Toon posts:

was Freehosting gratis? Ik heb een geschil met Ladot.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Was freehosting nou gratis of niet? Ik heb 24 november 2000 een domein registreerd namelijk www.inventionfactory.nl. Naar mijn mening gratis afgesloten. Ik kan mij echter niet voorstellen dat ik in die periode voor standard had gekozen voor 15 gulden per maand, terwijl het een domeinnaam betrof die ik toch niet wou gebruiken, alleen maar claimen. Ik was toen 17, dus het was niet dat ik geld genoeg had.

Ik kreeg in februari 2004 opeens van onze vrienden van Ladot een rekening van 180 euro voor 3 jaar. Heel vreemd is dat de factuur rept over de periode januari 2002 tot en met december 2004.

Mijn vragen aan jullie zijn:

A. Zijn er mensen met gelijksoortige problemen.
B. Was Freehosting indertijd gratis? via web.archive.org heb ik achterhalen dat het het geval was, maar was dat ook nog op 24 november 2000, web.archive.org weet alleen 4 november 2000 aan te halen.
C. Wat is er dat jaar daarna gebeurd, does it make sense dat ik vanaf 2002 werd gefactureerd.
D. Enige andere bewijzen die helpen bij mijn case.

Jullie worden vriendelijk bedankt! ;)

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Heeft LaDot recht op betaling?

In jouw geval is er een contract getekend door een minderjarige, indien je ouders of voogd niet hebben bij getekend kan jij of je ouders nooit hoofdelijk aansprakelijk gesteld worden.

Het feit alleen al dat je nu twijfeld of je een betaalde of gratis dienst hebt afgenomen zegt al genoeg over het feit of jij als minderjarige wel had mogen tekenen.

[ Voor 77% gewijzigd door Luppie op 26-02-2004 11:55 ]

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• Luppie

Luppie

www.msxinfo.net

sorry, (rot quote knop)

[ Voor 98% gewijzigd door Luppie op 26-02-2004 11:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Cobra_Lup schreef op 26 februari 2004 @ 11:53:
Heeft LaDot recht op betaling?

In jouw geval is er een contract getekend door een minderjarige, indien je ouders of voogd niet hebben bij getekend kan jij of je ouders nooit hoofdelijk aansprakelijk gesteld worden.

Het feit alleen al dat je nu twijfeld of je een betaalde of gratis dienst hebt afgenomen zegt al genoeg over het feit of jij als minderjarige wel had mogen tekenen.
Beste Cobra Lup daar heb je natuurlijk gelijk in.. Kan ik eventueel als argument aanvoeren. Echter ik had een eigen bedrijf. Dus wellicht heft dat het voordeel weer op. Ik zoek meer bewijzen over dat Ladot van een gratis dienst zonder mijn toestemming een betaal dienst heeft gemaakt.

In ieder geval bedankt voor je bijdrage.

• cûora
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-09-2024
Verwijderd schreef op 26 februari 2004 @ 14:14:
[...]

Beste Cobra Lup daar heb je natuurlijk gelijk in.. Kan ik eventueel als argument aanvoeren. Echter ik had een eigen bedrijf. Dus wellicht heft dat het voordeel weer op. Ik zoek meer bewijzen over dat Ladot van een gratis dienst zonder mijn toestemming een betaal dienst heeft gemaakt.

In ieder geval bedankt voor je bijdrage.
Zie dat topic wat Cobra Lup linkt maar eens in, gaat over precies dezelfde vraag.

• Luppie

Luppie

www.msxinfo.net

Verwijderd schreef op 26 februari 2004 @ 14:14:
[...]
Echter ik had een eigen bedrijf..
Volgens mij is het volgens de wet onmogelijk om als minderjarige een eigen bedrijf te hebben (Je kan je nl. niet inschrijven bij KvK e.d.) Als het een officieel geregistreerd bedrijf was, dan stond die waarschijnlijk op naam van .........., en moet het via statuten geregeld zijn dat je teken gemachtigd was, was dit niet bij de inschrijving van de KvK geregeld dan hebben ze helemaal geen poort om op te staan.

Dit is nl. ook de reden waarom ze altijd een uittreksel van KvK vragen, om te checken of je wel mag tekeken.

Verwijderd

Topicstarter
Cobra_Lup schreef op 26 februari 2004 @ 15:15:
[...]

Volgens mij is het volgens de wet onmogelijk om als minderjarige een eigen bedrijf te hebben (Je kan je nl. niet inschrijven bij KvK e.d.) Als het een officieel geregistreerd bedrijf was, dan stond die waarschijnlijk op naam van .........., en moet het via statuten geregeld zijn dat je teken gemachtigd was, was dit niet bij de inschrijving van de KvK geregeld dan hebben ze helemaal geen poort om op te staan.

Dit is nl. ook de reden waarom ze altijd een uittreksel van KvK vragen, om te checken of je wel mag tekeken.
Beste Cobra,

Dat is zeker wel mogelijk om een KVK inschrijving te hebben. Echter je ouders kunnen nog steeds invloed daarop uitoefenen. Echter wanner je bij de rechter een volwassenheidscertificaat aanvraagd vervalt dat recht.

Verwijderd

Ja ik heb in die tijd ook een domein bij Freehosting gehad!
Ladot had deze toendertijd al omgezet, en had TOEN al een rekening gekregen.
Nadat ik een brief had geschreven dat ik daar helemaal geen interesse in had, verviel deze rekening en was dit domein tijdelijk weer vrij.
Wat vreemd dat je NU pas een rekening krijgt :s

• eMiz0r
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-05 05:31
Cobra_Lup schreef op 26 februari 2004 @ 15:15:
[...]

Handlichting :) Gaat uitzoeken wat het betekent en je zult zien dat bovenstaande onjuist is :D

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-05 15:45

Acheron

updatepack.nl

Mijn vader heeft in een grijs verleden ook gebruik gemaakt van freehosting.nl. Na de internethype kregen we een brief dat als je gebruik van de diensten wou maken je moest gaan betalen. Zo niet, dan werd je contract verbroken. Mijn vader heeft toen nog 1 extra jaar gebruik gemaakt van de diensten van Ladot en heeft voor dat laatste jaar ook betaald.
Daarna nog wel een spookfactuur gehad, maar nooit op gereageerd })

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Bij Freehosting heb je dus nooit betaald. Dan had LaDot je op de hoogte moeten stellen van wijziging van de voorwaarden. Is dit niet gebeurd dan hebben ze geen poot om op te staan. Maar ga voor jezelf na ofdat ze daadwerkelijk wat gestuurd hebben of niet ofdat het misschien tussen de spam terecht is gekomen :)

Ze zijn er trouwens wel rijkelijk laat mee met het opeisen van dat geld zeg! Je hebt idd een paar jaar de tijd om dat geld nog terug te vragen, maar weet even niet uit m'n hoofd hoeveel tijd. Op KaSsA heb ik eens een voorbeeld gezien van een thuishulp organisatie die ook met terugwerkende kracht rekeningen stuurde. Daar werd de eerste helft gewoon niet van doorberekend uiteindelijk, dankzij Kassa...

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Pagina: 1