Toon posts:

netwerk aanleggen met chinese laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal, ik ben van plan om dit weekend een netwerkje aan te leggen met mijn pc (windows ME / nederlands) en een laptop uit china. Die laptop draait op een chinese versie van Windows 2000 Professional, en alles is daar in het chinees.

Toevallig enig idee of dit problemen kan opleveren? Ik zelf dacht van niet, maar misschien zijn er dingen die ik over het hoofd zie?

Verwijderd

Ik kan me niet indenken waarom dit niet zou kunnen :) Ik neem aan dat je Chinees kunt lezen? :P

Verwijderd

Topicstarter
nou, ik niet, maar mijn vrouw wel :P

Zou het verschil maken welke computer ik gebruik om internet als eerste naar binnen te laten komen? Ik las dat er bijv. verschil zit om Windows XP en Windows ME af te wisselen... (beter om het via de ME computer te laten binnenkomen?)

Verwijderd

Het lijkt me het makkelijkst dat via de vaste PC te doen aangezien je anders steeds twee kabels in je laptop moet steken.

Het kan op zich wel zo zijn dat Windows ME moeilijk doet met ICS, maar dat zal niet aan het gebruik van Chinese versies liggen. Mocht je problemen hebben met ICS, kun je bijvoorbeeld WinRoute gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
ok, bedankt in ieder geval... ik wilde in ieder geval even weten of dat chinese systeem misschien voor problemen zou kunnen zorgen...

dan ga ik dit weekend VOOR DE EERSTE KEER een netwerkje aanleggen! hehehe, ik heb me redelijk voorbereid, dus ik denk dat dat wel moet gaan lukken.... but anyway....wish me luck!

ehh...misschien nog 1 vraag...
ik zat te twijfelen hoe ik het aan zal leggen... via een crosscable, of via een hub die ik aan mijn Alcatel SpeedTouche ethernet modem plug.
In het geval dat ik alleen een crosscable gebruik, kan ik dan ook makkelijk internet sharen?
En in het geval dat ik die hub aansluit op mijn modem, heb ik dan nog wel een goed werkend netwerk tussen de twee computers?