens te verpatsen.

Verwijderd

Topicstarter
Nouja een public folder kan je natuurlijk ook beschermen tegen Greta de tiepmiep., dus dat is geen probleem.
En dat server side regeltje, heb je daar enkele aanknopingspunten voor? Hoe ik die kan instellen? Of waar deze "rules" beheerd worden.