Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.
Berg dan elke keer je cam op nadat je fotos hebt geschoten. Veel meer kan je niet doen.
Van de Canon website:jvvv schreef op 26 februari 2004 @ 12:05:
(a70/80).
Operating Temperature 32 - 104°F (0 - 40°C)
Operating Humidity 10 - 90%
Lijkt me dus niet erg geschikt, correct me if I'm wrong.
... he's gone.
Je moet juist niet elke keer de camera opbergen. Door het opbergen, zeker in een airco kamer krijgt de camera zeer veel temperatuur wisselingen en vochtigheidswisselingen mee te maken en dat is juist niet goed. Camera beslaat dan ook gewoon.jvvv schreef op 26 februari 2004 @ 12:05:
Tja, hiervoor zijn naar lijn weten geen cams gemaakt. En een waterdichte body voor onder water is toch wel wat overkill voor in de jungle. Ik zou gewoon een goede cam nemen met goede (verwisselbare) baterijen nemen (a70/80). Neem dan ook een goede tas die goed sluit en eventueel waterdicht is.
Berg dan elke keer je cam op nadat je fotos hebt geschoten. Veel meer kan je niet doen.
Mijn Nikon F70 (analoog)heeft heel jaar in azie overleeft (letterlijk) maar besloeg wel iedere keer als een airco kamer uitging. Een analoge camera kan daar makkelijker tegen dan een digitale denk ik, maar wisselingen lijken me voor digicams nooit goed.
Mijn ixus400 neem ook overal mee naar toe, ook naar zwembaden in NL, waar een erg hoge lucht vochtigheid heerst en ik heb nog nooit problemen gehad. Alleen niet de camera direct gebruiken. Zowel van binnen naar buiten niet, als andersom niet.
If I agreed with you, we'd both be wrong.
Verwijderd
Even serieus: de olympus mju serie beschikt over een rubber ring om hem ook spatwaterdicht te maken. Misschien is dat een idee?
Afgelopen jaar in Thailand had iemand problemen met zn Sony videocamera, en die heb ik een tijdje voor hem in een afgesloten plastic zak gedaan met mijn silica-korrels, daarna deed de cam het weer super
I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve
Met waterdichte body's moet je ook oppassen omdat ook daarin condens kan ontstaan. Ook hier kan een zakje silica-korrels wonderen doen, maar die zijn in de jungle misschien wat lastig te krijgen, dus zelf meenemen is het handigst.jvvv schreef op 26 februari 2004 @ 12:05:
En een waterdichte body voor onder water is toch wel wat overkill voor in de jungle.
Trust me - I'm a lawyer!
Verwijderd
Let op van die kleine dingen, want camera;s voor die klimaten worden er niet gemaakt.
Er was toch ook ooit eens op de frontpage een artikel van een cam die was erg groot uitgevoerd, en met name geschikt voor outdoor, maar dan niet die 1,3mp casio outdoor, dacht van olumpus, maar kan hem niet weer vinden
Ding kon goed tegen stof en tegen water, nou ja iig beter dan de rest zeg maar
Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.
[ Voor 5% gewijzigd door beschuitfluiter op 27-02-2004 14:12 ]
¯\_(ツ)_/¯
Verwijderd
De Fujifilm DS-260HD "BigJob" ?PsYgHo schreef op 27 februari 2004 @ 14:10:
Er was toch ook ooit eens op de frontpage een artikel van een cam die was erg groot uitgevoerd, en met name geschikt voor outdoor, maar dan niet die 1,3mp casio outdoor, dacht van olumpus, maar kan hem niet weer vinden
Ding kon goed tegen stof en tegen water, nou ja iig beter dan de rest zeg maar
http://www.steves-digicams.com/ds260hd.html
"Have you ever wished that you could take a digital camera out in the rain without fear of ruining it? Or to the beach with all that nasty sand ... Or skiing in the snow ... Or on that wild ride at the park where you get half-drowned at the end ... Or ... well, you get the idea. The Fujifilm DS-260HD is the camera to take with you for all of these conditions. It isn't an underwater camera but it is highly water resistant and dustproof and able to survive where other cameras would quickly fail. "
90% humidity, komt het ver daarboven dan?oscarvdb schreef op 26 februari 2004 @ 12:15:
[...]
Van de Canon website:
Operating Temperature 32 - 104°F (0 - 40°C)
Operating Humidity 10 - 90%
Lijkt me dus niet erg geschikt, correct me if I'm wrong.
The space between is where you'll find me hiding, waiting for you