Toon posts:

Sweex Annex A ADSL Router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een sweex ADSL router met daaraan 2 pc's met XP. de eene pc is geen probleem deze werkt perfect. alleen de andere pc is met geen mogelijkheid op het adsl te krijgen. zelfs pingen naar de router werkt niet. de netwerkkaart heb ik al vervangen. de pc is net opnieuw geinstalleerd. bekabeling is allemaal in orde. ipconfig /renew dan vernieuwd hij ook niks. weet iemand hier een oplossing voor want zelfs sweex weet het niet!!

Ik heb de andere poorten al geprobeerd ik heb zelfs de andere pc die wel werkt aan deze kabel gehangen en dat werkt wel.

ik krijg een ip van 169.x.x.x en een sub net mask van 255.0.0.0 en geen standaard gateway

Ik heb het automatisch verkrijgen van het ip al geprobeerd en ook het handmatig invoeren dit werkt ook niet. de instellingen staan hetzelfde als de andere pc die wel werkt.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2004 12:32 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zie je wel ledjes knipperen op de poort van de switch/router en die op de netwerkkaart?
Weet je ook zeker dat er geen cross kabel tussenhangt, dat gaat neit werken namelijk.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Als je zoals Terw_Dan zegt de kabel gecheckt hebt en die is goed, probeer hem dan eens in een andere poort van je (ingebouwde?) switch te steken. Misschien is de poort brak.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de andere poorten al geprobeerd ik heb zelfs de andere pc die wel werkt aan deze kabel gehangen en dat werkt wel.

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-05 23:48

r0b

Hang de kabel van de andere pc er eens tussen? :)

edit:

Ik moet vaker topics refreshen. :+
Welk IP krijg je dan? 169.x.x.x?

[ Voor 57% gewijzigd door r0b op 26-02-2004 12:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik krijg inderdaad dat ip adres en een sub net mask van 255.0.0.0 en geen standaard gateway

Verwijderd

Zet je TCP/IP properties eens op "obtain an IP address automatically".
Of zet je ip address met de eerste 3 getallen gelijk aan
het IP-address van je router (4e niet) en het subnet mask op 255.255.255.0.
Mogelijk heb je nu een verkeerd subnet gespecificeerd.

• r0b

r0b

Je hebt het IP statisch ingesteld? Zoja, laat hem automatisch toewijzen (DHCP).

Verwijderd

Topicstarter
Dit werkt ook niet zowel het automatisch verkrijgen van het ip als het handmatig invoeren en alles staat op dhcp zowel de netwerkkaarten als de router instellingen staan hetzelfde als de andere pc die wel werkt

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2004 12:29 ]

Verwijderd

Terw_Dan schreef op 26 februari 2004 @ 12:16:
Zie je wel ledjes knipperen op de poort van de switch/router en die op de netwerkkaart?
Weet je ook zeker dat er geen cross kabel tussenhangt, dat gaat neit werken namelijk.
Volgens mij had je waarschijnlijk eerst een cross-kabel tussen de 2 pc's zitten. Maar van pc naar router heb je echter een gewone netwerkkabel nodig. Voor de pc die wel werkt heb je waarschijnlijk de netwerkkabel (gewone utp-kabel) gebruikt die bij de router was bijgeleverd.
Anders krijg je bij ipconfig een ip reeks van 169.x.x.x, welke betekent dat de netwerkkaart dus geen verbinding heb met router! (8>

• r0b

r0b

Trouwens, waarom heb je zo'n 'vreemd' subnet? Standaard is dit namelijk 255.255.255.0 ;)

Verwijderd

Topicstarter
r0b schreef op 26 februari 2004 @ 12:49:
Trouwens, waarom heb je zo'n 'vreemd' subnet? Standaard is dit namelijk 255.255.255.0 ;)
subnet pakt hij automatisch al en hij vernieuwd hem niet als ik ipconfig /renew en alles uitvoer. ik kan hem alleen handmatig goed invoeren

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 februari 2004 @ 12:48:
[...]

Volgens mij had je waarschijnlijk eerst een cross-kabel tussen de 2 pc's zitten. Maar van pc naar router heb je echter een gewone netwerkkabel nodig. Voor de pc die wel werkt heb je waarschijnlijk de netwerkkabel (gewone utp-kabel) gebruikt die bij de router was bijgeleverd.
Anders krijg je bij ipconfig een ip reeks van 169.x.x.x, welke betekent dat de netwerkkaart dus geen verbinding heb met router! (8>
ik heb voor beide pc's zelf een kabel gemaakt en deze getest met een utp kabel tester en de ene pc klopt inderdaad dat deze geen verbinding krijgt met de router kan de router ook niet pingen.
Pagina: 1