Server hangt telkens na stevige netwerkacties

Pagina: 1
Acties:

• Compusmurf
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-08-2024
Mensen, ik heb een dual amd systeem. Ik heb hier het volgende probleem mee. Als ik over het netwerk data verstuur en dan een paar gb dan hangt het systeem na 1 gb ongeveer. Of ik dit nu doe via een drive mapping of via ftp, het systeem hangt zicht altijd op. Ik weet er zelf nu eventjes geen raad meer mee dus vraag ik jullie om hulp. Het syteem heeft voorheen wel altijd stabiel gedraaid.

Mobo: Chaintech 7KDD Dual AMD
Cpu: 2x Amd xp 2400+ modded to MP
Geheugen: 2x 256 mb ecc reg Dane elec (had er 4x in zitten maar 2 waren onstabiel)
Harde Schijf: 1x 120gb Maxtor Diamondmax 9 8 MB IDE (BOOT)
Harde schijf: 2x 80 gb Maxtor Diamondmax 9 IDE raid 2+0 (DATA)
Cd-rom\dvd: A-open dvd speler
Video: Sis multimedia 8 mb AGP
Netwerk: 3com Tx905c

OS: Microsoft Windows 2003 Standaard Editie ENG (MSDN LICENSE)
SOFTWARE: Microsoft Office 2003 Pro (MSDN LICENSE)
Bulletproof ftp server
FlashFXP

Ik heb zo'n beetje alles uitgeprobeerd

- Bios update moederbord
- Geheugen gewisseld
- Koelers opnieuw gemonteerd
- Harde schijven eruit gehaald en gewisseld
- Cd-rom eraf
- Netwerk eruit

Kan iemand mij hiermee verder helpen?

http://Compusmurf.xs4all.nl

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Netwerk eruit
Wat had je daarna geprobeerd om het probleem te reproduceren en wat gebeurde er daarna :? Want als het steeds weer gebeurt wanneer je via een drive mapping / FTP doet, dan zou ik het netwerk of de instellingen ervan zwaar verdenken namelijk ;)

Zie je trouwens niks bijzonders in de eventviewer :?

[ Voor 15% gewijzigd door BalusC op 26-02-2004 12:30 ]

• Compusmurf
Ik zie niks vreemds in de eventviewer, wel wat meldingen maar niks wat het probleem kan zijn. ik heb nu een nieuwe netwerk kaart installed om te kijken of dit het probleem is. om het probleem dan op te lossen zat er telkens maar 1 ding op en dat was rebooten.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Aangezien je het geheugen en de HDD's reeds hebt uitgesloten (laat voor de zekerheid memtest86+ en HDD-diagnosetooltje van de fabrikant erop los), denk ik zelf dat het 'em in de softwareomgeving zit. Omdat dit probleem zich alleen voordoet tijdens netwerkacties, kunnen de netwerkinstellingen van Windows gewoonweg brak zijn .. Bijvoorbeeld een gare Computer Browser setting ofzo. Ik weet hier zelf niet superveel van, maar de lui in NT wel ;)

Processors, Mobo's & Geheugen > Network Troubleshooting + titeluitbreiding

• Compusmurf
ik heb nog wat uit liggen testen en heb nog wat meer uitgevonden. heb nu een al cheapo nwkaartje ingebouwd en de server is vele malen stabieler. 3com in ander systeem geplaatst en daar werkte hij wel in.

Iemand nog tips voor een goede gigabit lan kaartje, zat zelf te denken aan een Intel pwla8391mt te denken. Maar ik weet niet of het goed gaat werken omdat dit een desktop kaartje is en geen server kaart.