Toon posts:

streamen door een ftp-http server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Stel,

ik ben klant bij een normale adsl provider (bv: www.skynet.be ) en ik heb een 50Mb webspace waar ik toegang tot heb via een normaal ftp adres (username & w8woord offcourse) .

Nu wil ik een internetradio starten. ik kan het vanuit men eigen pc, maar dan kan ik maar 2a4 mensen laten luisteren met een bedenkelijke kwaliteit.
Bestaat er zoiets als een programma dat de mp3music voortdurend upload naar men webserver en dat iedereen het via daar dan kan beluisteren (==> betere quality meer luisteraars)

Zoiets bestaat +/- voor een webcam

Greetz

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-05 20:58

jep

Dit is gewoon relaying. Je kunt op een snelle machine een mp3 relay installeren zoals icecast.

Wat dit met FTP of HTTP of webcams te maken heeft weet ik niet 8)7

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-05 09:14
jep schreef op 26 februari 2004 @ 12:32:
Wat dit met FTP of HTTP of webcams te maken heeft weet ik niet 8)7
Hij wil door de HTTP server van skynet streamen. Volgens mij kan dit niet. Anders had ik 't allang gedaan. ;)

Verwijderd

Topicstarter
MetHod schreef op 26 februari 2004 @ 12:34:
[...]

Hij wil door de HTTP server van skynet streamen. Volgens mij kan dit niet. Anders had ik 't allang gedaan. ;)
Thats it
Dus da kan nie echt

Bestaan er dan gratis servers ofzo (verzeker nie maar jah)

Greetz

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2004 13:49 ]

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-05 09:14
Verwijderd schreef op 26 februari 2004 @ 13:45:
[...]

Thats it
Dus da kan nie echt

Bestaan er dan gratis servers ofzo (verzeker nie maar jah)

Greetz
Ik zou zeggen, zoek het eens uit ;) Search van GoT heeft hier wel wat info over.

Verwijderd

Topicstarter
-back ontopic-
plz
Greetz

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Je wilt dus het volgende:
Stream server (jouw PC) -> Skynet <- Luisteraars? :?

Ja in principe is het mogelijk, heb er al vaker topics over gezien... Ook een keer in eentje gepost, kan alleen die topic niet vinden...

Probleem is alleen, dat je dan die (bijv.) ShoutCast server op je webspace installeerd... En uit moet voeren... Installeren is geen probleem... Het uitvoeren des te meer...
MetHod schreef op 26 februari 2004 @ 14:15:
Ik zou zeggen, zoek het eens uit ;) Search van GoT heeft hier wel wat info over.
Wat is er offtopic aan? :? Volgens mij is het namelijk ook gewoon een zoekertje hoor...

[ Voor 59% gewijzigd door CH4OS op 28-02-2004 10:52 ]

• stefklep
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-05 14:01

stefklep

((Stefklepje))

ALs je er wilt voor betaalen moet je eens gaan kijken naar deze site http://www.dahhosting.nl/shoutcast.html
Als je bij XS4ALL een acount had gehad had je gratis kunnen streamen
http://webcast.xs4all.nl/default.asp?o=1

[ Voor 44% gewijzigd door stefklep op 28-02-2004 10:58 ]

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-05 08:13
ik denk niet dat het gaat gaan aangezien je
a) geen programma's kan uitvoeren dus ShoutCast valt af
b) als je gewoon een mp3 in realtime zou uploaden zou het denk ik wel lukken, maar dan zit je in de problemen na die 50 mb, je moet dus eigenlijk verwijderen wat al beluisterd is, en dat is niet mogelijk

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Mayco schreef op 28 februari 2004 @ 10:56:
ik denk niet dat het gaat gaan aangezien je
a) geen programma's kan uitvoeren dus ShoutCast valt af
b) als je gewoon een mp3 in realtime zou uploaden zou het denk ik wel lukken, maar dan zit je in de problemen na die 50 mb, je moet dus eigenlijk verwijderen wat al beluisterd is, en dat is niet mogelijk
Met jouw B ben ik het niet helemaal eens... Als je streamed... Dan gaat dat namelijk gewoon vanzelf... :)

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
GJ-tje schreef op 28 februari 2004 @ 10:58:
Met jouw B ben ik het niet helemaal eens... Als je streamed... Dan gaat dat namelijk gewoon vanzelf... :)
Maar het probleem is dat je via FTP niet perfect kan streamen. En dat is wel wat -RAVEL- wil.

• n00bs
  • Laatst online: 21:12

n00bs

Het is weer Zomer!

OlafvdSpek schreef op 28 februari 2004 @ 11:15:
[...]

Maar het probleem is dat je via FTP niet perfect kan streamen. En dat is wel wat -RAVEL- wil.
niet perfect? hmz dus jij zegt dat het wel kan naar je webspace toe... dan wil ik toch wel graag weten hoe je dat voor elkaar wilt krijgen, want volgens mij kan je niet multicasten op die manier

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
n00bs schreef op 28 februari 2004 @ 11:21:
niet perfect? hmz dus jij zegt dat het wel kan naar je webspace toe... dan wil ik toch wel graag weten hoe je dat voor elkaar wilt krijgen, want volgens mij kan je niet multicasten op die manier
Zie punt B van Mayco. Meerdere clients kunnen de stream dan van de HTTP server plukken, dus het multicast-issue is opgelost.

[ Voor 14% gewijzigd door Olaf van der Spek op 28-02-2004 11:39 ]

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ok dat zou zeker kunnen inderdaad ja... alleen als jij een link op je website zet naar die "streamende" mp3 file, dan bij een normale klik (zoals door een gemiddelde luisteraar) zal de file gedownload worden en dan pas afgespeeld en niet real time beluisterd worden.
Dat is simpel natuurlijk op te lossen maar de gemiddelde luisteraar heeft geen zin om "moeite" te doen om Winamp eerst te starten en dan "play URL' te kiezen en de URL erin te stoppen...

Daarnaast kan je never nooit niet wat je aan het uppen bent verwijderen en dan zit je nog met het probleem dan je dus real time je mp3 moet encoden van wat jij aan het mixen bent oid en dan tegelijk uppen... echt veel problemen :)

Enne die shoutcast server hosting die iemand poste, dat is echt verschrikkelijk duur zeg

Verwijderd

Topicstarter
[...]
Wat is er offtopic aan? :? Volgens mij is het namelijk ook gewoon een zoekertje hoor...[/quote]==>omtrend free servers , maar da zoek ik nie direct

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

wrom niet gewoon eens alles uitzoeken over multicast???
dan stream jij je content slechts 1 maal naar een multicast IP, en dan zorgen de tussenliggende routers ervoor dat het bij iedereen aankomt

ASSUME makes an ASS out of U and ME

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Vind jij maar een Multicast IP ergens voor gratis :)

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

http://www.hostingdiscounter.nl/ kan je niet daar een multicast server voor weinig opzetten... voor 1 Euro per gig per maand heb je daar al hosting... weet alleen niet of je shoutcast erop kan installen :?

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

OlafvdSpek schreef op 28 februari 2004 @ 11:15:
[...]

Een website upload je toch ook via FTP, en kan je via HTTP bekijken? ;) Dus in principe moet dat gewoon kunnen... En anders upload je het via HTTP... Je zit alleen met het feit dat je niet de streamserver kan starten op de server van waar je die server op hebt geïnstalleerd...

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-05 21:22
Ik zit zelf met ditzelfde probleem. Wil zelf ook streamen, maar met @home kun je nou niet bepaald veel mensen laten luisteren.

Mijn kijk op hoe je dit zou kunnen doen is door alles wat je uitzend in pakketjes van zeg bijv. 10 seconden capturen, encoden en uploaden.
Vervolgens wordt deze naar de webspace geupload inclusief een nieuwe linkfile.

Dan zou je een plugin voor winamp moeten hebben die die file opent en begint te spelen. Vervolgens download hij automatisch de volgende file (logische naamsopbouw in maken bijv. stream0000055)

Op de server laat je voor het gemak de laatste 10 files ofzo staan, zodat mensen die een stukje gemist hebben ook nog kunnen doorluisteren.

Iemand enig idee of dit bestaat? Anders ga ik me misschien als ik ooit weer eens wat tijd heb me er in verdiepen om zoiets zelf te schrijven.

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Alleen is ''t vervelende dat je weer een aparte plugin nodig hebt...
Pagina: 1