exchange 2003 vs groupwise 6.5

Pagina: 1
Acties:

• wpm
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:10
Goedenmiddag heren en dames,

Weet iemand van jullie of er duidelijk verschillen zijn tussen exchange 2003 en gw 6.5, zoals voordelen/nadelen; kosten/baten?

Ik heb met verschillende zoek opdrachten gezocht op het internet en heb bij beiden leveranciers wat gevonden. Het nadeel is dat de opmerkingen en verschillen die ze daar in verwerkten te globaal zijn.

Ik hoef geen losse verschillen te hebben, maar meer richting links en documenten.
Want ik heb helaas nog geen middelen om het doormiddel van te testen het ondekken, in iedergeval bedankt voor het reageren.

[ Voor 4% gewijzigd door wpm op 03-04-2015 18:41 ]

Verwijderd

Sorry, maar we willen toch echt een opzet van jouw kant. Als jij nou eens begint met een overzicht zodat mensen die hier verder aan kunnen vullen. Nu lijkt het er meer op alsof jij anderen al het werk wilt laten doen.

Zeggen dat je zelf al een eindje gekomen bent is één ding. Het laten zien en verwerken in je post op GoT is een tweede.

• wpm
hmm okay,

Het gaat om een Novell omgeving.
Het huidige mail systeem is mercury en de clients zijn pegasus mail.

Voordeel van groupwise op het huidigesysteem:
Geintegreerd

dit is gelijk een nadeel voor exchange je hebt namelijk dirxml nodig om te synchronizeren, want NDS moet leading zijn.

De gebruikers moeten bij beide mailsystemen over via pop3 en imap.

Ik heb idd wat gevonden maar dat is meer gericht naar exchange 2000.
Deze documenten zijn van Novell nadeel van deze documenten is dat ze (logisch) hun eigen producten aanprijzen. Deze documenten richten de nadelen voornamelijk op prijs en virus gevoeligheid.

http://www.novell.com/collateral/4820914/4820914.pdf
http://www.novell.com/collateral/4820915/4820915.pdf

[ Voor 8% gewijzigd door wpm op 26-02-2004 14:00 ]

• LePlatDuJour
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-02 09:47

LePlatDuJour

Fighting entropy since 1970

Waar moet het allemaal aan voldoen? Heb je een analyse van eisen gemaakt? Is een agenda bijvoorbeeld noodzakelijk? Documentbeheer? Ga je 3rd party programma's gebruiken?

Misschien heb je hier wat aan:
http://www.pcmag.com/article2/0,4149,1472391,00.asp

What use is a man walking on water if you don't follow in his footsteps?

• wpm
bedankt LePlatDuJour

Zoiets had ik nodig.

En om nog antwoord te geven op je vraag; wat er moet inzitten

Eisen:
Agenda (personale & globale moet gescheiden kunnen)
Adreslijst (personale & globale moet gescheiden kunnen)
groupmail (static & dynamic)
Mail (online & offline)

Optie (is dus niet noodzakelijk):
Webmail
Instant Messenger
Document Management

eventueel 3e party programs

in ieder geval bedankt allemaal.

Verwijderd

GW versie 6.5 ken ik niet, maar voorgaande versies vond ik vrij waardeloos. Het hing echt van de tooltjes aan elkaar en stabiel heb ik het niet gezien.

Ik zou gaan voor Exchange en dan met Novell ASAM of account manager accounts repliceren.

Behalve stabiliteit zullen gebruikers veel sneller met Exchange uit de voeten kunnen daar ze Outlook meestal al kennen. Syncen met PDA's gaat met Outlook vaak ook stukken makkelijker.

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-01 15:50
Je kunt het beste een paar pc's een inrichten met een evalutatieversie en alle gewenste functionaliteit testen. Groupwise is best een goed pakket. Meerdere agenda's beheren werkt een stuk beter in de groupwise client dan in outlook.

Over PDA support staat hier een goed artikel: http://www.novell.com/coo...ches/tr_pda_synch_gw.html

hulp bij installatie Groupwise 6.5:
http://techrepublic.com.com/5100-6329-5035214.html

[ Voor 22% gewijzigd door paulhekje op 04-03-2004 09:26 ]

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• Consequator
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-10-2025
Als je al een novell omgeving hebt is groupwise de keuze voor de minste moeite.
Wij draaien hier 6.5, hij is vrij stabiel, enigste probleem is dat de gebruikers moeten wennen aan een nieuwe client aangezien indereen thuis meestal outlook express gebruikt en dan is groupwise toch net wat anders.
Exchange heb ik eigelijk geen ervaring mee.

Wat pda's betreft, intellisync is 1 van de weinigste programmas die met groupwise kan synchroniseren.
Als je oudere ipaq's hebt dan ga je intellisync wel intellistink noemen btw maar de nieuweren willen wel.
w2k/xp en usb voor de pda's is wel aanbevolen voor dit, 9x en seriele verbindingen geven wel eens spontaan problemen.

[ Voor 33% gewijzigd door Consequator op 05-03-2004 11:43 ]

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-02 10:54

Arfman

Drome!

wpm schreef op 02 maart 2004 @ 11:32:
bedankt LePlatDuJour

Zoiets had ik nodig.

En om nog antwoord te geven op je vraag; wat er moet inzitten

Eisen:
Agenda (personale & globale moet gescheiden kunnen)
Adreslijst (personale & globale moet gescheiden kunnen)
groupmail (static & dynamic)
Mail (online & offline)

Optie (is dus niet noodzakelijk):
Webmail
Instant Messenger
Document Management

eventueel 3e party programs

in ieder geval bedankt allemaal.
Wij hebben hier ook GroupWise 6.5 draaien. Stabiel als een rots en alles is te managen vanuit ConsoleOne.

Wat betreft je eisen: alles wat je wilt zit erin, ook je optionele dingen. Verder zijn er genoeg 3rd party programs die functionaliteit of features toevoegen, zoals GWAVA voor een zeer uitgebreide virusdetectie/beveiliging, SyncWise ML voor het webbased synchroniseren van PDA's, enzovoort.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-02 10:54

Arfman

Drome!

Consequator schreef op 05 maart 2004 @ 11:38:
Wat pda's betreft, intellisync is 1 van de weinigste programmas die met groupwise kan synchroniseren.
Als je oudere ipaq's hebt dan ga je intellisync wel intellistink noemen btw maar de nieuweren willen wel.
w2k/xp en usb voor de pda's is wel aanbevolen voor dit, 9x en seriele verbindingen geven wel eens spontaan problemen.
IntelliSync :r
God, wat een boutpakket. Kijk eens naar SyncWise ML van Toffa (www.toffa.com), dat is 1 server* die al je synchronisatieverkeer afhandelt, ook webbased of via een client op je PDA. Werkt super.

"Server" moet je trouwens in dit geval zien als een centraal apparaat welke altijd aanstaat, over IP connectie kan maken met de GroupWise server en waarop Apache draait voor de webbased synchronisatie. Wij hebben dit zelf op een HP DL360 draaien ivm. redundantie en serverstandaardisatie, maar het kan net zo goed op een werkstation (als het ding niet 24x7 up hoeft te zijn vanwege een SLA ofzo).

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Pagina: 1