Ik wilde graag een nieuwe taal leren
,
nu kreeg ik van mijn leraar ASM onder mijn neus, en heb wat lopen opzoeken en tutorials gevolgd (Art Of Assembly).
Nu gebruikt Art Of Assembly, HLA (Higher Level Assembly) wat weer compiled naar MASM, etc.
Ik heb ook het topic: [Alg] Hoe werkt een OS en hoe schrijf ik er zelf een? gelezen.. en daar gebruikte ze weer NASM.
Dus ik had gekeken op de NASM Website.
En daar vertelde ze het volgende:
? Iedereen raadde aan Art Of Assembly te gaan lezen, en ik dacht dat Assembly crossplatform was, maar dat blijkt bij MASM van niet 
Ik heb gezocht op google, tweakers, etc
maar misschien kan iemand mij vertellen wat het verschil nou globaal is tussen:
- MASM
- TASM
- NASM
en andere.
Is het echt zo dat MASM alleen op DOS/Window platforms te gebruiken is, of geldt het alleen voor de assembler zelf
?
Kan ik beter de NASM documentatie doornemen? of kan ik na een HLA cursus makkelijker overstappen?
nu kreeg ik van mijn leraar ASM onder mijn neus, en heb wat lopen opzoeken en tutorials gevolgd (Art Of Assembly).
Nu gebruikt Art Of Assembly, HLA (Higher Level Assembly) wat weer compiled naar MASM, etc.
Ik heb ook het topic: [Alg] Hoe werkt een OS en hoe schrijf ik er zelf een? gelezen.. en daar gebruikte ze weer NASM.
Dus ik had gekeken op de NASM Website.
En daar vertelde ze het volgende:
Ik dacht WTFMASM isn't very good, and it's (was) expensive, and it runs only under DOS.
Ik heb gezocht op google, tweakers, etc
maar misschien kan iemand mij vertellen wat het verschil nou globaal is tussen:
- MASM
- TASM
- NASM
en andere.
Is het echt zo dat MASM alleen op DOS/Window platforms te gebruiken is, of geldt het alleen voor de assembler zelf
Kan ik beter de NASM documentatie doornemen? of kan ik na een HLA cursus makkelijker overstappen?