Toon posts:

geforce fx 5600 geeft vreemde kleuren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ik heb een geforce fx 5600
maar sinds kort geeft hij bij bijna elk spel vreemde kleuren
tevens lopen veel spellen ook vast en krijg ik een error.
zelf heb ik het idee dat het aan drivers ligt maar aangezien
ik de nieuwe nvidia drivers + via 4in1 drivers geinstalleerd heb en hij het nog niet goed doet
hoop ik dat iemand mij kan vertellen wat er aan de hand is.

http://www.4vision.nl/vreemd3.gif
http://www.4vision.nl/vreemd2.gif
http://www.4vision.nl/vreemd1.gif

heeft iemand een idee waar het aan ligt en wat ik er aan kan doen ? videokaart kapot ?

b.v.d

system specs :
athlon 1200
mobo : kt7pro
512 geheugen
80 gb maxtor
geforce fx 5600 256 mb nvidia driver : 6.14.10.5303

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:08

Pubbert

random gestoord

Het kan goed zijn dat je kaart te heet word, kijk eens of de ventilator van de kaart wel draaid, en houd je vinger even op het koelblok of dit niet te heet word (je moet je vingers net niet branden).

Als de fan gewoon draaid, dan game eens met de zijklap van je PC af, dus dat hij wat meer frisse lucht krijgt. En probeer er een tafelventilator of een gewone fan op te richten.

Mocht dit schelen, dan moet je je cooling verbetering. Plaatst wat extra fans in je kast, en eventueel geheugenheatsinks op je videokaart.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• bartaa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-07 18:14

bartaa

Battlefield

waar staat je AGP op ?
ik denk 4X, ze deze eens op 2X en kijk dan nog eens

Lian Li PC-P60 / Asus Maximus Hero / Intel i4770 / 16 Gb / Ati R9 290 / Asus ROG Strix XG35VQ

Verwijderd

En heb je de videokaart ook overclockt? Zo ja, dan even proberen terug te clocken...

Verwijderd

Topicstarter
tnx maar me kaart wordt helemaal niet erg heet, en als ik meer ventileer/vinnen er op zet blijft hij vreemd beeld geven.

heb me kaart ook niet over geklockt

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2004 13:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
bartaa schreef op 26 februari 2004 @ 13:03:
waar staat je AGP op ?
ik denk 4X, ze deze eens op 2X en kijk dan nog eens
ik heb dit gedaan en ik krijg nu geen rare kleuren meer !
erg bedankt voor de tip, wel vreemd dat hij altijd op 4x gestaan heeft en geen problemen gaf en nu wel..

Verwijderd

Ik neem aan dat je moederbord wel AGP4x ondersteund, en dat doet je GeForce zeker. Hij zou dus ook moeten kunnen draaien op AGP4x. Hoe staan die waarden dan ingesteld in je BIOS?

• bartaa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-07 18:14

bartaa

Battlefield

het is een bekend probleem dat relatief 'oude' moederborden wel 4x agp ondersteunen maar dit niet goed doen.

je zou nog iets kunnen proberen door in het bios agp driving control op manual ipv. auto te zetten. vervolgens kun je de waarde voor agp driving value veranderen. bij mij werkt AA het beste, maar anderen zeggen dat je DA of EA het beste werken. Gewoon proberen dus.

Overigens maakt het voor de performance niet veel uit, een paar procent misschien......

Lian Li PC-P60 / Asus Maximus Hero / Intel i4770 / 16 Gb / Ati R9 290 / Asus ROG Strix XG35VQ

Pagina: 1