Toon posts:

Zien dat je gebeld wordt dmv modem

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Is dit mogelijk?
Ik heb ergens gelezen dat als er gebeld wordt je modem RING laat zien ergens, maar ik heb geen idee waar dat is.
Ik zou namelijk graag een programmatje schrijven die kijkt of er gebeld wordt, en als dat zo is een geluidje of een popupje laat zien.
Maar hoe kan ik dit onderzoeken?

Bij voorbaat dank,

• bladebla
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:42

bladebla

<Piéééép>

Onder Windows kun je met Hyperterminal de bedoelde RING zien, en met hééél wat geluk ook nog een nummer-weergave. Tenzij je het leuk vindt, en dat kan ik me voorstellen, maar er zijn al wel wat programaatjes gemaakt op dit gebied.

WP: Kronoterm Versi-I | ESS: Victron MP-II 3f 5000VA + 65kWh Pylontech US5000 | PV: 8.3kWp Trina glas/glas + Fronius Symo 8.2-3-M + Victron MPPT 250/60

Verwijderd

Topicstarter
bladebla schreef op 26 februari 2004 @ 11:47:
Onder Windows kun je met Hyperterminal de bedoelde RING zien, en met hééél wat geluk ook nog een nummer-weergave. Tenzij je het leuk vindt, en dat kan ik me voorstellen, maar er zijn al wel wat programaatjes gemaakt op dit gebied.
ik heb geen nummerweergave op mijn modem
maar het gaat me erom dat ik de telefoon nooit hoor, dus als er gebeld wordt dat mijn PC ook een piepje maakt.

Het moet toch niet al te moeilijk zijn in C++ een programmatje te schrijven die kijkt of het modem een RING ontvangt?

• Rum
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-03 13:06

Rum

Ik weet nog van vroeger dat dat kon... Het is heel lang geleden, maar ik heb ooit een progje gehad dat netjes aangaf dat ik gebeld werd! Later met ISDN was het zelfs nog met nummerweergave ook! Lijkt me niet moeilijk om te decteren of er een ring is...

• Renever
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-01-2020

Renever

^-^-^-^-^

Kan je niet gewoon het kabeltje dat nu je modem in gaat splitsen en ook nog een telefoon naast je pc zetten ?

Voordeel is dan dat je ook nog gewoon ermee kunt bellen ook !!

Of een zoemertje ;)

Kijk als je nou slechthorend zou zijn en een visuele waarschuwing wilt ok, maar je wilt op je pc een piepje horen dat er gebeld wordt.

Never underestimate the power of stupid people in large groups.

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Sorry hoor, maar dit is echt heel erg basic. Hier is je al duidelijk verteld dat je eerst wat research moet doen; zomaar even ergens anders een nieuw topic openen is dus niet de bedoeling.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.