Toon posts:

Firewall uitschakelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Misschien dat ik verkeerd heb gekeken in bestaande topics, maar ik zit met het volgende:

Ik heb een sitecom adsl home station (dc-214) gekocht om mijn zonnet family adsl verbinding te delen.
Hoe kan ik de firewall uitschakelen?
Ik heb in de user's guide gekeken, maar kwam er niet echt uit zeg maar.

Alvast bedankt voor de moeite.

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-04 09:11
vaak kun je bij deze apparaten (ik heb zelf een e-tech router ding) de firewall niet zomaar uitschakelen, je zult aparte poorten moeten doorlussen naar je pc.
als je bijvoorbeeld een webserver draait, dan stuur je alles van poort 80 door naar het desbetreffende ip van die pc.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, thnx. Ga ik ff kijken of het lukt.

Verwijderd

of maak een DMZ aan met daarin het IP adres van je PC.

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:45

BioHazard

*\o/*

Heb ook een Sitecom router en daar zit idd de optie DMZ op. Zet jezelf erop en je staat buiten de firewall :)

• HyperioN
Bi0Hazard schreef op 26 februari 2004 @ 13:52:
Heb ook een Sitecom router en daar zit idd de optie DMZ op. Zet jezelf erop en je staat buiten de firewall :)
owja klopt dat heb ik ook, helemaal vergeten 8)7
maar dan kun je niet meer op andere pc's internetten (ja, met internetdelen enzo maar das kut)

Verwijderd

waarom kun je dan niet meer op de andere pc's internetten?
Het is toch een router?
De ander pc's zitten dan wel achter de firewall...da's alles.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2004 14:11 ]

• HyperioN
Verwijderd schreef op 26 februari 2004 @ 14:11:
waarom kun je dan niet meer op de andere pc's internetten?
Het is toch een router?
De ander pc's zitten dan wel achter de firewall...da's alles.
als ik bij mij (e-tech brak ding, magoe) DMZ aanzet wordt alles van alle poorten direct doorgestuurd naar mijn pc. mijn lan-verbinding krijgt dan ook geen 10.0.0.* IP meer, maar het static ip van mijn provider (80.100.90.215). alle gegevens van buitenaf gaan dus direct naar mijn pc, dus de andere pc's zitten nog wel op lan, maar internetten gaat dan echt niet hoor. maar goed, dat kan ook aan mijn brakke e-tech router liggen :(
Pagina: 1