Toon posts:

Jaton fx 5900: 4 pixels per clock cycle?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een 2e hands Jaton 5900FX 256 MB op de kop getikt (moet 'm wel nog ontvangen) en heb es de site van Jaton erop nageslagen. Daar staat dit:

"4 pixels per clock rendering engine"

Is toch niet normaal toch? De meeste claimen er 8 aan te kunnen toch? Weet er niet veel vanaf, maar dat viel me toch op.
Is dit uberhaupt mogelijk? Ik dacht dat de GPU bepaald hoe dat allemaal loopt en iedere fx 5900 gpu is toch gelijk? (behalve wat betreft o'clocken).

Bovendien staat er ook nog dit:

"GeForceFX 5900 core technology based 256MB DDR TSSOP memory modules built-in onboard totally"

Wat is TSSOP geheugen?? Kan er niets over vinden. Is dit gewoon een merk ofzo? Wil de kaart tot een 5950 Ultra flashen, kan dat waarschijnlijk?

Alvast bedankt voor de hulp,
Geert

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Over TSSOP (na 5 seconden Google).

En nVidia's specs (dus gewoon op de nVidia website...)

Daar staat dus Pixels per Clock (peak): 8; dit is een beetje misleidend aangezien nVidia gebruik maakt van 4 pipelines met 2 TMU's (Texture Mapping Units) per pipeline.
In de praktijk staat het dan min of meer 'gelijk' aan een kaart met 8 pipelines...
Dit is vergelijkbaar met DDR geheugen dat in de praktijk niet op bijv. 400MHz draait, maar op 200MHz terwijl het per clock cycle 2x zoveel data verzendt als SDR geheugen.
Wil de kaart tot een 5950 Ultra flashen, kan dat waarschijnlijk?
Flashen 5900 naar 5950 Ultra !

Magic word: search :Y)

[ Voor 5% gewijzigd door Rone op 26-02-2004 18:12 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ik had toch niet echt iets kunnen vinden over dat geheugen, maar bedankt voor de info!
Van dat flashen naar 5950 ultra heb ik natuurlijk al iets over gelezen, maar ik vroeg dit omdat ik misschien dacht dat, omdat er een ander soort RAM op zit, dat 'ie met een 5950 Ultra bios van een ander merk misschien niet compatibel is ofzo...en daar heb ik echt niets over kunnen vinden! Bovendien kan ik alleen ff op 't werk internetten, dus kan niet echt veel liggen zoeken.
Dus denk je dat ik toch gewoon kan flashen met een BIOS van een ander merk? Ik heb namelijk geen flauw idee waar ik een Jaton 5950 Ultra bios kan vinden.

groet,
Geert