Toon posts:

MP3's verkeerd gelinked ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb met PQ Partition Magic 8 een partitie (H = Documenten) verplaatst, en partitie S (= Mp3) groter gemaakt (de ruimte van H). Op een of andere manier was de nieuwe partitie H onzichtbaar geworden bij het opstarten en uitvoeren van de batch. Na de eerste reboot in Windows XP zag windows een nieuw "device" en wilde dus weer herstarten. Zo gezegd .. Bij deze herstart kwam hij weer in het PQPM scherm en "herstelde" alle Orphan files..... Waar hij dus heel lang mee bezig was. Wat blijkt na deze actie terug in Windows ? Alle MP3'tjes zijn verkeerd gelinked. Dus als ik op bijvoorbeeld op "Bob marley - Buffalo Soldier.mp3" klik krijg ik "St Germain - Tourist - 01 Rose Rouge.mp3" te horen .... En dat dus bij al mij MP3 !!!!

Pff ik hoop dat het duidelijk is

Is er een manier dit terug te zetten ???

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:54
Misschien een mp3 renamer die haalt de info uit de mp3tag en zal dus wel de juiste file de juiste naam geven. Maak wel eers een backup want misschien gaat ie files overschrijven ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat zou misschien een mooie oplossing zijn als de mp3tjes goed ingevulde tags hadden. Wat dus niet zo is. De vraag is eigenlijk of zo een re-indexing (orphan files) ongedaan kan maken ?!
Eskimootje schreef op 26 februari 2004 @ 13:08:
Misschien een mp3 renamer die haalt de info uit de mp3tag en zal dus wel de juiste file de juiste naam geven. Maak wel eers een backup want misschien gaat ie files overschrijven ofzo.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Kort antwoord: nee. Niet zonder backup. Zeker niet zonder er bij te zeggen over welk bestandssysteem het eigenljk gaat :P

Maar goed, mijn kennis van de technische lagen van FAT en NTFS in het algemeen en de werking van PQmagic specifiek is wat weggezakt de laatste jaren dus ik kan het best mis hebben :P

offtopic:
Het is - ondanks wat Outlook Express je doet geloven - gangbaar om (alleen de relevante delen van) een quote boven je reactie te zetten en eronder te reageren. Dat leest natuurlijker :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat dus om NTFS ...
F_J_K schreef op 27 februari 2004 @ 12:28:
Kort antwoord: nee. Niet zonder backup. Zeker niet zonder er bij te zeggen over welk bestandssysteem het eigenljk gaat :P

Maar goed, mijn kennis van de technische lagen van FAT en NTFS in het algemeen en de werking van PQmagic specifiek is wat weggezakt de laatste jaren dus ik kan het best mis hebben :P

offtopic:
Het is - ondanks wat Outlook Express je doet geloven - gangbaar om (alleen de relevante delen van) een quote boven je reactie te zetten en eronder te reageren. Dat leest natuurlijker :)